Στην Ολομέλεια ο νόμος για το πολιτικό χρήμα

Στην Ολομέλεια ο νόμος για το πολιτικό χρήμα

3' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα από τα προαπαιτούμενα μέτρα για την έγκριση της εκταμίευσης της δεύτερης υποδόσης του καλοκαιριού, ύψους 1 δισ. ευρώ, είναι και η θέσπιση νόμου για τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και για τον έλεγχο των περιουσιακών τους στοιχείων. Η εν λόγω δράση δεν θα περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί σήμερα ή τη Δευτέρα στη Βουλή. Και αμέσως δημιουργήθηκε ένταση ως προς τους λόγους για τους οποίους η κυβέρνηση δεν θα περιλάβει τις σχετικές διατάξεις. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόθεση της κυβέρνησης για τις αλλαγές στη χρηματοδότηση των κομμάτων παραμένει σταθερή, αλλά για να ψηφιστούν τέτοιες αλλαγές απαιτείται η έγκριση της Ολομέλειας της Βουλής και όχι η ψήφισή τους από θερινό τμήμα. Μάλιστα, η κυβέρνηση εξετάζει να καταθέσει τις αλλαγές από τώρα σε ξεχωριστό νομοσχέδιο, το οποίο θα ψηφιστεί τον Οκτώβριο και, σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα έχει συζητηθεί με την τρόικα για να μην προκύψει πρόβλημα με την εκταμίευση του 1 δισ. ευρώ.

Το οικονομικό κόστος που θα προκύψει από τη μεταφορά των τεύτλων από τα εργοστάσια της Ορεστιάδας και των Σερρών στο εργοστάσιο στο Πλατύ Ημαθίας απασχολεί ήδη τη διοίκηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης. Το βασικό ερώτημα είναι με ποιο μεταφορικό μέσο (τρένο ή φορτηγά) θα γίνει η μεταφορά και πόσο ακριβώς θα κοστίσει στη ζημιογόνο επιχείριση. Παράλληλα, μέχρι σήμερα η διοίκηση δεν έχει αποκαλύψει εάν και σε τι βάθος χρόνου θα πραγματοποιηθεί πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου για τα δύο εργοστάσια που αναστέλλουν τη δραστηριότητά τους. Η ΕΒΖ, εκτός του υψηλού δανεισμού (135 εκατ. ευρώ) προς την Τράπεζα Πειραιώς, καταβάλλει ετησίως για τόκους 12 εκατομμύρια ευρώ.

Στην αναμονή οι εκπρόθεσμοι

Ακόμα δεν έχουν κατατεθεί στη Βουλή οι τροπολογίες για τις εκπρόθεσμες φορολογικές δηλώσεις. Αν και αρχικά το ΥΠΟΙΚ είχε ανακοινώσει την κατάθεσή τους, όπως όλα δείχνουν, θα συμπεριληφθούν στο πολυνομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στις επόμενες μέρες. Ωστόσο, οι λογιστές φοβούνται ότι το ΥΠΟΙΚ θα κάνει πίσω την τελευταία στιγμή ή ότι θα γίνει η εκκαθάριση χωρίς τον συνυπολογισμό των καταναλωτικών δαπανών και αργότερα θα γίνει επιστροφή του φόρου ή συμψηφισμός. Για τους λόγους αυτούς δεν οριστικοποιούν τις δηλώσεις των πελατών τους. Σημασία σε κάθε περίπτωση έχει να υποβληθούν οι δηλώσεις των φορολογούμενων, έτσι ώστε να μπορέσουν να καταβάλουν την πρώτη δόση του μέχρι τις 31 Ιουλίου. Διότι μετά την ημερομηνία αυτή αρχίζουν και τρέχουν και άλλα πρόστιμα.

Διευκρινίσεις για τον ΕΝΦΙΑ

Να διαψεύσει τα δημοσιεύματα που ήθελαν το ΥΠΟΙΚ να βάζει μπλόκο στις μεταβιβάσεις ακινήτων, εφόσον δεν έχουν καταβληθεί από τους υπόχρεους ο ΕΝΦΙΑ, επιχείρησε το υπουργείο χθες. Ωστόσο, όπως ανέφερε στην ανακοίνωσή του, σύμφωνα με τις διατάξεις περί ΕΝΦΙΑ, «επιτρέπεται η σύνταξη συμβολαιογραφικού εγγράφου ακόμη και αν οφείλεται φόρος ακινήτων. Τον φόρο στην περίπτωση αυτήν υποχρεούται να εισπράξει από τον πωλητή ο συμβολαιογράφος κατά τον χρόνο σύνταξης του συμβολαίου και εν συνεχεία να τον αποδώσει στη Φορολογική Διοίκηση». Αρα και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει ο φόρος να εξοφληθεί την ώρα που γίνεται το σχετικό συμβόλαιο. Προς τι οι διαψεύσεις;

Υψηλά οι υπηρεσίες, χαμηλά οι χρεώσεις

Προς τη σωστή κατεύθυνση κινείται το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ για τα κύρια περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, διαπιστώνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Οι χρεώσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια δεν θα αυξηθούν μετά την παραχώρηση, παρά μόνο όταν υλοποιηθεί πλήρως σειρά επενδύσεων από τον ανάδοχο κατά τα πρώτα χρόνια διαχείρισης, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό, κατά τον ΣΕΤΕ, σημαίνει ότι οι επιβάτες και οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα χρειαστεί να πληρώνουν υψηλότερο αντίτιμο προτού βιώσουν αισθητά βελτιωμένες υπηρεσίες. Παράλληλα, ιδιαίτερα θετικό είναι για τον Σύνδεσμο και το γεγονός ότι, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση των απαιτούμενων επενδύσεων και αναβαθμίσεων των αεροδρομίων, οι συνολικές χρεώσεις των επιβατών και των αεροπορικών εταιρειών δεν θα ξεπερνούν τα 20 ευρώ ανά επιβάτη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή