Ενδιαφέρον από την APM Terminals για τα λιμάνια Πειραιά – Θεσσαλονίκης

Ενδιαφέρον από την APM Terminals για τα λιμάνια Πειραιά – Θεσσαλονίκης

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Μας ενδιαφέρει πολύ να επενδύσουμε και στα δύο ελληνικά λιμάνια, τόσο τον Πειραιά όσο και στη Θεσσαλονίκη. Γι’ αυτό βρισκόμαστε στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες και έχουμε συναντήσεις και συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς». Με τις φράσεις αυτές γνωστοποίησε και επίσημα το ενδιαφέρον της APM Terminals για τα δύο μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια, ο κ. Φρανσουά – Ξαβιέ Ντελενκλός, αντιπρόεδρος του ομίλου και υπεύθυνος για θέματα ανάπτυξης.

Οπως ανέφερε χθες στην «Κ» ο κ. Ντελενκλός, «επί του παρόντος εργαζόμαστε σκληρά προκειμένου να προχωρήσουμε στην επίσημη συμμετοχή μας στους διαγωνισμούς, εφόσον μας γνωστοποιηθούν όλοι οι όροι και τα τεχνικά ζητήματα». Σύμφωνα με τον ίδιο, κάτι τέτοιο αναμένεται να συμβεί ώς το τέλος του έτους. Υπενθυμίζεται ότι με βάση το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, οι σχετικές οικονομικές προσφορές αναμένεται να υποβληθούν μέχρι το τέλος του έτους, ένας ρεαλιστικός στόχος, σύμφωνα με τα στελέχη της APM Terminals, η οποία αποτελεί θυγατρική του δανικού ναυτιλιακού κολοσσού της AP Moeller Maersk. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η εταιρεία εμφανίζεται να έχει εκπονήσει σχέδιο για την «επόμενη μέρα», δηλαδή για το πώς σχεδιάζει να αναπτύξει τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε περίπτωση που επικρατήσει σε κάποιον από τους δύο διαγωνισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, τα στελέχη της εταιρείας έχουν προχωρήσει σε προκαταρκτικές συζητήσεις με πληθώρα ανθρώπων της αγοράς, πιθανούς πελάτες, διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες και άλλους χρήστες των ελληνικών λιμανιών.

Ο κ. Ντελενκλός μαζί με άλλα υψηλόβαθμα στελέχη της APM Terminals συναντήθηκαν χθες με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, στον οποίο εξέφρασαν το ενδιαφέρον της εταιρείας να επενδύσει στην Ελλάδα και τα λιμάνια της μέσω των εν εξελίξει διαγωνισμών. «Είμαστε ένας εξειδικευμένος παγκόσμιος όμιλος διαχείρισης λιμανιών και ένας επενδυτής με μακροπρόθεσμο επενδυτικό ορίζοντα, που έχει τη βούληση να στηρίξει το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και αυτό ακριβώς είπαμε και στον κ. πρωθυπουργό», αναφέρει ο κ. Ντελενκλός.

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα δύο λιμάνια δεν είναι ευθέως ανταγωνιστικά μεταξύ τους. «Θεωρούμε τα δύο λιμάνια πολύ ενδιαφέρουσες επενδυτικές προτάσεις, για διαφορετικούς λόγους την καθεμία», τονίζει ο κ. Ντελενκλός. Κατά τον ίδιο, το κάθε λιμάνι προσφέρει ένα διαφορετικό μείγμα φορτίων και αγοράς, που μπορούν να αναπτυχθούν στο άμεσο μέλλον.

Υπενθυμίζεται ότι στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού μετοχών του ΟΛΠ έχουν προκριθεί πλην της APM Terminals, η Cosco, όπως επίσης και οι εταιρείες ICTSI (International Container Terminal Services Inc.), Port America Group και Utilico Emerging Markets. Αντίστοιχα, στη δεύτερη φάση του αντίστοιχου διαγωνισμού για τον ΟΛΘ έχουν βρεθεί οι εταιρείες Deutsche Invest Equity Partners, GmbH, DufercoParticiption Holding, SA, ICTSI, Mitsui & Co. Ltd, P&O Steam Navigation Company (DP World), Russian Railways/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Yilport Holding Inc.

Η APM Terminals εδρεύει στη Χάγη της Ολλανδίας. Η πιο πρόσφατη κίνησή της στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ενωσης αφορά την ανάληψη της διαχείρισης του λιμανιού του Γκέτεμποργκ στη Σουηδία το 2012, στο πλαίσιο αντίστοιχου προγράμματος ιδιωτικοποίησης. Η εταιρεία διαχειρίζεται 65 λιμάνια σε 68 χώρες, απασχολώντας 20.300 εργαζόμενους. Το 2013 διαχειρίστηκε συνολικά 36,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και είχε έσοδα της τάξεως των 3,4 δισ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή