Η ΑΒ Βασιλόπουλος επιστρέφει στην εποχή «και του… πουλιού το γάλα»

Η ΑΒ Βασιλόπουλος επιστρέφει στην εποχή «και του… πουλιού το γάλα»

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην αναβίωση της παλιάς της ταυτότητας, που ήταν συνυφασμένη με την υψηλή ποιότητα και τη μεγάλη ποικιλία σε εγχώρια και εισαγόμενα προϊόντα, εστιάζει η ΑΒ Βασιλόπουλος, μετά μία πενταετία κατά την οποία ο σχεδιασμός της επικεντρωνόταν στις χαμηλές τιμές, κυρίως μέσα από τις μεγάλες επενδύσεις στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Με άλλα λόγια, η θυγατρική στην Ελλάδα του βελγικού ομίλου Delhaize επιστρέφει στην εποχή που πωλούσε… του πουλιού το γάλα, επιστροφή, βεβαίως, που για να επιτύχει θα πρέπει να προσαρμοσθεί στις σύγχρονες οικονομικές συνθήκες των νοικοκυριών.

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία το 2014 πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 80 εκατ. ευρώ, οι οποίες αφορούν κυρίως τη δημιουργία 20 νέων εταιρικών καταστημάτων, 9 καταστημάτων που λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising), ενώ ανακαινίστηκαν περί τα 10 καταστήματα, μεταξύ αυτών και το Mega ΑΒ στην περιοχή του Ελληνικού, με την έμφαση να δίνεται ξανά στα φρέσκα προϊόντα –λαχανικά, φρούτα, κρέατα, ψάρια, τυριά– ενώ η εταιρεία αξιοποιεί τις δυνατότητες που δίνει η απελευθέρωση του νόμου για την παρασκευή ψωμιού εντός των σούπερ μάρκετ.

Οι επενδύσεις το 2014 ξεπέρασαν το αρχικό πλάνο της εταιρείας, ενώ για το 2015 σχεδιάζονται νέες επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ. Αυτές θα περιλαμβάνουν συνέχιση των ανακαινίσεων –μετά το Ελληνικό σειρά παίρνει το μεγάλο κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος στη Βαρυμπόμπη– και ίδρυση 23 νέων καταστημάτων, με την έμφαση της ανάπτυξης να δίνεται πλέον στην Κρήτη και τη Βόρεια Ελλάδα. Μόνο στην Κρήτη, όπου σήμερα η εταιρεία διαθέτει καταστήματα λιανικής και ένα cash & carry, ο σχεδιασμός προβλέπει την ίδρυση 15 ακόμη καταστημάτων την επόμενη τριετία. Η Κρήτη, αν μη τι άλλο, φαίνεται ότι αποτελεί το νέο πεδίο ανταγωνισμού των αλυσίδων, λόγω των υψηλότερων συγκριτικά με την υπόλοιπη Ελλάδα εισοδημάτων και του αυξημένου τουριστικού ρεύματος. Πριν από μερικούς μήνες, η εταιρεία Μαρινόπουλος ενέταξε στο δίκτυο franchising τα επτά καταστήματα της κρητικής αλυσίδας Elite-Αριάδνη, ενώ πολύ πρόσφατα η εταιρεία Σκλαβενίτης εξαγόρασε το 60% της κρητικής αλυσίδας Χαλκιαδάκης από τον όμιλο Βερόπουλου.

«Η ανάπτυξη της εταιρείας θα γίνει μέσα από την αυτόνομη οργανική μας ανάπτυξη. Δεν έχουμε το άγχος του γιγαντισμού», τόνισε χθες ο κ. Λεωνίδας Βρεττάκος, επιχειρησιακός διευθυντής της ΑΒ, ερωτηθείς για το ενδεχόμενο εξαγορών, σε δημοσιογραφική συνάντηση με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του ανακαινισμένου Mega AB στο Ελληνικό. Προσέθεσε ωστόσο στη συνέχεια: «Στα ραντάρ μας βρίσκονται όλοι όσοι είναι συμπληρωματικοί σε εμάς. Βεβαίως, δεν θα κάνουμε μία εξαγορά που θα υπονομεύσει την εταιρείας μας». Ο ίδιος διέψευσε ότι η ΑΒ βρισκόταν σε συζητήσεις με αλυσίδες σούπερ μάρκετ για τυχόν εξαγορές ή συγχωνεύσεις τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ εκτίμησε ότι η συγκέντρωση στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων δεν έχει τερματιστεί.

Σε ό,τι αφορά το κατάστημα στο Ελληνικό, η εταιρεία προσδοκά αύξηση των εσόδων μετά την ανακαίνιση κατά 15% έως 20% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με τα 35 εκατ. ευρώ έσοδα που πραγματοποιούσε το κατάστημα. Η ανακαίνιση με κόστος επένδυσης πάνω από έξι εκατ. ευρώ είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου καταστήματος, το οποίο διαθέτει 5.360 τ.μ. χώρων πώλησης, 1.000 τ.μ. βοηθητικών και αποθηκευτικών χώρων και 6.000 τ.μ. χώρου στάθμευσης. Απασχολεί 218 εργαζομένους από 198 πριν και διαθέτει πάνω από 18.000 κωδικούς προϊόντων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή