Με «λαβωμένο» γόητρο μετακομίζει η Φόρμουλα 1 στις ΗΠΑ

Με «λαβωμένο» γόητρο μετακομίζει η Φόρμουλα 1 στις ΗΠΑ

3' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τρεις στροφές πριν από την ολοκλήρωση του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1 βρίσκει τον Λιούις Χάμιλτον να απολαμβάνει τη μοναξιά της κορυφής και το νέκταρ των τεσσάρων συνεχόμενων νικών, αλλά και τον οργανισμό της F1 σε κρίση. Συγκεκριμένα δύο ομάδες, η Κάτεραμ και η Μαρούσια, κήρυξαν πτώχευση, μπαίνοντας σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, ακυρώνοντας τις συμμετοχές τους τόσο στο Γκραν Πρι της Αμερικής που διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο, όσο και σε αυτό της Βραζιλίας που διεξάγεται την άλλη εβδομάδα.

Ως προς την Κάτεραμ, η εταιρεία Eνγκάιβεστ είχε εκδηλώσει την επιθυμία να αγοράσει την ομάδα, αλλά όπως ανέφερε μέσω ανακοίνωσής της ο ιδιοκτήτης Τόνι Φερνάντες δεν μεταβίβασε τελικώς τις μετοχές. Σε απάντηση, ο Φερνάντες υποστήριξε πως η εταιρεία δεν πληρούσε ορισμένες από τις προϋποθέσεις της πώλησης, συμπεριλαμβανομένης της πληρωμής των πιστωτών. Μετά τις εκατέρωθεν δηλώσεις, εκδόθηκε ανακοίνωση από πλευράς Κάτεραμ, η οποία ανέφερε: «Οι εκπρόσωποι της Κάτεραμ έχουν συμφωνήσει, με κατοχυρωμένα όλα τα δικαιώματα, να παραδώσουν τη διαχείριση της ομάδας στον Φίνμπαρ Ο’ Κόνελ, προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία και η προετοιμασία της για τις επικείμενες διοργανώσεις».

Πριν από μερικές ημέρες, τον δρόμο της Κάτεραμ ακολούθησε και η Μαρούσια, καθώς και αυτή θα απουσιάσει από το Γκραν Πρι του Οστιν. Η ρωσική ομάδα μπήκε και αυτή σε οικονομική διαχείριση και δεν συμμετέχει στη διοργάνωση της Αμερικής, ενώ αμφίβολη είναι και η παρουσία της στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας. «Με δεδομένα τα τωρινά οικονομικά δεδομένα, δεν είναι βιώσιμο για τη Μαρούσια να συμμετάσχει στον επόμενο αγώνα στις ΗΠΑ, που θα διεξαχθεί στο Οστιν. Με τον υπάρχοντα μέτοχο να μην μπορεί να παρέχει το απαιτούμενο επίπεδο χρηματοδότησης, η ομάδα διαχείρισης έχει εργαστεί ακούραστα, ώστε να φέρει νέες επενδύσεις στην ομάδα και να εξασφαλίσει το μακροπρόθεσμο μέλλον της», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση των Ρώσων. Η συμμετοχή τους στα επόμενα Γκραν Πρι θα εξαρτηθεί από το αποτέλεσμα της οικονομικής διαχείρισης μέσα στις επόμενες ημέρες.

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο Οστιν θα έχουμε 18 συμμετέχουσες ομάδες, κάτι που δεν είναι απίθανο να συμβεί και στους εναπομείναντες δύο αγώνες. Ο Χάμιλτον της Μερσέντες προπορεύεται στην κατάταξη έχοντας συγκεντρώσει 291 βαθμούς με τον ομόσταβλό του Νίκο Ρόζμπεργκ να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 274. Τρίτος είναι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της Ρεντ Μπουλ με 199. Υπενθυμίζεται πως στο τελευταίο Γκραν Πρι η βαθμολογία διπλασιάζεται, συνεπώς το φινάλε αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, παρά το γεγονός πως η φόρμα του Λιούις Χάμιλτον είναι στο καλύτερο επίπεδο της σεζόν.

Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η Μερσέντες έχει ήδη εξασφαλίσει τον τίτλο έχοντας 565 βαθμούς έναντι 342 της Ρεντ Μπουλ που βρίσκεται στη δεύτερη θέση.

Ως προς τις τεχνικές λεπτομέρειες του αγώνα, η Πιρέλι θα διαθέσει τη μέση και τη μαλακή γόμα στους οδηγούς, εκτιμώντας πως στο Οστιν θα πραγματοποιηθούν δύο πιτ στοπ από τις ομάδες. Στο περσινό Γκραν Πρι, ο νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ είχε ακολουθήσει τη στρατηγική του ενός πιτ στοπ και συγκεκριμένα στον 27ο γύρο. Ομοια στρατηγική είχαν εφαρμόσει και όλοι όσοι τερμάτισαν στην πρώτη δωδεκάδα. Σε σχέση με πέρυσι ωστόσο, αναμένεται να υπάρξει μια διαφοροποίηση ως προς τη στρατηγική, καθώς όπως εξηγεί ο Πολ Χέμπερι, αγωνιστικός διευθυντής της Πιρέλι «ο συνδυασμός μέσης και μαλακής γόμας αναμένεται να μας οδηγήσει σε δύο πιτ στοπ στον αγώνα, όμως θα είμαστε πιο ακριβείς μετά την επιβεβαίωση των δεδομένων μας στις ελεύθερες δοκιμές».

Η πίστα του Οστιν έχει μήκος 5.513 μέτρων με 56 γύρους για τους οδηγούς, με τη συνολική απόσταση που θα διανυθεί, να φθάνει τα 308,45 χιλιόμετρα. Το ρεκόρ ταχύτερου γύρου κατέχει ο Σεμπάστιαν Φέτελ με 1:39.347 το 2012, την πρώτη χρονιά στην οποία διεξήχθη Γκραν Πρι στο συγκεκριμένο μέρος. Ως συνήθως, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν οι καιρικές συνθήκες που φθείρουν τα ελαστικά, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον έχει ευχάριστες αναμνήσεις από τη συγκεκριμένη πίστα έχοντας αναδειχθεί νικητής το 2012.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή