Περί Συμβουλίων Eνταξης Μεταναστών

Περί Συμβουλίων Eνταξης Μεταναστών

Θρησκευτικός όρκος

Κύριε διευθυντά

Από «καιρού εις καιρόν» επανέρχεται σε συζήτηση το ζήτημα του λεγόμενου «θρησκευτικού όρκου». Ατυπα αλλά κοινωνικώς κυριαρχικά έχει καθιερωθεί να θεωρείται άτομο άθρησκο ή άθεο (ακούγονται και χειρότερα) όποιος/α αρνείται να ορκιστεί με το χέρι στο Ιερό Ευαγγέλιο ή γενικά να δώσει θρησκευτικό όρκο, αλλά επικαλείται την «τιμή και συνείδηση» προς επικύρωση της μαρτυρίας του/της. Δεν ξέρω γιατί η Διοικούσα Εκκλησία δεν λέει ξεκάθαρα σε μας τους Χριστιανούς, εν προκειμένω Ορθοδόξους, πως επουδενί λόγω δεν πρέπει να ορκιζόμαστε. Αυτή είναι η ρητή εντολή του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, κατά το «κατά Ματθαίον, ε΄ 33-41: “…Εγώ δε λέγω υμίν μη ομόσαι όλως· μήτε εν τω ουρανώ, ότι θρόνος εστί του Θεού· μήτε εν τη γη ότι υποπόδιόν εστι των ποδών αυτού· μήτε εις Ιεροσόλυμα, ότι πόλις εστί του μεγάλου βασιλέως· μήτε εν τη κεφαλή σου ομόσης, ότι ου δύνασαι μίαν τρίχαν λευκήν ή μέλαιναν ποιήσαι. Εστω δε ο λόγος υμών ναι, ναι, ου, ου· το δε περισσόν τούτων εκ του πονηρού εστιν…». Τι επεκράτησε εν προκειμένω για αιώνες; «…το περισσόν εκ του πονηρού…»! Φτάσαμε στο σημείο να βλέπουμε το Ιερό Ευαγγέλιο σε θέση «υποδεέστερη» εδρών κοσμικών εξουσιών και ο λόγος του Ηγέτη της Πίστης μας και απελευθερωτή της ύπαρξής μας από φορτία «βαρέα και δυσβάστακτα» που εξουσίες της γης μας μας φορτώνουν, να καταντάει μέσο «επικύρωσης λόγου ή εγγράφου», ψυχικής πίεσης για «απόσπαση πληροφοριών» και άλλα «ιεροεξεταστικά», που δεν τιμούν όσους/ες τα χρησιμοποιούν. Πιστεύω ότι η ωραιότητα της Διοικούσας Εκκλησίας έγκειται στο γεγονός πως ξέρει να διορθώνει τα σφάλματά της. Ας διδάξει λοιπόν ξεκάθαρα την ανωτέρω ρητή εντολή του Αρχιποιμένος Χριστού και ας δηλώσει προς κάθε εξουσία του κόσμου τούτου πως οι «συμπορεύσεις» έχουν όρια και το όνομα του Θεού δεν χρησιμοποιείται «επί ματαίω». Αν οι κοσμικές εξουσίες θέλουν να έχουν κοντά τους τον Εσταυρωμένο Χριστό, ας τον έχουν μπροστά τους για να τους θυμίζει (κατά τον Ε. Ζολά) τα λάθη τους, ότι εκτελέστηκε σαν «επαναστάτης, με συνδυασμό κοσμικής και ιερατικής δικαιοσύνης» και πως οι τότε κραταιοί «παράνομα και παράτυπα» επεδίωξαν τον θάνατο του «ενοχλητικού για τους ισχυρούς Διδασκάλου». Συμπερασματικά κατά την ταπεινή μου άποψη: οι Χριστιανοί δεν ορκίζονται, κατά τη ρήση του Αρχηγού της Ζωής τους, Ιησού Χριστού. Ερώτημα: αν νόμος ορίζει πως πρέπει να υπάρχει όρκος προς τα της Πολιτείας «όσια και ιερά»; Απάντηση: Ο,τι ανήκει στον «Καίσαρα παραμένει στον Καίσαρα και ό,τι ανήκει στον Θεό παραμένει στον Θεό». Υφίσταται και θα ισχύει ο όρκος στο Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Ιωαννης Α. Μελισσειδης – Δρ Νομικής-Συγγραφέας

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή