Boeing και SpaceX κατασκευάζουν τα «διαστημικά ταξί» της NASA

Boeing και SpaceX κατασκευάζουν τα «διαστημικά ταξί» της NASA

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα δύο πρώτα ιδιωτικά διαστημικά σκάφη για λογαριασμό της NASA πρόκειται να κατασκευάσουν η Boeing και η SpaceX. Τα αποκαλούμενα και «διαστημικά ταξί» θα μεταφέρουν αστροναύτες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Με αυτό τον τρόπο οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα εξαρτώνται πλέον από τα ρωσικά διαστημόπλοια, που εκτελούν όλες τις μεταφορές των αστροναυτών μέχρι στιγμής. Το συμβόλαιο με την Boeing αναμένεται να ανέλθει στα 4,2 δισ. δολ. και με την SpaceX στα 2,6 δισ. δολ. Οι δύο εταιρείες θα σχεδιάσουν τα διαστημόπλοια, που θα υποβληθούν σε αυστηρές δοκιμασίες και ελέγχους από τη NASA προτού απογειωθούν για το Διάστημα. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τα πρώτα «εμπορικά» διαστημόπλοια θα μπορέσουν να ξεκινήσουν τις αποστολές τους, μεταφέροντας αστροναύτες και εφόδια στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ΙSS) το 2017.

Σε σχετικό του δημοσίευμα το περιοδικό ΤΙΜΕ επισημαίνει τα εξής, επικαλούμενο τη διευθύντρια του εμπορικού προγράμματος πληρώματος της ΝΑSA, Κάθριν Λιούντερς: «Τα συμβόλαια που εξασφάλισαν οι Boeing και SpaceX αποδεικνύουν το τι μπορούν να επιτύχουν οι βραχίονες των εταιρειών πλην αμυντικής βιομηχανίας και γι’ αυτό βασιζόμαστε σε αυτές να διεκπεραιώσουν το πιο σημαντικό μας έργο: να αποστείλουν το πλήρωμα, το οποίο θα διεξαγάγει ζωτικής σημασίας έρευνα, στον Διαστημικό Σταθμό». Τα συμβόλαια των SpaceX και Boeing υπόκεινται στην ολοκλήρωση των πιστοποιητικών ασφαλείας, ούτως ώστε οι ανωτέρω όμιλοι να κατασκευάσουν την κάψουλα CST – 100 (Boeing) και Dragon (SpaceX). Ειδικότερα, οι Βoeing και SpaceX θα πρέπει να διεξαγάγουν πέντε βασικές διαδικασίες πιστοποίησης: μία βασική εξέταση, μία επιθεώρηση του σχεδιασμού, μία εξέταση λειτουργικής ετοιμότητας και μία επισκόπηση των πιστοποιήσεων. Αφ’ ης στιγμής η ΝASA εγκρίνει τα συστήματα αμφοτέρων των εταιρειών όσον αφορά τις αναγκαίες προδιαγραφές τους, τότε θα λάβουν πιστοποιήσεις για να πραγματοποιήσουν από δύο έως έξι στελεχωμένες αποστολές.

Στο πλαίσιο αυτό θα υπάρξει μεταφορά έως και τεσσάρων προσώπων και υλικού στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. «Οι σχεδιαζόμενες αποστολές αυτές θα μας δώσουν τη δυνατότητα σχεδόν να διπλασιάσουμε τη σημερινή ερευνητική μας δυνατότητα», προσέθεσε η κ. Λιούντερς. «Επιπλέον,οι κάψουλες των λεγόμενων “διαστημικών ταξί” θα διαδραματίζουν τον ρόλο της “σωστικής λέμβου”. Αυτό σημαίνει πως εντός τους θα έχουν διαμορφωθεί οι αναγκαίες συνθήκες ώστε το πλήρωμα να μπορεί να επιβιώσει με ασφάλεια επί 210 ημέρες σε μια έκτακτη περίσταση».

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε επισήμως η NASA, το 2017, οπότε και το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί από τη SpaceX και την Boeing, θα σηματοδοτήσει το χρονικό σημείο «απεξάρτησης» των ΗΠΑ από τη Ρωσία. Η Μόσχα χρεώνει στην Ουάσιγκτον 71 εκατομμύρια δολάρια για κάθε θέση στη μεταφορά πληρωμάτων προς τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Εως το 2011 η NASA διέθετε ως όχημα το Space Shuttle, αλλά αυτό αποσύρθηκε το 2011, ενώ το Orion, το οποίο πρόκειται να το αντικαταστήσει, θα τεθεί σε λειτουργία μόλις μετά το 2020. Πέραν των Boeing και SpaceX, τέλος, μία ακόμη εταιρεία είχε υποβάλει προσφορά, αλλά απέτυχε. Πρόκειται για τη Sierra Nevada, η οποία κατασκευάζει διαστημόπλοια με πτέρυγες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή