ΕΛΛΑΔΑ

Έρευνα του LSE για τις βέλτιστες πρακτικές συγχώνευσης εργαζομένων σε δύο εταιρείες

ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ

Υπάρχει, άραγε, τρόπος οι εργαζόμενοι από δύο εταιρείες, που συγχωνεύτηκαν, να νιώσουν ισότιμοι συνάδελφοι; Το εν λόγω «φλέγον» ερώτημα, που ηχεί σήμερα εξαιρετικά επίκαιρο, αποπειράθηκε να διερευνήσει η Ομάδα Μέσα Ενημέρωσης, Επικοινωνία και Τεχνολογία  των αποφοίτων του London School of Economics and Political Science, που παρουσίασε τα πόνημά τους σε εκδήλωση το βράδυ της Τετάρτης.

Αντίστοιχα, η Ομάδα Οικονομία και Ανάπτυξη μίλησε για τους κινδύνους και τα οφέλη του «επιχειρείν εν μέσω κρίσης», η Ομάδα Πολιτική και Κοινωνία κατέθεσε τις προτάσεις της για την επιβίωση του «Κράτους Πρόνοιας εν μέσω κρίσης», ενώ η Ομάδα Ιστορία και Διεθνείς Σχέσεις ανέλυσε τις «Προσδοκίες και τους Κινδύνους από τη Συμμαχία Ελλάδας- Ισραήλ».

«Κατά τη συγχώνευση δύο οργανισμών, η επιτυχία του εγχειρήματος έγκειται σε ένα μεγάλο βαθμό στο συγκερασμό των διαφορετικών κουλτούρων σε μία νέα» διευκρινίσε η κ. Μαρία Ξυτάκη, πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου και μέλος της εν λόγω ομάδας εργασίας. Η σύσταση μιας κοινής εταιρικής κουλτούρας είναι αποφασιστικής σημασίας- όχι μόνον για ψυχολογικούς λόγους. «Υπάρχουν παραδείγματα συγχωνεύσεων επιχειρηματικών κολοσσών, που ναυάγησαν λόγω ασυμφωνίας στην κουλτούρα τους, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες Daimler και Chrysler» συμπλήρωσε η κ. Κατερίνα Δημητρίου. Η συνολικά 7μελής ομάδα (Α.Βάκη, Γ. Καραγεώργος, Β. Καρύδη, Θ. Σαμπάνης, Ε.-Ρ. Σταϊου) εκπόνησε τη μελέτη βάσει συνεντεύξεων υψηλόβαθμων στελεχών κυρίως από τις άρτι συγχωνευθείσες ελληνικές τράπεζες.

Η προσπάθεια είναι διττή, εντός της επιχείρησης και εκτός, μέσω της διαφήμισης του νέου προσώπου της εταιρείας προς το κοινό. Η φυσική παρουσία της Διοίκησης και η λεγόμενη «πολιτική της ανοικτής πόρτας» αναδεικνύεται ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη δημιουργία καλού κλίματος, όπως άλλωστε οι συνεχείς επιμορφώσεις και συναντήσεις των εργαζομένων. «Θετική απήχηση έχει η ηλεκτρονική ενδοεπικοινωνία (intranet), η αποστολή εταιρικού newsletter και επιστολών από τη διοίκηση» συμπληρώνει η ίδια.

Επιπλέον, η διοργάνωση πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, συμβάλλουν στη σύσφιξη των σχέσεων. Ακόμα και η χρήση καθημερινών αντικειμένων με το νέο λογότυπο της εταιρείας καλλιεργούν ασυνείδητα τη νέα ταυτότητα στους εργαζόμενους. «Καθώς οι συγχωνεύσεις και εξαγορές εταιρείων είναι συνδεδεμένες στο συλλογικό ασυνείδητο αρνητικά, ενδείκνυται η νέα εταιρεία να αναπτύξει κοινωφελείς δράσεις στο πλαίσιο της Κοινωνικής Εταιρικής Ευθύνης».

Την εκδήλωση χαίρετισε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, εξίσου απόφοιτος του LSE, κ. Νίκος Δένδιας. «Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε απλοποιήσει τη διαδικασία έναρξης επιχείρησης για το 70% των ενδιαφερομένων» δεσμεύτηκε ο Υπουργός «το ρίσκο πρέπει να ενθαρρύνεται και όχι να τιμωρείται, εξ ου και βρίσκεται υπό εξέλιξη η τροποίηση του πτωχευτικού Δίκαιου».

Tα κείμενα θέσης των τεσσάρων ομάδων εργασίας:

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ