Ποιότητα, σχεδιασμός και ανάπτυξη στη Σύρο

Ποιότητα, σχεδιασμός και ανάπτυξη στη Σύρο

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ας το δει κανείς από μία απόσταση: σε μία μικρή πόλη στο Αιγαίο, μεσοκαλόκαιρο, κορυφαίοι σολίστες από τη Δανία ή την Κορέα, μαζί με μερικούς από τους καλύτερους Ελληνες ερμηνευτές, δίνουν συναυλίες σε ένα θέατρο-κόσμημα. Είναι η συνηθισμένη εικόνα του Αυγούστου για την Ερμούπολη, να βλέπει κανείς ανάμεσα στους παραθεριστές με περιβολή παραλίας τους μουσικούς να επιστρέφουν μέσα στο λιοπύρι από την πρόβα τους στο θέατρο. Είναι μία φέτα από την Ελλάδα που ανεβάζει τον πήχυ ψηλά.

Για τρίτη χρονιά, φέτος, παρακολούθησα από κοντά το Διεθνές Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κυκλάδων, που μετράει 10 χρόνια ζωής, το φεστιβάλ που με τόση πίστη διευθύνει ως καλλιτεχνικός διευθυντής ο Γιάννος Μαργαζιώτης, ο κορυφαίος βιολονίστας της ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με μία υπερεπένδυση προσπάθειας και πείσματος. Τα αποτελέσματα είναι πλέον απτά και αντανακλώνται όχι μόνο στην προσέλευση του κόσμου αλλά στη σημασία που σταδιακά έχει αποκτήσει αυτό το φεστιβάλ. Για την τοπική κοινωνία πρωτίστως (καθώς τα οφέλη, υλικά και άυλα, είναι προφανή), αλλά και διεθνώς, καθώς όλο και περισσότεροι έχουν πλέον ακουστά αυτό το μικρό φεστιβάλ στην καρδιά του Αιγαίου, που κάθε χρόνο συγκεντρώνει εκλεκτούς σολίστ.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το φεστιβάλ το επενδύουν με την εμπιστοσύνη τους κορυφαίοι μουσικοί της διεθνούς σκηνής, ορισμένοι δε από αυτούς έχουν γίνει και λίγο «ντόπιοι», όπως ο εξαίρετος βιολονίστας Lars Bjornkjaaer, εξάρχων της Βασιλικής Ορχήστρας της Δανίας. Φέτος, η καμεράτα αυτής της ορχήστρας, με έτος ίδρυσης το 1448, με όργανα που κοστολογούνται σε αστρονομικά ποσά, έδωσε δύο συναυλίες στον «Απόλλωνα», σε ένα γκαλά όπερας στο οποίο θριάμβευσε η σοπράνο Βασιλική Καραγιάννη. Την πρώτη βραδιά (12/8) μαέστρος ήταν ο Στέφανος Τσιαλής και τη δεύτερη (14/8) ο Νίκος Χαλιάσας. Το αποτέλεσμα, εντυπωσιακό (κυρίως με την άρια της Βασίλισσας της Νύχτας που ερμήνευσε η Βασιλική Καραγιάννη ή το «Les Oiseaux dans la Charmile» από τα «Παραμύθια του Χόφμαν» ή το «Ardon gl’ incensi» από τη «Λουτσία ντι Λάμερμουρ» σε εκπληκτικό διάλογο με τον φλαουτίστα ορχήστρας). Εξαιρετική ήταν και η παρουσία του βιολονίστα Απόλλωνα Γραμματικόπουλου.

Ενα άλλο highlight του φεστιβάλ ήταν η βραδιά γαλλικού τραγουδιού (13/8) με σπάνια επιλογή από συνθέσεις των Φορέ, Ραβέλ, Μπιζέ, Σατί, Μασνέ, Πουλένκ κ.ά. Στο πιάνο ο Κάρολος Ζουγανέλης και στο τραγούδι η μεσόφωνος Ειρήνη Καράγιαννη (σε μία ακόμη υψηλής ποιότητας εμφάνιση) και ο κόντρα τενόρος Νίκος Σπανάτης, που εντυπωσίασε επίσης. Με πρωτοβουλία του Γιάννου Μαργαζιώτη, το Σάββατο 16/8 ερμηνεύτηκαν δύο κορυφαία έργα της μουσικής δωματίου, το Σεπτέτο του Μπετόβεν και το Οκτέτο του Μπρουχ. Ηταν πανδαισία με τόσα έγχορδα… Από την Κορέα είχαν έρθει ο κορυφαίοι βιολονίστες Paul Kim και Min Jung Kim, ενώ μαζί τους ήταν οι Ελληνες σολίστες Ηλίας Σδούκος (βιόλα) και Νικόλας Πρεβεζιάνος (τσέλο).

Η έναρξη του φεστιβάλ είχε γίνει με αφιέρωμα στο μαντολίνο με το κουιντέτο «Δ. Δούνης» της Αθηναϊκής Μαντολινάτας, μία ευφρόσυνη μύηση στον κόσμο αυτού του οργάνου, με κυρίαρχη την παρουσία του Γιώργου Γουμενάκη και της σοπράνο Ιωάννας Φόρτη (βλ. «Κ», 12/8). Η λήξη ήταν εξίσου θεαματική, με το μουσικό αναλόγιο της Μάγδας Μαυρογιάννη εμπνευσμένο από τη «Σεχραζάτ», με την Αλεξάνδρα Νομίδου στο πιάνο και την Κορεάτισσα βιολονίστρια Min Jung Kim.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή