«Ετσι κάνουν όλες», εμείς θα πούμε «Ναι» στην όπερα – κομίκ του Μότσαρτ, νέα παραγωγή της ΕΛΣ, σε οκτώ παραστάσεις στο θέατρο «Ολύμπια» – η «πρώτη», αύριο Παρασκευή 24/10 ώρα 8…

«Ετσι κάνουν όλες», εμείς θα πούμε «Ναι» στην όπερα – κομίκ του Μότσαρτ, νέα παραγωγή της ΕΛΣ, σε οκτώ παραστάσεις στο θέατρο «Ολύμπια» – η «πρώτη», αύριο Παρασκευή 24/10 ώρα 8…

4' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η «Πρεμιέρα» στη Λυρική των επιτυχιών, την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου θα σημάνει την πανηγυρική έναρξη της νέας περιόδου 2014 – 2015 στο συμπαθέστατο θέατρο «Ολύμπια» με την κωμική όπερα σε πράξεις δύο «Ετσι κάνουν όλες»! Μην αμφιβάλλετε ούτε στιγμή! Στην «πρώτη» ή στις επόμενες παραστάσεις θα πάμε, όλοι κι όλες, για μουσική και θέαμα και υπέροχες φωνές μονωδών που είναι όλοι, κι όλες, Ελληνες, Ελληνίδες, είτε πρωταγωνιστούν στη Λυρική μας, είτε σε σκηνές της Ευρώπης και του εξωτερικού, γενικά! Περιμένοντας τη νέα Εθνική Λυρική Σκηνή στο μεγαλειώδες νέο κτίριο που ετοιμάζουν οι γερανοί και ο αρχιτέκτων Ρέντσο Πιάνο χάρις στη δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», καλοδεχόμαστε ώς τότε τη γνώριμη αγκαλιά του θεάτρου της οδού Ακαδημίας, με τα κόκκινα καθίσματα και την πλατεία και τα θεωρεία, γεμάτα κι αυτά με γνωστά πρόσωπα των φίλων της ΕΛΣ! Εθνικό εορταστικό τριήμερο ακολουθεί για το ιστορικό «Οχι», αλλά εμείς θα πούμε «Ναι», και θα είμαστε στην πρώτη της Λυρικής με καλλιτεχνικό διευθυντή τον «θαυματοποιό» Μύρωνα Μιχαηλίδη, αρχιμουσικό, που διευθύνει την ΕΛΣ με έμπνευση και αποτέλεσμα.

Καιρός, όμως, είναι ν’ ασχοληθούμε και με την κωμική όπερα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, το «Ετσι Κάνουν Ολες», που θα παρουσιαστεί, σε νέα παραγωγή, σκηνοθεσία Ροδούλας Γαϊτάνου και μουσική διεύθυνση Μίλτου Λογιάδη και Ζαν Κριστόφ Σαρρόν, σε «πρώτη» παράσταση, όπως είπαμε, την Παρασκευή 24, και θα ακολουθήσουν άλλες επτά, στις 25 Σάββατο, 26 Κυριακή και Παρασκευή 31 Οκτωβρίου και 1, 2, 8, 9 Νοεμβρίου 2014 η τελευταία. Η όπερα «Ετσι κάνουν όλες» αναγνωρίζεται ως ένα από τα δημοφιλέστερα κωμικά έργα του διεθνούς ρεπερτορίου. Είναι η τρίτη και τελευταία συνεργασία του Μότσαρτ με τον Λορέντσο ντα Πόντε, μετά τους «Γάμους του Φίγκαρο» και τον «Ντον Τζοβάννι». Η υπόθεση του έργου αφορά τη γυναικεία πίστη. Ο Αλφόνσο, έμπειρος φιλόσοφος βάζει στοίχημα με τους ερωτευμένους Φερράντο και Γκουλιέλμο πως θα τους αποδείξει ότι οι αγαπημένες τους Φιορντιλίτζι και Ντοραμπέλλα δεν τους είναι πιστές. Ο λόγος: επειδή όλες οι γυναίκες είναι άπιστες, σύμφωνα με το «πιστεύω» του κυνικού Ντον Αλφόνσο, τον οποίο υποδύεται ο Χριστόφορος Σταμπόγλης στις 24/10 και 26/10 και 2/11. Γκουλιέλμο είναι ο Διονύσης Σούρμπης στις 24, 26/10 και 2/11 και οι Χάρης Ανδριανός 25/10 – 1/11 και 9/11 και Νίκος Κοτενίδης 31/10 – 8/11. «Φερράντο» είναι ο Αντώνης Κορωναίος 24, 26, 31/10 – 2, 8/11 και ο Βασίλης Καβάγιας στις 25/10 – 1, 9/11. Τη «Φιορντιλίτζι» υποδύεται η Μυρτώ Παπαθανασίου στις 24/26/10 και 2/11, η Μαρία Μητσοπούλου στις 25/10 – 1, 9/11, η Σοφία Κυανίδου στις 31/10 – 8/11. «Ντοραμπέλλα» η Ειρήνη Καράγιαννη στις 24, 26/10 και 2/11, η Αρτεμις Μπόγρη, από το φυτώριο της ΕΛΣ στις 25/10 – 1, 9/11 και η Μαίρη – Ελεν Νέζη στις 31/10 και 8/11 «Ντεσπίνα», η πανέξυπνη οικονόμος μέλος της συνωμοσίας, είναι η Μυρσίνη Μαργαρίτη στις 24, 26/10 – 2/11, η Βασιλική Καραγιάννη 25/10 – 1, 9/11 και Ελπινίκη Ζερβού 31/10 – 8/11. Τον Ντον Αλφόνσο υποδύονται επίσης οι Δημήτρης Κασιούμης στις 25/10 – 1, 9/11 και ο Πέτρος Μαγουλάς στις 31/10 – 8/11.

Οι λυρικοί τραγουδιστές, αυτοί που πρωταγωνιστούν στη Λυρική, αλλά και οι άλλοι που διαπρέπουν σε Ελλάδα και εξωτερικό μοιράζονται τους ρόλους και στις 8 παραστάσεις, ενώ από το φυτώριο της ΕΛΣ θ’ ακούσουμε την Αρτεμι Μπόγρη και τον Νίκο Κοτενίδη. Πρωταγωνιστικός, όπως πάντα, ο ρόλος της Χορωδίας της ΕΛΣ –ως φωνές και ως θέαμα, με διευθυντή τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο. Ο Μίλτος Λογιάδης διευθύνει την Ορχήστρα της ΕΛΣ την «πρώτη» 24, 25, 26, 31/10 και 1, 2/11 και ο Ζαν Κριστόφ Σαρρόν στις 8, 9/11 Νοεμβρίου. Η σκηνοθεσία είναι της Ροδούλας Γαϊτάνου, που είχε εντυπωσιάσει με την «Σταχτοπούτα» πέρσι, πρώτη της συνεργασία με την ΕΛΣ και τώρα δοκιμάζει το ταλέντο της στην Opera – Buffa. Ενδεικτικό το σκεπτικό: «Η ζωή είναι κωμωδία γι’ αυτούς που σκέφτονται και τραγωδία γι’ αυτούς που αισθάνονται» του Horas Wolpole με το οποίο τιτλοφορεί το σημείωμά της στο πρόγραμμα. Σκηνογράφος – ενδυματολόγος ο Γιώργος Σουγλίδης παρουσιάζει σκηνική εγκατάσταση υψηλής αισθητικής ενώ τα κουστούμια υπακούουν στη μόδα του 19ου αιώνα στην Ευρώπη. Φωτισμοί Σάιμον Κάρτερ. Καλύψαμε, νομίζω, όλους τους συντελεστές της παράστασης, τώρα δεν μένει παρά να πάμε να τη δούμε γιατί «Ετσι κάνουμε σ’ όλες τις παραστάσεις», ας παραφράσουμε τον τίτλο. Να θυμίσουμε ότι στο ρεπερτόριο της Λυρικής μπήκε στις 8 Νοεμβρίου 1958 σε μουσική διεύθυνση του Αντίοχου Σ. Ευαγγελάτου. Η κατακόκκινη αυλαία του «Ολύμπια» ανοίγει – μουσική Μότσαρτ και η κοινωνία της Βιέννης πάνω στο θέμα της απιστίας. Ο,τι πρέπει για να ξεχάσουμε, για λίγο, την «κωμικοτραγική» πλευρά της προβληματικής καθημερινότητάς μας..

«Καλλιτεχνικές Δράσεις στα χρόνια της Κατοχής»

«Το Atelier Σπύρου Βασιλείου την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014 και ώρα 18.30 διοργανώνει συζήτηση με θέμα: Καλλιτεχνικές Δράσεις στα Χρόνια της Κατοχής». Θα μιλήσουν: Γιάννης Μάζης, Καθηγητής Οικονομικής Γεωγραφίας και Γεωπολιτικής Θεωρίας: «Γεωπολιτική Ερμηνεία της 28ης Οκτωβρίου». Χρύσα Κουλουράκη, Μουσικολόγος στο Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων Φοίβου Ανωγειανάκη: «Το Πρόβλημα της Ελληνικότητας στους Συνθέτες της Γενιάς του ’30 και τα Χρόνια της Κατοχής». Σπύρος Μοσχονάς, Ιστορικός Τέχνης: «Οι Ελληνες Καλλιτέχνες Κρατήσανε Ψηλά το Κεφάλι. Η Καλλιτεχνική Κατάσταση στα Χρόνια της Κατοχής (1940 – 1944)». Θα ακολουθήσει συζήτηση και θα εγκαινιαστεί έκθεση με χαρακτικά και αφίσες φιλοτεχνημένα την περίοδο της Κατοχής. Είσοδος Ελεύθερη, στο Atelier Spyros Vasileiou, Γουέμπστερ 5α, Ακρόπολη 117 42.

ΤΗΛΕΦΟΣ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή