Α όπως Αθηναϊκή Ριβιέρα

3' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θα έρθει μία εποχή που σε μία ερώτηση για τον τόπο διακοπών κάπου στην Αγγλία, στην Ιαπωνία ή στον Καναδά, η απάντηση μπορεί να είναι «Αθηναϊκή Ριβιέρα». Στο μυαλό σχηματίζεται η ακτογραμμή από το Φάληρο ώς το Σούνιο, μία δαντελωτή λωρίδα γης, απλωμένη κατά μήκος της θάλασσας, στη φαντασία μας λουσμένη στο φως, μέσα στη συνειρμική θέρμη περασμένων καλοκαιριών. Αυτό που για πολλούς Ελληνες είναι η «Καλιφόρνια» της Αθήνας ή ο παράδεισος των παιδικών τους χρόνων ή, έστω, εκεί όπου χόρεψαν, κολύμπησαν και ρέμβασαν, μπορεί να γίνει το μεγάλο πλεονέκτημα της ελληνικής πρωτεύουσας μέσα στον διεθνή χάρτη τουριστικού ανταγωνισμού. Οσοι δεν ξέρουν την Αθήνα, εκπλήσσονται όταν ακούν ότι ο παράδεισος της Βουλιαγμένης, π.χ., είναι τόσο κοντά στην Ακρόπολη.

Παλιές ιστορίες, χρονολογημένες ήδη από τη δεκαετία του 1930, όταν πλέον η Γλυφάδα είχε αποκτήσει τις πρώτες επαύλεις, ιστορίες ξαναζεσταμένες, πιο ρεαλιστικά αυτή τη φορά, στη διάρκεια του μεγάλου «μπουμ» 1955-65, όταν τα «Αστέρια» έγιναν συνώνυμο με ό,τι πιο μοντέρνο μπορούσε να επιδείξει η ελληνική κοινωνία. Ο κοσμοπολιτισμός, άλλωστε, είναι σύμφυτος με κάθε «Ριβιέρα», σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου. Και υπάρχουν πολλές. Στη Γαλλία, στην Ιταλία, στην Κροατία, στην Αγγλία, στις ΗΠΑ… Κορδέλες γης με τόπους αναψυχής, με διαβίωση υψηλής ποιότητος, με αρχοντιά και αισθητική, με γλυκιά νοσταλγία αλλά και δυναμική για το μέλλον.

Προορισμός: Αθήνα

Η «Αθηναϊκή Ριβιέρα» έχει μοναδικότητα, αλλά το «πακετάρισμά» της μπορεί να είναι εύληπτο, ελκυστικό και κωδικοποιημένο. Είναι θέμα οπτικής γλώσσας. Προς αυτήν την κατεύθυνση εργάστηκε μία ομάδα Ελλήνων που έχει ήδη έτοιμη μία πλήρη πρόταση για τη δημιουργία ενός τουριστικού προϊόντος υπό τον τίτλο «Αθηναϊκή Ριβιέρα» στο πλαίσιο της στρατηγικής της ανάδειξης της Αθήνας ως αυτόνομου προορισμού.

Η ομάδα του G Design Studio, αποτελούμενη από τον Μιχάλη Γεωργίου, τον Αλέξανδρο Γαβριλάκη και τον Δημήτρη Στεφανίδη, είδε την «ευκαιρία» για την Αθήνα και με γνώμονα την πλούσια διεθνή εμπειρία προτείνει έναν καλοζυγισμένο σχεδιασμό ταυτότητας που υπονοεί, περιλαμβάνει και προτείνει διαδρομές, άξονες και εφαρμογές. Για τη στρατηγική του μηνύματος συνεργάστηκε με την ομάδα η επικοινωνιολόγος Βίβιαν Ευθυμιοπούλου, γνωστή στον χώρο της πολιτικής επικοινωνίας αλλά και την επικοινωνία πολιτιστικών προϊόντων καθώς και στη δημιουργία εικόνας και ταυτότητας, εταιρικής και προσωπικής.

«Η σχεδιαστική μας προσέγγιση», εξηγεί ο Δημήτρης Στεφανίδης εκ μέρους της ομάδας, «είναι σύνθεση των επιμέρους στοιχείων της περιοχής που επιλέξαμε έπειτα από ενδελεχή μελέτη του παραλιακού μετώπου και λαμβάνοντας, βέβαια, υπόψη τις διεθνείς πρακτικές στο destination branding και ειδικά στη δημιουργία ταυτότητας μιας Ριβιέρας». Αυτό που έκανε η ομάδα είναι να χαρτογραφήσει, οργανώσει, ομαδοποιήσει και εξειδικεύσει ταυτόχρονα, το «πύκνωμα» της Αθηναϊκής Ριβιέρας, να χωρέσει μέσα σε μία ελκυστική οπτική γλώσσα και νέα ταυτότητα, το συναισθηματικό βάθος, τη νοσταλγική αύρα, τον ερωτικό δυναμισμό, τη μοντέρνα γλώσσα, τον διεθνή κοσμοπολιτισμό και την τοπική «διάλεκτο». Να δώσει το «ισχυρό έλασσον» ως απόσταγμα μιας πλατιάς διύλισης. «Σε όλη τη διαδικασία κύριο μέλημά μας», λέει ο Δημήτρης Στεφανίδης, «ήταν οι ιδέες μας να ήταν εύκολα και κυρίως άμεσα εφαρμόσιμες χωρίς την ανάγκη αρχιτεκτονικών, πολεοδομικών ή άλλων παρεμβάσεων».

Παραλίες, Αναψυχή, Πολιτισμός

Πράγματι, το μεγάλο πλεονέκτημα της πρότασης είναι η απλότητα, το πρακτικό πνεύμα και η κομψή «γλώσσα». Δεν απαιτεί μεγάλα κονδύλια. Απαντά στο αίτημα των καιρών, τις συνέργειες. Και επενδύει όλα τα δίκτυα, υλικά και άυλα, με ένα ελκυστικό ντιζάιν. Η βασική ιδέα διακρίνει τρία δομικά στοιχεία του brand «Αθηναϊκή Ριβιέρα»: Beaches (Παραλίες), Leisure (Αναψυχή) και Culture (Πολιτισμός). Αυτά συνυπάρχουν ως σύνολο αλλά και ως μονάδες. Είναι η συμπύκνωση κάθε Ριβιέρας.

Για την Αθηναϊκή Ριβιέρα, το G Design Studio δημιούργησε ένα σύμβολο, το Α της Αθήνας, ένα φωτεινό και εύληπτο σύμβολο. Από το Α εκπηγάζουν και οι συνδεόμενες ταυτότητες για τις Παραλίες, την Αναψυχή και τον Πολιτισμό. Τα σύμβολα επενδύουν τα τραμ, τα λεωφορεία, τα ταξί. Τις εγκαταστάσεις. Τα προϊόντα: δημιουργούνται αξεσουάρ παραλίας (π.χ. πετσέτες θαλάσσης) αλλά και γαστρονομία, χτίζοντας σταδιακά σε έναν ιστό τις συνέργειες. Δημιουργείται η πλατφόρμα επικοινωνίας AthensRiviera.gr ως κόμβος, δέκτης και πομπός.

Το γραφείο G Design Studio, με τη σημαντική πορεία του και τη συνεργασία με ψηφίδες της ελληνικής κοινωνίας, όπως οι εκδόσεις Ικαρος, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, το Μουσείο της Ακρόπολης, κ.ά., εξακτινώνει τώρα τη συμβολή του στην τουριστική προώθηση που είναι από τις μείζονες προτεραιότητες για την πρωτεύουσα. «Η πρότασή μας για την Αθηναϊκή Ριβιέρα», λέει η Βίβιαν Ευθυμιοπούλου, «στην πραγματικότητα ανακεφαλαιώνει κάθε σοβαρή συζήτηση που έχει γίνει για την ανάπτυξη του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του παραλιακού μετώπου τα τελευταία χρόνια. Εχουμε μελετήσει την ιστορία της τουριστικής και πολεοδομικής ανάπτυξης της περιοχής αλλά και τις στρατηγικές του υπουργείου Τουρισμού, του Δήμου Αθηναίων αλλά και προγράμματα όπως αυτό του Ιδρύματος Νιάρχου στο Φαληρικό Δέλτα».

Είναι ωραίο να σκεφτεί κανείς ότι η Αθηναϊκή Ριβιέρα περικλείεται ακριβώς στο ισοσκελές τρίγωνο που σχηματίζουν η Ακρόπολη, το Σούνιο και ο ναός της Αφαίας στην Αίγινα. Εχουμε ένα θησαυρό στα πόδια μας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή