ΕΛΛΑΔΑ

Πρόκληση για το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο οι start ups

ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ

Η Hind Hobeika, από τον Λίβανο, μία από τις πέντε πιο επιτυχημένες επιχειρηματίες του αραβικού κόσμου, κατά την ομιλία της στο StartSmart Greece.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Φυσικά και θα επένδυα σε ελληνικό start up» απάντησε αφοπλιστικά η Ελληνοαμερικανίδα Marina Hatsopoulos, Angel Investor (επενδυτής) και διευθύνουσα σύμβουλος στην εταιρεία Windystreet, στο πολυπληθές κοινό που συμμετείχε στο StartSmart Greece. Στην εν λόγω εκδήλωση, που διοργάνωσε για πρώτη φορά στη χώρα μας το MIT Enterprise Forum, παρουσιάστηκαν μελέτες επιτυχημένων επιχειρήσεων, πραγματοποιήθηκαν ανοικτές συζητήσεις και παράλληλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. «Ας μη συγχέουμε τον ενθουσιασμό για μια επιχειρηματική ιδέα με το αγοραστικό ενδιαφέρον που μπορεί αυτή να εγείρει», ανέφερε στο νεανικό κοινό η κ. Hatsopoulos. «Μην ανησυχείτε, λοιπόν, μήπως κάποιος σας κλέψει την ιδέα, καθώς η διαδρομή από την ιδέα στην πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας είναι μεγάλη». Η πίστη της, ωστόσο, στο ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο παραμένει ακλόνητη. «Η επιχειρηματικότητα ενυπάρχει στο ελληνικό DNA», υποστηρίζει, «ελλείψει σαφών δομών οι Ελληνες έχουν μάθει να πιέζουν, να επιμένουν και να στοιχειοθετούν τη γνώμη τους, ποιότητες χρήσιμες στο κτίσιμο μιας εταιρείας».

Θα επένδυε, πράγματι, σε μια ελληνική νεοφυή επιχείρηση «που θα διέθετε μια δυνατή ομάδα και θα παρήγε ένα προϊόν, από το οποίο αποδεδειγμένα είχε ανάγκη η αγορά», λέει στην «Κ» η κ. Hatsopoulos, που επενδύει κατεξοχήν σε hardware. Συμβουλεύει τους φερέλπιδες επιχειρηματίες «να αναπτύσσουν την εταιρεία τους στην Ελλάδα, αλλά να έχουν και μια νόμιμη βάση στις ΗΠΑ» και να είναι προσεκτικοί κατά την επιλογή των συνεργατών τους. «Διαλέξτε χαρισματικά άτομα, όχι ανθρώπους “που κάνουν απλώς τη δουλειά τους”». «Αυτοσυγκράτηση», τέλος, συστήνει στους νεαρούς επιχειρηματίες στην έκθεσή τους στα Μέσα. «Η προβολή δεν είναι ο τελικός στόχος ενός start up, μην επαναπαύεστε!».

Νεαρή, αλλά εξαιρετικά σώφρων αποδείχθηκε η 26χρονη σήμερα Hind Hobeika από τον Λίβανο, που κατατάσσεται ανάμεσα στους πέντε πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες του αραβικού κόσμου, καθώς «πάντρεψε» τη μηχανολογία με τις ανάγκες ενός κολυμβητή. «Καθώς κολυμπούσα συστηματικά από πέντε χρόνων, γνώριζα ότι δεν υπήρχε στην αγορά κάποιο εξάρτημα που να κατατοπίζει τον αθλητή τόσο για την απόδοσή του όσο και για την κατάσταση της υγείας του όσο βρίσκεται στο νερό», εξηγεί η νεαρή Λιβανέζα. Επειτα από την επιτυχημένη συμμετοχή της σε ένα διαγωνισμό νεανικής επιχειρηματικότητας, όπου μαζί με το τρίτο βραβείο έλαβε και μια σημαντική χρηματοδότηση, ξεκίνησε συστηματική δουλειά για να δώσει σάρκα και οστά στο σημερινό Ιnstabeat, που είναι τοποθετημένο στα γυαλιά του κολυμβητή και με ένα ειδικό φως υποδεικνύει στον αθλητή τους χτύπους της καρδιάς του, τις θερμίδες που έχει κάψει, την απόσταση που έχει διανύσει κ.ά. «Ηταν πολύ δύσκολο να αξιολογώ, να προσλαμβάνω, αλλά και να δίνω κίνητρα σε επαγγελματίες με διπλάσια ηλικία από εμένα». Σήμερα, κολυμβητές απ’ όλο τον κόσμο αγοράζουν το Instabeat. «Οι επενδυτές μας είναι από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελλάδα», αποκαλύπτει στην «Κ».

«Στην Ελλάδα υπάρχει πλούτος, γιατί αυτός δεν διοχετεύεται στη στήριξη της επιχειρηματικότητας;», αναρωτιέται προβληματισμένος ο Hussein Kanji, ιδρυτικό μέλος του Hoxton Ventures με έδρα το Λονδίνο, που ασχολείται με την αναζήτηση κεφαλαίου για νεοφυείς επιχειρήσεις πρώτου σταδίου. «Ηρθα με τους συνεργάτες μου από τις ΗΠΑ στο Λονδίνο με στόχο να κάνουμε τη συντηρητική Ευρώπη να αγκαλιάσει την επιχειρηματικότητα», διευκρινίζει ο ίδιος, που έχει διατελέσει σύμβουλος της βρετανικής κυβέρνησης. Οι νομικές ρυθμίσεις που υιοθετήθηκαν αποδίδουν ήδη καρπούς. «Απλοποίησε την παροχή βίζας σε ξένους επενδυτές και επιχειρηματίες, μείωσε δραστικά τη φορολογία σε όσους επενδύουν σε νέες επιχειρήσεις, έτσι αυτή η τακτική γίνεται όλο και πιο δημοφιλής». Η Ελλάδα χρειάζεται μια πολύ μεγάλη επιτυχία για να μπει στον διεθνή χάρτη, «όπως συνέβη με την Εσθονία και το skype».

* Για πρώτη φορά θα διεξαχθεί στην Ελλάδα ο MITEF Greece Startup Competition, για τον οποίο οι εγγραφές ξεκινούν στις 17 Νοεμβρίου. Για πληροφορίες www.mitefcompetition.org/greece, στη σελίδα του MITEF Greece και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του συλλόγου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ