Ανοίγει ο δρόμος για την επένδυση 230 εκατ. της Cosco στον ΟΛΠ

Ανοίγει ο δρόμος για την επένδυση 230 εκατ. της Cosco στον ΟΛΠ

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα ακόμα βήμα πραγματοποιήθηκε χθες για την ολοκλήρωση της συμφωνίας φιλικού διακανονισμού μεταξύ του ΟΛΠ και του ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα, που προβλέπει την κατασκευή της νέας δυτικής προβλήτας ΙΙΙ, μια επένδυση ύψους 230 εκατ. ευρώ, που θα αναληφθεί εξ ολοκλήρου από τον κινεζικό όμιλο. Χθες, το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε κατά πλειοψηφία τη σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων, στις 11 Νοεμβρίου, με αντικείμενο, μεταξύ άλλων, την έγκριση της σχετικής τροποποίησης της αρχικής σύμβασης. Η κίνηση αυτή γίνεται στον απόηχο της πρόσφατης λήψης έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που προχώρησε στην ανάκληση της αρχικής του απόφασης, βάσει της οποίας διατυπώνονταν επιφυλάξεις για τη σχετική συμφωνία.

Στη σχετική του εισήγηση, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτης, τόνισε ότι με βάση τη νέα συμφωνία, η καθαρή αξία της σύμβασης θα κυμαίνεται πλέον μεταξύ 860 εκατ. ευρώ και 1,08 δισ. ευρώ, έναντι ποσού 498 εκατ. ευρώ που προέκυπτε με βάση την αρχική σύμβαση. Βασικός λόγος για την αύξηση αυτή είναι το γεγονός ότι το ποσοστό του ΟΛΠ επί των συνολικών εσόδων του ΣΕΠ διατηρείται στο 24,5%, τη στιγμή όμως που η συμφωνία προβλέπει την κατασκευή της νέας δυτικής προβλήτας ΙΙΙ, που θα οδηγήσει στην αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του λιμανιού σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, από 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σήμερα. Ταυτόχρονα, η συμφωνία προβλέπει ελάχιστο εγγυημένο φορτίο, το οποίο θα ανέρχεται σε 4,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2021, που είναι το καταληκτικό έτος για την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Εφόσον ληφθεί έγκριση και από τους μετόχους της γενικής συνέλευσης, τότε η σύμβαση θα σταλεί στον υπουργό Ναυτιλίας, ο οποίος φέρει την ευθύνη για την κατάθεσή της στη Βουλή. Πρόκειται για βήματα απαραίτητα, ενόψει της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού της ΟΛΠ Α.Ε. από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τους οικονομικούς όρους που διέπουν τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων του λιμανιού, που σήμερα είναι ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων. Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των υποψηφίων για την απόκτηση της πλειοψηφίας του ΟΛΠ είναι τόσο η Cosco, όσο και η APM Terminals, η θυγατρική του ναυτιλιακού κολοσσού της Maersk στον τομέα της διαχείρισης λιμανιών. Σημειωτέον ότι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων του ΟΛΠ εξακολουθούν να απορρίπτουν τη σχετική συμφωνία, όπως και την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Ως εκ τούτου, δεν ενέκριναν την εισήγηση της διοίκησης για τη σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης, ενώ έκαναν γνωστό ότι εξακολουθούν να διατηρούν επικοινωνία με τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενημερώνοντας για τις σχετικές εξελίξεις. Πάντως, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. είχε αποφανθεί θετικά για τη σχετική συμφωνία φιλικού διακανονισμού, μετά την παροχή όλων των απαραίτητων στοιχείων και διευκρινίσεων που ζητήθηκαν, στο πλαίσιο της σχετικής έρευνας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή