Το στοίχημα του ομίλου Nestlé για την καταπολέμηση της ανεργίας

Το στοίχημα του ομίλου Nestlé για την καταπολέμηση της ανεργίας

3' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Οταν σταματάς τις επενδύσεις και την καινοτομία, εισέρχεσαι στον φαύλο κύκλο. Εμείς στη Nestlé δεν σταματήσαμε τις επενδύσεις και τις καινοτομίες. Επιλέξαμε τον ενάρετο κύκλο. Και γι’ αυτό κάθε χρονιά από την έναρξη της κρίσης συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε στην Ευρώπη».

Ετσι επέλεξε να προσεγγίσει την κρίση ο όμιλος της Nestlé, που εδώ και ένα χρόνο έχει βάλει ένα ακόμη στοίχημα: να καταπολεμήσει την ανεργία των νέων. Πριν από λίγες ημέρες βρέθηκε στην Αθήνα ο κ. Λoράν Φρεξ, διευθύνων σύμβουλος της Nestlé για την Ευρώπη, ο οποίος μίλησε αποκλειστικά στην «Καθημερινή» για τις επόμενες πρωτοβουλίες του ομίλου.

Πρωτοβουλία

Γνωρίσαμε πρώτη φορά τον κ. Φρεξ πέρυσι, όταν από το Μουσείο της Ακρόπολης ανακοίνωσε, στις 15 Νοεμβρίου 2013, την πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία της Nestlé για τη νεανική απασχόληση «Nestlé Needs YOUth», η οποία συνίσταται στη δημιουργία 20.000 ευκαιριών απασχόλησης για νέους έως το 2016. «Τα έως τώρα αποτελέσματα της πρωτοβουλίας ξεπερνούν τις προσδοκίες μας. Μόλις μέσα σε οκτώ μήνες έχουμε προσφέρει επαγγελματικές ευκαιρίες σε 8.000 νέους σε όλη την Ευρώπη. Επιπλέον, έχουμε διοργανώσει πάνω από χίλια προγράμματα σε πανεπιστήμια, όπου μαθαίνουμε στους νέους πώς να συντάξουν βιογραφικό σημείωμα, πώς να προετοιμαστούν σε μια συνέντευξη για δουλειά», τονίζει με έκδηλο ενθουσιασμό ο κ. Φρεξ.

Η επιτυχία της πρωτοβουλίας ώθησε τη Nestlé να προχωρήσει στο επόμενο βήμα, αυτό της δημιουργίας της «Συμμαχίας για τη νέα γενιά» (Alliance for YOUth). «Σκεφθείτε τι μπορούμε να καταφέρουμε εάν κάθε ένας από τους 63.000 συνεργάτες της Nestlé προσλάβει από ένα μαθητευόμενο. Τότε θα έχουν δημιουργηθεί 80.000 θέσεις. Αυτό που έκανα λοιπόν ήταν το εξής: έγραψα μία επιστολή σε όλους τους επικεφαλής των συνεργατών μας και στη συνέχεια απευθύνθηκα πιο συγκεκριμένα σε όσους αισθάνομαι ότι μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες. Αυτό είναι που θα ανακοινώσουμε στις 18 Σεπτεμβρίου: τη “Συμμαχία για τη νέα γενιά”, στην οποία συμμετέχουν 200 εταιρείες, 15 σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και 10 σε κάθε χώρα της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Οι εταιρείες αυτές δεσμεύονται να προωθήσουν και να συμμετάσχουν σε προγράμματα κατάρτισης και μαθητείας», μας αποκαλύπτει ο επικεφαλής της Nestlé στην Ευρώπη και εξηγεί το κίνητρο: «Η Ευρώπη γερνάει. Οι νέοι είναι αυτοί που διαμορφώνουν το μέλλον. Εάν δεν δώσουμε στους νέους την ευκαιρία να ενταχθούν στην κοινωνία –και το να έχεις δουλειά είναι η πρώτη μορφή κοινωνικής ένταξης– πώς περιμένεις από τους νέους να συμβάλουν στη διαμόρφωση του μέλλοντος; Δυστυχώς, συνεπεία της κρίσης, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, οι νέοι παραμερίστηκαν».

Ο κ. Φρεξ απαντά και στις επικρίσεις που δέχθηκε πέρυσι η Nestlé, ότι δηλαδή μέσω της μαθητείας ο όμιλος στην ουσία αναζητεί φθηνό εργατικό δυναμικό. «Δεν αντικαθιστούμε υφιστάμενο προσωπικό με μαθητευόμενους. Αυτό για το οποίο δεσμευτήκαμε και κάνουμε είναι να δίνουμε την πρώτη ευκαιρία να αποκτήσουν οι νέοι επαγγελματική εμπειρία. Δεν την καταλαβαίνω την κριτική αυτή, ιδίως όταν συχνά τον τελευταίο καιρό ακούμε για αναδιάρθρωση σε επιχειρήσεις, η οποία πάντα σημαίνει μειώσεις προσωπικού».

Για την Ελλάδα

Το στέλεχος της Nestlé εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξο για το μέλλον. «Στην Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα βλέπουμε ότι οι προσπάθειες αποδίδουν καρπούς. Θα δούμε φως στην άκρη του τούνελ όταν η ανεργία θα αρχίσει να μειώνεται. Και φυσικά για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να έχεις οικονομία με ρυθμό ανάπτυξης τουλάχιστον 1,5%-2%. Στην Ελλάδα ειδικότερα βλέπουμε ότι επανέρχεται η σταθερότητα. Είναι το πρώτο βήμα πριν από την ανάκαμψη», τονίζει. Στο ερώτημα εάν η Nestlé πρόκειται να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα μέσα από καινούργιες επενδύσεις, ο κ. Φρεξ απαντά: «Τόσο στην Ε.Ε. όσο και στην Ελλάδα συζητούμε διάφορα επενδυτικά σχέδια. Φυσικά θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια. Στα σκαριά υπάρχει συγκεκριμένη επένδυση, αλλά ακόμη είναι πολύ νωρίς για να ανακοινώσουμε κάτι περισσότερο. Πιστεύουμε στο μέλλον της Ελλάδας».

Βεβαίως, υπάρχει πάντα και ο απρόβλεπτος παράγων, εν προκειμένω η ρωσοουκρανική κρίση. «Προφανώς υπάρχει οικονομική επιβράδυνση σε όλη την Ευρώπη και οι κυρώσεις στη Ρωσία επιδρούν επίσης αρνητικά. Σίγουρα εκεί υπάρχει ένα πραγματικό ζήτημα, που πρέπει να επιλυθεί. Το καλό είναι ότι το 90% των προϊόντων μας που πωλούνται στη Ρωσία παράγεται στη Ρωσία, οπότε δεν είναι τόσο σημαντική η επίδραση σε εμάς από τις κυρώσεις και τα αντίποινα που ακολούθησαν», επισημαίνει.

«Συμμαχία για τη νέα γενιά»

Εκατόν εξήντα ένας νέοι κάτω των 30 ετών έχουν επωφεληθεί μέχρι στιγμής στην Ελλάδα από την πρωτοβουλία «Nestlé Needs YOUth», εκ των οποίων 112 προσελήφθησαν και 49 συμμετείχαν στο πρόγραμμα πρακτικής άσκησης και μαθητείας. Βάσει του σχεδιασμού το πρόγραμμα στην Ελλάδα αφορά συνολικά 500 ευκαιρίες απασχόλησης. Επιπλέον, 150 νέοι έχουν εκπαιδευθεί στη συγγραφή βιογραφικών σημειωμάτων και παρουσίας σε επαγγελματικές συνεντεύξεις.

Η δεύτερη πρωτοβουλία της Nestlé, με τίτλο «Alliance for YOUth», θα παρουσιασθεί επισήμως την ερχόμενη Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση, στο πλαίσιο της οποίας θα υπάρξει ζωντανή σύνδεση με τα κεντρικά γραφεία της Nestlé από όπου θα μιλήσει ο κ. Φρεξ. Την εκδήλωση θα χαιρετίσει, όπως και πέρυσι άλλωστε, ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή