Επιτυχημένο μοντέλο νέων επενδύσεων

Επιτυχημένο μοντέλο νέων επενδύσεων

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Το να στηρίζεις ένα έργο στη συμμετοχή του ιδιώτη δεν σημαίνει ότι το ιδιωτικοποιείς. Στα έργα που υλοποιούνται με Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), το Δημόσιο διατηρεί την κυριότητα της υποδομής, ενώ ελέγχει τον ιδιώτη για τις υπηρεσίες που προσφέρει. Πρόκειται για ένα μοντέλο επιτυχημένο, που δεν δαιμονοποιεί την έννοια του κέρδους, αλλά το βάζει σε ένα λογικό πλαίσιο».

Ο διαλλακτικός τρόπος που ο Ειδικός Γραμματέας ΣΔΙΤ Νίκος Ματζούφας επέλεξε να απευθυνθεί χθες σε δημάρχους από όλη τη χώρα είναι ενδεικτικός της εκστρατείας… γοητείας που ξεκίνησε το υπουργείο Ανάπτυξης, ώστε να ενισχυθεί η απήχηση των ΣΔΙΤ στους νέους δημοτικούς άρχοντες, ανεξαρτήτως πολιτικής προέλευσης. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες σε ημερίδα, οι ΣΔΙΤ είναι ανερχόμενες σε ευρωπαϊκό επίπεδο και μάλιστα το α΄ 6μηνο του 2014 η Ελλάδα βρέθηκε στην 4η θέση στην Ε.Ε., λόγω των νέων συμβάσεων που υπεγράφησαν.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Νότης Μηταράκης. «Σε μια χώρα που πέρασε έξι χρόνια πρωτοφανούς ύφεσης, είναι αυτονόητο ότι χρειάζονται νέες επενδύσεις, νέα έργα για να δώσουν θέσεις εργασίας στους νέους και να βγούμε από την κρίση. Αυτό είναι κάτι στο οποίο νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι, ανεξαρτήτως των πολιτικών μας πεποιθήσεων», ανέφερε χθες στην ημερίδα «Συμπράττοντας στην Ανάπτυξη».

Ο κ. Μηταράκης ανέφερε ορισμένα παραδείγματα, χαρακτηριστικά της ευρύτητας των υποδομών που μπορούν να καλυφθούν μέσω ΣΔΙΤ.

• Η κατασκευή 14 σχολείων σε 7 δήμους της Αττικής, μέσω των Κτιριακών Υποδομών Α.Ε. Είναι το πρώτο έργο που χρηματοδοτήθηκε στην Ε.Ε. μέσω Jessica και για πρώτη φορά με τη συμμετοχή της ΕΤΕπ. Οι εργασίες κατασκευής έχουν ήδη ξεκινήσει.

• Η κατασκευή 7 πυροσβεστικών σταθμών, το πρώτο έργο ΣΔΙΤ στη χώρα μας που οδεύει προς ολοκλήρωση. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε, λόγω της καθυστέρησης του ιδιώτη να παραδώσει τον τελευταίο σταθμό, το Δημόσιο θα καταβάλει 5,7 εκατ. ευρώ λιγότερα (από τα 25,9 εκατ. συνολικά).

• Πρόσφατα αποφασίστηκε να ενταχθεί μέσω ΣΔΙΤ η απόκτηση και λειτουργία xray-scanner στα τελωνεία, ενώ ξεκίνησε πιλοτικά έργο ΣΔΙΤ για την τηλεματική στις αστικές συγκοινωνίες.

Οι νέες συμβάσεις που υπογράφηκαν φέτος είναι οι πρώτες μετά το 2009, καθώς οι ΣΔΙΤ έπεσαν θύματα της κρίσης. «Το α΄ εξάμηνο του 2014 υπογράψαμε τρεις νέες ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ. Ετσι η Ελλάδα, με όλα τα δεινά της, βρέθηκε στην 4η θέση πανευρωπαϊκά», ανέφερε ο κ. Ματζούφας. «Επίσης, μέσα στο επόμενο διάστημα προωθείται πλήθος μικρών έργων, όπως ένα «πακέτο» 11 κολυμβητηρίων και γυμναστηρίων, η νέα ιχθυαγορά της Κεντρικής Αγοράς Αθηνών, η ανάπτυξη της μαρίνας του Ναυπλίου κ.ά.». Οπως υποστήριξε, μάλιστα, τα έργα ΣΔΙΤ έχουν εξαιρετική αποδοχή στον κόσμο. «Σε πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό μας σχετικά με τον προτιμώμενο τρόπο κατασκευής υποδομών, το 65% των ερωτηθέντων απάντησε ότι προτιμά τα έργα ΣΔΙΤ με έλεγχο από το Δημόσιο και το 35% τα κλασικά δημόσια έργα. Σύμφωνα με την έρευνα, αυτό το 65% έχει ποσόστωση σε όλα τα κόμματα». Από πλευράς δημάρχων, ενδιαφέρον είχε η πρόταση χρησιμοποίησης (από τους δήμους) ακινήτων της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου για έργα ΣΔΙΤ, πρόταση που προς το παρόν δεν έχει τύχει θετικής ανταπόκρισης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή