Μια τάξη που… τρώγεται

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το γυμνάσιο Discovery βρίσκεται σε μια υποβαθμισμένη περιοχή της Νέας Υόρκης, το Νότιο Μπρονξ. Σε αυτό φοιτούν παιδιά που είτε είναι άστεγα είτε μένουν με ανάδοχες οικογένειες. Μέχρι τώρα δύσκολα αποφοιτούσαν. Όταν όμως άρχισαν να καλλιεργούν φρούτα και λαχανικά στο σχολείο τους, η κατάσταση σιγά σιγά άλλαξε.

Οι «φαγώσιμοι-τοίχοι», όπως καθιερώθηκε να λέγονται, οδήγησαν στην «Πράσινη Μηχανή του Μπρονξ» (Green Bronx Machine project), το πρόγραμμα που βοηθάει πλέον και άλλα σχολεία στην Αμερική να ξεκινήσουν τα δικά τους γεωργικά προγράμματα, έτσι ώστε να μάθουν τα παιδιά τα μυστικά της υγιεινής διατροφής, να ευαισθητοποιηθούν για το περιβάλλον και, φυσικά, να αποκτήσουν σημαντικές δεξιότητες στη ζωή.

Η αλήθεια είναι ότι η επιτυχία του εγχειρήματος «Πράσινη Μηχανή του Μπρονξ» ήρθε κάπως… τυχαία: «Κάποιος μου είχε στείλει ένα κουτί με βολβούς λουλουδιών. Δεν ήξερα τι ακριβώς ήταν και, επειδή δεν ήθελα να δημιουργηθεί πρόβλημα στο σχολείο, το έκρυψα πίσω από ένα καλοριφέρ. Η ζέστη όμως έκανε τους βολβούς να “σκάσουν” και να φυτρώσουν λουλούδια. Φανταστείτε το θέαμα πίσω από το καλοριφέρ!» λέει ο Στίβεν Ριτζ, καθηγητής στο Discovery High School. «Τότε συνειδητοποίησα ότι, αν συνεργαστούμε με τα παιδιά, μπορούμε να καλλιεργήσουμε κάτι όλοι μαζί. Ξεκινήσαμε φυτεύοντας εγκαταλελειμμένα κομμάτια γης, για να ομορφύνουμε τη γειτονιά μας. Στη συνέχεια στραφήκαμε στο ίδιο το σχολείο, όπου αρχίσαμε να καλλιεργούμε κάθετα, σε εσωτερικό χώρο, φαγώσιμα λαχανικά. Δημιουργήσαμε έτσι “τοίχους που τρώγονται”. Πολλά παιδιά απέκτησαν πια λόγο να έρχονται στο σχολείο, γνωρίζοντας πως έχουν τα ίδια την ευθύνη για την επιτυχία της καλλιέργειας – και ήταν κάτι που όλα ήθελαν να πετύχει. Με τα φυτά μας στο εσωτερικό του σχολείου μπορούσαμε να ελέγχουμε καλύτερα το πότισμα ή τα λιπάσματα, ενώ εγώ, με τη σειρά μου, κατάφερα να κάνω τα παιδιά να βρίσκονται στο χώρο – αφού ήταν εκεί το σώμα τους, μπορούσα να δουλέψω με το μυαλό τους! Η παρακολούθηση των μαθημάτων αυξήθηκε από 43% σε 93%!»

Και ο καθηγητής συνεχίζει: «Είναι προτιμότερο να μεγαλώνεις υγιή παιδιά από το να προσπαθείς να “διορθώσεις” αργότερα “χαλασμένους” ενηλίκους. Και πιστεύω ότι κάθε παιδί αξίζει ένα ασφαλές, υγιές και ζεστό περιβάλλον για να ζει. Με αυτά στο μυαλό, αν και μέχρι τώρα τα χρήματα προέρχονται από τη δική μου τσέπη, είμαι αποφασισμένος να βάλω από ένα φυτό σε κάθε τάξη της Νέας Υόρκης. Στο μεταξύ, εμείς απολαμβάνουμε αυτό που δημιουργήσαμε – αυτό που εμείς ονομάζουμε “green graffiti”».  

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή