Την τραγική κατάσταση του στόλου των φορτηγών και την ανεπάρκεια του υφιστάμενου ελεγκτικού μηχανισμού επιβεβαιώνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), που παρέθεσε σειρά στοιχείων.
Ο πραγματικός μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών υπερβαίνει τα 20 έτη, ενώ το 26% του στόλου μετρά πάνω από 30 χρόνια κυκλοφορίας (11,5 μ.ο. στην Ε.Ε., 8 στη Γερμανία, 6,7 στην Αγγλία). Το 90% των φορτηγών και λεωφορείων που τίθενται στην κυκλοφορία στην Ελλάδα είναι ήδη μεταχειρισμένα (ηλικία άνω των 10 ετών).
Πολλά ΚΤΕΟ «διευκολύνουν» τους ελέγχους ακόμη και εκ αποστάσεως, η Τροχαία αδυνατεί να διασταυρώσει πλαστά έγγραφα ΚΤΕΟ, ελλείψει ενιαίας μηχανογράφησης με το υπουργείο Υποδομών» επισημαίνει ο ΣΕΑΑ. Το υπουργείο Υποδομών από την θέσπιση των ΚΤΕΟ (2001) δεν έχει προβεί σε πλήρη έλεγχό τους, τα μικτά κλιμάκια της περιφέρειας είναι αναποτελεσματικά, ενώ ποτέ δεν υλοποιήθηκε η θέσπιση υποχρεωτικής τοποθέτησης συστήματος ABS στα φορτηγά το 2005, μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.