Η συνένωση Aegean – Olympic εκτίναξε την επιβατική κίνηση και μείωσε τις τιμές

Η συνένωση Aegean – Olympic εκτίναξε την επιβατική κίνηση και μείωσε τις τιμές

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πέραν κάθε προσδοκίας αποδείχθηκαν τα οφέλη της συνένωσης των δύο αεροπορικών εταιρειών μέσω της εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean Airlines, με την εταιρεία να αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Η επιβατική κίνηση της Aegean Airlines μαζί με την Olympic Air διαμορφώθηκε στο εσωτερικό της χώρας στα 5,1 εκατ. επιβάτες αυξημένη κατά 651.933 επιβάτες το διάστημα Οκτωβρίου 2013 – Σεπτεμβρίου 2014, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Κατά 493.000 επιβάτες ενισχύθηκε η κίνηση εξωτερικού το παραπάνω διάστημα, η οποία άγγιξε τα 4,7 εκατ. επιβάτες. Οι διαθέσιμες θέσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 580.000 και έφτασαν συνολικά τα 6 εκατ. θέσεις, ενώ η εταιρεία πρόσθεσε 17 νέους προορισμούς και 5 νέες χώρες στο δίκτυό της. Συνολικά η Aegean Airlines πετάει σήμερα σε 87 προορισμούς σε 32 χώρες, ενώ έχει ενισχύσει σημαντικά τις δραστηριότητές της από τις 8 ελληνικές βάσεις αεροσκαφών, προσθέτοντας πέντε επιπλέον αεροδρόμια δραστηριοποίησής της. Περισσότερες θέσεις εργασίας έφερε τελικώς η εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, που πραγματοποιήθηκε πριν από ένα χρόνο. Η εταιρεία απασχολεί σήμερα 12% περισσότερους εργαζομένους από ό,τι διέθεταν τον Οκτώβριο του 2013 οι δύο εταιρείες μαζί. Η πλειονότητα των, 247 αυτών, εργαζομένων προέρχεται μάλιστα από την περιφέρεια.

Στόχος της εταιρείας είναι από 45 αεροσκάφη που διέθετε μαζί με την Olympic Air το 2013, το 2023 ο στόλος της να αριθμεί 70 αεροσκάφη. Από 63 προορισμούς (30 εσωτερικού και 33 εξωτερικού) από την Αθήνα το 2023 να φτάσουν τους 110 (80 εξωτερικού). Οι ελληνικές βάσεις αεροσκαφών θα φτάσουν, σύμφωνα με τους στόχους της εταιρείας, τις 10 από 7 και τα δρομολόγια εξωτερικού τα 350 από 162 που ήταν το 2013. Παράλληλα, οι επιβάτες της θα αγγίξουν τα 14-15 εκατ. (9-10 εκατ. εξωτερικού) το 2023, από 8,8 εκατ. το 2013. Σύμφωνα με τις έως τώρα προβλέψεις, ο τζίρος της Aegean Airlines θα ξεπεράσει τα 900 εκατ. ευρώ το 2014 με αποτέλεσμα να έχει συνεισφέρει στο Δημόσιο μέσω φόρων και αεροπορικών τελών σχεδόν 281 εκατ. ευρώ, έναντι 247,868 εκατ. ευρώ το 2013.

Την ίδια στιγμή, οι ναύλοι σε όλους τους προορισμούς της εταιρείας έχουν μειωθεί, μετά την εξαγορά, κατά έως και 34%, ενώ η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί από 11% έως και 44% ανάλογα με τον προορισμό. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο μέσος ναύλος για το δρομολόγιο Αθήνα – Κεφαλονιά μειώθηκε κατά 34%, στο Αθήνα – Ιωάννινα και στο Αθήνα – Χίος κατά 18%, στο Αθήνα – Καβάλα κατά 8%, στο Αθήνα – Λήμνος κατά 23% και στο Αθήνα – Σάμος κατά 25%. Στο πλαίσιο της αναπτυξιακής της πορείας, η Aegean Airlines προτίθεται να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια έως και 60 νέων αεροσκαφών.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Aegean, Ευτύχιο Βασιλάκη, o διαγωνισμός θα απευθύνεται στην Boeing και την Airbus, με χρονικό ορίζοντα το διάστημα από το 2018 έως το 2024.

Ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η εταιρεία συνεχίζει στη β΄ φάση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των Κυπριακών Αερογραμμών. Στελέχη της εταιρείας πρόκειται να επισκεφθούν τις επόμενες ημέρες τη Λευκωσία προκειμένου να ενημερωθούν για την έκβαση του διαγωνισμού και για τις περαιτέρω λεπτομέρειες. Αναφερόμενος στον τρόπο παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, σημείωσε ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, ενώ υπενθύμισε την ανάγκη μείωσης των τελών χρήσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, με παράλληλη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή