Ιστορίες πολιτών που συνθέτουν τον χάρτη διαφθοράς

Ιστορίες πολιτών που συνθέτουν τον χάρτη διαφθοράς

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καταγγελίες από πολίτες που βρίσκονται μπροστά σε φαινόμενα διαφθοράς και δυσλειτουργίας του Δημοσίου συγκεντρώνει η Διεθνής Διαφάνεια (Δ.Δ.) Ελλάδος, κατευθύνοντας στη συνέχεια τους καταγγέλλοντες στην Αρχή όπου πρέπει να απευθυνθούν για τη περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσής τους. Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της η υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!» της Δ.Δ., που συγκεντρώνει και διαχειρίζεται τις καταγγελίες, δέχθηκε 609 αναφορές πολιτών. Αυτές φτιάχνουν ένα βασικό «χάρτη» της διαφθοράς, στην αντιμετώπιση της οποίας στοχεύει η Δ.Δ.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των αναφορών αφορούσε την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Κακοδιαχείριση, αδιαφανείς διαδικασίες προμηθειών, προσλήψεων κ.λπ. Μία από τις καταγγελίες που δέχθηκε η Δ.Δ. αφορούσε υποψήφια να εργαστεί σε δημοτικό παιδικό σταθμό, η οποία κατήγγειλε αδιαφανή διαδικασία προσλήψεων. Η δημοσιοποίηση των προσλήψεων ήταν μερική και ελλιπής, πραγματοποιήθηκε μόνο εσωτερικά, με απλή ανάρτηση στον πίνακα ανακοινώσεων, και όχι όπως προβλέπει η νόμιμη διαδικασία για την προκήρυξη νέων θέσεων. Σύμφωνα με την καταγγελία, σε όσους υπέβαλαν υποψηφιότητα δεν δόθηκε ποτέ αριθμός πρωτοκόλλου, ενώ όταν ανακοινώθηκαν τα ονόματα όσων καταλαμβάνουν τις νέες θέσεις, δεν δημοσιοποιήθηκε η μοριοδότηση ώστε να ενημερωθούν όσοι είχαν υποβάλει υποψηφιότητα.

Οι καταγγελίες για την Τοπική Αυτοδιοίκηση αφορούν το 12% των περιπτώσεων που χειρίστηκε η Δ.Δ. Υπάλληλος δήμου κατήγγειλε ότι ο δήμαρχος δεν αναθέτει αρμοδιότητες στους νέους επικεφαλής των Υπηρεσιών εντός του χρονικού περιθωρίου που θέτει ο νόμος, ώστε να παραμείνουν στις θέσεις τους οι προηγούμενοι εργαζόμενοι καθώς είναι άτομα επιλογής του. Δημοτικός υπάλληλος σε νησί κατήγγειλε φαινόμενα αδιαφάνειας στον δήμο καθώς δεν ανηρτώντο αποφάσεις στο «Διαύγεια», όπως προβλέπει ο νόμος. Αντί να ελεγχθούν οι καταγγελίες του, ο υπάλληλος κλήθηκε να απολογηθεί στον δήμο και του επιβλήθηκαν πειθαρχικές κυρώσεις για «άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊσταμένης αρχής» από τα πρόσωπα εναντίον των οποίων στρεφόταν η καταγγελία. Απειλήθηκε με μείωση μισθού 50%.

Το 11% από τις καταγγελίες αφορούσε ζητήματα υγείας. Πολίτες κατήγγειλαν πρωτοφανείς συμπεριφορές ιατρών, που ζητούσαν φακελάκι ακόμα και από άτομα, η ζωή των οποίων βρισκόταν σε κίνδυνο. Καρδιοπαθής που έπρεπε επειγόντως να χειρουργηθεί για τριπλό μπάι-πας δεν μπόρεσε να χειρουργηθεί σε τρία διαφορετικά νοσοκομεία καθώς του ζητούσαν να δώσει φακελάκι ένα ποσό που δεν διέθετε. Ασθενής σε περιφερειακό νοσοκομείο δεν έκανε τις απαραίτητες εξετάσεις γιατί του ζητούσαν χρήματα ως «λάδωμα». «Από τις ανθρώπινες ιστορίες που καταγράφουμε, μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα για τις εστίες της διαφθοράς στη χώρα μας που θα μας επιτρέψουν να καταθέσουμε καίριες θεσμικές προτάσεις» σχολιάζει στην «Κ» ο πρόεδρος της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδος κ. Κώστας Μπακούρης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή