Βρετανία δεν είναι μόνο το Λονδίνο

Βρετανία δεν είναι μόνο το Λονδίνο

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η βρετανική οικονομία φαίνεται να έχει αποστασιοποιηθεί από το ασθενές οικονομικό κλίμα που επικρατεί στην υπόλοιπη Ευρώπη, ιδιαίτερα μετά την ανακοίνωση στοιχείων που επιβεβαίωσαν τη συρρίκνωση της γερμανικής οικονομίας κατά 0,2% το δεύτερο τρίμηνο. Ωστόσο, η επιβράδυνση που καταγράφηκε στον βρετανικό μεταποιητικό κλάδο τον περασμένο μήνα υποδηλώνει πως η ανάκαμψη της οικονομίας δεν μένει ανεπηρέαστη από τη στασιμότητα στην Ευρωζώνη, ούτε τους γεωπολιτικούς κινδύνους που πλήττουν την επιχειρηματική και καταναλωτική εμπιστοσύνη.

Ο δείκτης προμηθειών (ΡΜΙ), που αντανακλά τη δραστηριότητα στον μεταποιητικό κλάδο, υποχώρησε στις 52,4 μονάδες τον προηγούμενο μήνα, αφού είχε αναθεωρηθεί από τις 55,4 μονάδες στις 54,8 μονάδες τον Ιούνιο. Οικονομολόγοι εκτιμούσαν πως ο δείκτης ΡΜΙ θα διαμορφώνονταν στις 55,1 μονάδες τον Αύγουστο, αν και η δραστηριότητα στα εργοστάσια της Βρετανίας δεν κυμαίνεται σε επίπεδα χαμηλότερα των 50 μονάδων που υποδεικνύουν συρρίκνωση.

Η Τράπεζα της Αγγλίας προβλέπει, συν τοις άλλοις, πως ο ρυθμός ανάπτυξης στη Βρετανία θα κυμανθεί στο 3,5% το 2014, ποσοστό που είναι αρκετά υψηλότερο από το 1% που προβλέπουν 55 οικονομολόγοι του πρακτορείου Bloomberg για την Ευρωζώνη. Παρ’ όλα αυτά, ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών Τζορτζ Οζμπορν μπορεί να μην κερδίσει το «βραβείο» για την ταχύτερη οικονομία του κόσμου, με τις ΗΠΑ να προπορεύονται των υπολοίπων G7. Ειδικότερα, πρέπει να ληφθούν περισσότερα μέτρα για την αποκέντρωση της βρετανικής οικονομίας ώστε να μην εξαρτάται τόσο στο Λονδίνο.

Σε έρευνα της εταιρείας ορκωτών λογιστών και παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Grant Thornton LLP γίνεται διαχωρισμός της βρετανικής οικονομίας σε περιφέρειες και αστικά κέντρα, προσμετρώντας τη συμβολή κάθε περιοχής στην ανάπτυξη της χώρας. Η έρευνα καταλήγει στο ότι εννέα από τις δέκα ευρύτερες περιοχές της χώρας παρουσιάζουν τις καλύτερες επιδόσεις στο διάστημα της τελευταίας οκταετίας, με το Μάντσεστερ, το Μπέρμιγχαμ και το Μίλτον Κέινς να είναι οι πιο δυναμικές, εξαιρουμένης της πρωτεύουσας της χώρας. Οπως αναφέρεται στην έκθεση, «το Λονδίνο εκπροσωπεί το ήμισυ των 50 περιφερειών με τις υψηλότερες επιδόσεις. Οπότε θα πρέπει να δοθεί βάρος στην αποκατάσταση των ισορροπιών στην οικονομία και στη δημιουργία βιώσιμης ανάπτυξης εκτός της πρωτεύουσας».

Για την επίτευξη ενός τέτοιου στόχου θα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία της κυβέρνησης. Πολιτικοί αλλά και επιχειρηματικοί παράγοντες έχουν επικεντρωθεί στο πώς θα ενισχύσουν την παραγωγική ικανότητα των μεγαλύτερων αεροδρομίων της Βρετανίας ώστε να αυξηθεί περισσότερο το εμπόριο και η ανάπτυξη. Το αεροδρόμιο Χίθροου, που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στη χώρα, πλησιάζει στα όρια της ομαλής λειτουργικότητάς του. Συζητείται, μάλιστα, η κατασκευή νέου αεροδιαδρόμου στα δυτικά της πρωτεύουσας. Το Gatwick, ένα μικρότερο αεροδρόμιο στα νότια του Λονδίνου, δημιουργεί επίσης έναν ακόμη αεροδιάδρομο. Ο δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον εξετάζει την κατασκευή νέου αεροδρόμιου στην περιοχή της πρωτεύουσας με επέκταση στον Τάμεση.

Ολα τα προαναφερόμενα σχέδια που βρίσκονται υπό εξέταση εστιάζουν στο Λονδίνο. Μια εναλλακτική πρόταση θα ήταν η κατανομή του βάρους και των ευκαιριών που ανοίγονται από τη διεκπεραίωση περισσότερων πτήσεων στο βορειότερο τμήμα της χώρας. Η βελτίωση των δικτύων μεταφοράς προς τα αεροδρόμια του Μάντσεστερ, του Λίβερπουλ και του Μπέρμιγχαμ θα ήταν μια καλή αρχή. Θετικό ρόλο θα διαδραμάτιζε, επίσης, η αποπεράτωση επενδύσεων για τη δημιουργία ένα σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών ταχυτήτων, όπως, επίσης, ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο υποδομών που θα συνέδεε τις περιοχές της Βρετανίας με την πρωτεύουσα, μαζί με μια ανάλογη ανακατανομή των λειτουργιών της κυβέρνησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή