Η γραφιστική αναγέννηση των Δελφών

Η γραφιστική αναγέννηση των Δελφών

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια ευχάριστη έκπληξη έκρυβαν για τους ανθρώπους της γραφιστικής επικοινωνίας οι τελευταίες ημέρες του Ιουλίου. Ο νέος λογότυπος για τη διεθνή τουριστική προβολή των Δελφών, όπως αναδείχθηκε μέσα από τη σχετική διαγωνιστική διαδικασία του Δήμου Δελφών, ανανεώνει ουσιαστικά την οπτική ταυτότητα ενός κλασικού ελληνικού προορισμού για εκατομμύρια επισκέπτες.

Δύο ομόκεντροι χειροποίητοι κύκλοι αναλαμβάνουν το έργο να επικοινωνήσουν τη συμβολική δύναμη που ο «ομφαλός της Γης» αποπνέει σήμερα παγκοσμίως. Τη λιτή αλλά εύληπτη και καλαίσθητη σύνθεση υπογράφει η γνωστή εταιρεία στρατηγικού σχεδιασμού Cleverlink, που παράλληλα και σε συνάφεια με τον κεντρικό λογότυπο, φιλοτέχνησε και τους λογότυπους των όμορων περιοχών που συναποτελούν τον διευρυμένο δήμο.

Το καλό παράδειγμα των Δελφών, όπως και άλλες, προηγούμενες μεμονωμένες ενθαρρυντικές προσπάθειες (αναφέρουμε χαρακτηριστικά διαγωνισμούς των Δήμων Νάξου, Σκοπέλου και Θεσσαλονίκης), δεν είναι, δυστυχώς, ικανό από μόνο τους να δώσει τον τόνο στο μάλλον θολό ελληνικό τοπίο. Οι καλές προθέσεις είναι δεδομένες, αλλά σκοντάφτουν σε μια περισσότερο ερασιτεχνική μεθοδολογία, συχνά με απογοητευτικά αποτελέσματα.

Ετσι, η διαδικασία του ανοιχτού διαγωνισμού μπορεί να σερβίρεται ως η πιο δημοκρατική, αλλά παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα με επιπτώσεις στο τελικό αποτέλεσμα: «Ευτελίζει το προϊόν “ντιζάιν”», δηλώνει στην «Κ» ο Δημήτρης Φακίνος, εκδότης του περιοδικού designmag, και εξηγεί: «Καλούνται 100 άνθρωποι να δουλέψουν, ανεξαρτήτως αν είναι επαγγελματίες ή όχι, ώστε να πληρωθεί ένας εξ αυτών και μάλιστα με ένα αστείο πόσο».

Αλλά το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο τρόπος οργάνωσης των διαγωνισμών. Τα χρήματα είναι ελάχιστα στις περισσότερες περιπτώσεις, με αποτέλεσμα να μη συμμετέχουν τα «μεγάλα» ονόματα, ο χρόνος υποβολής προτάσεων ή βασικής ιδέας είναι ανεπαρκής, ενώ και οι κριτικές επιτροπές αποτελούνται πολλές φορές από άσχετους ως προς το αντικείμενο. Ετσι, σε ένα κάπως ακραίο παράδειγμα, στον διαγωνισμό λογοτύπου για τα «100 χρόνια ελεύθερης, ελληνικής Καβάλας» την ανάδειξη του νικητή έκριναν εκπρόσωποι της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, της ΙΗ΄ Εφορείας Κλασικών Αρχαιοτήτων, της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και του Δήμου Καβάλας.

Και σε άλλον διαγωνισμό για τον σχεδιασμό λογοτύπου του προκήρυξε ο Δήμος Αλοννήσου ο νικητής θα επιβραβευόταν με μια πενθήμερη δωρεάν διαμονή για δύο άτομα στην Αλόννησο και μάλιστα εκτός περιόδου αιχμής (Μάιο, Ιούνιο ή Σεπτέμβριο) και μάλιστα χωρίς την κάλυψη των εξόδων μετάβασης…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή