Η Ανδρος έχει ένα μυστικό…

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντυπώσεις από ένα πολυτελές θέρετρο στην άγνωστη για τους περισσότερους βόρεια πλευρά του αρχοντικού νησιού.

Αραγε συμβαίνει μόνο σ’ εμένα τούτο το παράδοξο; Με το που πατάω το πόδι μου στο λιμάνι του Γαυρίου, λες και μεταφέρομαι τηλεπαθητικά σε μιαν άλλη εποχή. Φέρνω στο νου μου τα λόγια του Ανδρέα Εμπειρίκου για το νησί όπου «ο ήλιος λάμπει, ο αήρ μυρίζει από ανθούς πορτοκαλιάς και λεμονιάς, το πέλαγος φρικιά». Με κατακλύζουν εικόνες από τη «Μικρά Αγγλία» της Ιωάννας Καρυστιάνη και καθώς παρατηρώ ερωτευμένα ζευγάρια να αγκαλιάζονται πλάι στο κύμα, όπως κάποτε η Ορσα με τον Σπύρο Μαλταμπέ, νιώθω ένα σφίξιμο ψηλά στο στομάχι. Κάθε επίσκεψη στην Ανδρο ξυπνάει μνήμες, γεννάει συναισθήματα και επιφυλάσσει εκπλήξεις. Αυτή τη φορά η τριήμερη διαμονή μου σε ένα σχετικά άγνωστο, πλην όμως μαγικό, σημείο του αρχοντικού νησιού έμελλε να εξελιχθεί σε μια συναρπαστική περιπέτεια, που θα μείνει μέσα μου χαραγμένη σαν μια γλυκιά κυκλαδίτικη ανάμνηση με φόντο το Aegea Blue Cycladic Resort.

Ηταν το 1990 όταν ο γιατρός Ακύλλας Αναγνωστίδης αποφάσισε να χτίσει στα βορειοανατολικά του νησιού, στον όρμο του Ζόργκου, τη μεγαλύτερη ξενοδοχειακή μονάδα της Ανδρου. Χρειάστηκαν δέκα ολόκληρα χρόνια μελέτης (των ανέμων, του εδάφους, του νερού, του μοναδικού μικροκλίματος – εδώ το καλοκαίρι η θερμοκρασία είναι τρεις βαθμοί χαμηλότερη απ’ ό,τι στο υπόλοιπο νησί) ώσπου να καταφέρει να δημιουργήσει ένα μικρό… χωριό! Το πολυτελές θέρετρο, τη διαχείριση του οποίου ανέλαβε πρόσφατα η HotelBrain, αποτελείται από 24 καπετανόσπιτα. Χτισμένα αμφιθεατρικά σε μια πλαγιά του Βρυοκάστρου και με θέα την πατρίδα του ιδιοκτήτη, τη Σμύρνη, είναι φτιαγμένα παραδοσιακά από πέτρα και ξύλο και περιτριγυρίζονται από ελαιόδεντρα. Το μέγεθος των διαμερισμάτων ποικίλλει, αφού προορίζονταν αρχικά για κατοικίες προς πώληση. Ετσι, το μεγαλύτερο διαθέτει τρία επίπεδα, έξι υπνοδωμάτια, μεγάλο σαλόνι, πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα και είναι ιδανικό για οικογένειες, ενώ τα μικρότερα ενδείκνυνται για νεονύμφους χάρη στη ρομαντική αύρα που αποπνέουν οι ολάνθιστες αυλές και το άγριο ορεινό τοπίο.

Ο κ. Αναγνωστίδης, ένας άνθρωπος εξαιρετικά μορφωμένος, πολυταξιδεμένος και χειμαρρώδης συνομιλητής, μας συνεπήρε με τις διηγήσεις του για το νησί, ενώ οι γιοι του Φίλιππος και Ιάσονας μας συνόδευσαν σε όλες μας τις εξορμήσεις. Το σκηνικό ήταν πέρα για πέρα γραφικό – περιελάμβανε άφθονο κρασί υπό το φως της πανσελήνου, ελάχιστο σήμα στο κινητό και τη συντροφιά μιας δεκαμελούς παρέας.

Κατεβήκαμε τα 100 σκαλοπάτια που οδηγούν στην οργανωμένη πλαζ του συγκροτήματος, πήραμε φουσκωτά προς την απάτητη παραλία Μικρογυάλι (απαιτούνται δύο ώρες πεζοπορίας για να την προσεγγίσει κανείς, γεγονός που αποτρέπει τα μεγάλα πλήθη), είδαμε τον ιστορικό πρωτοκυκλαδικό οικισμό που δεσπόζει στα βράχια, εξερευνήσαμε σπηλιές, περάσαμε από τα λουτρά της Αφροδίτης, ακούσαμε ιστορίες για τους νερόμυλους της περιοχής και κάναμε φιλοσοφικούς περιπάτους αφήνοντας πατημασιές στη χρυσή αμμουδιά. Επειτα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για βουτιές στην εντυπωσιακή πισίνα – είναι χτισμένη σχεδόν ανάμεσα σε μια χαράδρα, τα νερά της πέφτουν στον γκρεμό και οι αναπαυτικές ξαπλώστρες είναι τοποθετημένες επάνω σε λεπτό χαλίκι. Τέλος, δειπνήσαμε στο μπαρ-εστιατόριο που φημίζεται για τις τοπικές του συνταγές, όπως κατσικάκι κοκκινιστό με χοντρό μακαρόνι, και απολαύσαμε τις μελωδίες ντόπιων μουσικών.

Κάπως έτσι κύλησε η επίσκεψη σε μιαν άλλη Ανδρο από αυτήν που γνωρίζαμε έως τώρα.

Σημείωση: το Aegea Blue απέχει 40 λεπτά από το λιμάνι και μιάμιση ώρα από τη Χώρα. Εν ολίγοις, οι μετακινήσεις είναι σχεδόν απαγορευτικές. Πάντως εμείς, επί τρεις ημέρες, δεν νιώσαμε την ανάγκη να πεταχτούμε ούτε για ένα ποτό στο κοντινό Μπατσί. Προτιμήσαμε την απομόνωση του ολοδικού μας ησυχαστηρίου.

Ιnfo: Aegea Blue Cycladic Resort

www.aegeablue.gr, Τ/22827-70.845

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.