ΠΟΛΗ

Η Αθήνα της Big Olive είναι ωραία!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ

Γνωρίζοντας την πόλη με ποδήλατο. Οι περίπατοι ανοικτής συμμετοχής πραγματοποιούνται σε μικρές ομάδες υπό την καθοδήγηση ενός εισηγητή.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εχουν περάσει σχεδόν 18 μήνες από τη στιγμή που ο Γιάννης Ζάρας εντόπισε ένα μεγάλο κενό στην τουριστική βιομηχανία της Αθήνας: την απουσία οργανωμένων περιπάτων που θα απευθύνονται σε όχι πάντα ομοειδείς πληθυσμιακές ομάδες και ταυτόχρονα θα αποκαλύπτουν τόσο στον επισκέπτη όσο και στον κάτοικο της πόλης τις διαφορετικές αποχρώσεις μιας πολυσυλλεκτικής μητρόπολης που καλλιέργησε υπερβολικά μονοδιάστατα το προϊόν της (Ακρόπολη, αρχαιολογικοί χώροι, κ.λπ.).

Νέος επαγγελματίας και άνθρωπος της πράξης, ο οποίος υπηρετεί τα τελευταία χρόνια τις θετικές δυνάμεις της Αθήνας από διαφορετικές θέσεις, ο Γιάννης Ζάρας μίλησε για το σχέδιό του σε μια μικρή, ευέλικτη και δυναμική ομάδα συνεργατών και χωρίς μεγάλους δισταγμούς ίδρυσε την Big Olive. Ενα χρόνο μετά, αυτό το διαρκώς αναπτυσσόμενο δίκτυο ακαδημαϊκών και επαγγελματιών με μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές (ξεναγοί, αρχιτέκτονες, κ.λπ.) έχει ήδη κάνει «όνομα» σε όσους διατηρούν στενή σχέση με την τουριστική αγορά της Αθήνας (λειτουργεί υπό την πιστοποίηση του ΕΟΤ και είναι μέλος του δικτύου επιχειρήσεων της ολλανδικής πρεσβείας Orange Grove), προσφέροντας μια σειρά από θεματικές περιηγήσεις αλλά και υπηρεσίες εξατομικευμένης φιλοξενίας.

Αρκεί μια ματιά στην ιδιαίτερα προσεγμένη ιστοσελίδα της Big Olive (http://bigolive.org) για να αντιληφθεί κανείς τον επαγγελματισμό, τη μεθοδικότητα αλλά και την ευρηματικότητα που έχουν επενδύσει ο Γιάννης Ζάρας και οι συνεργάτες του πάνω στην ανάπτυξη της αρχικής ιδέας: οι «ξεναγήσεις» («τις ονομάζουμε “περιηγήσεις”, μου εξηγεί ο Γ. Ζάρας, «γιατί δεν απευθύνονται μόνο σε ξένους αλλά και σε Αθηναίους που θέλουν να γνωρίσουν κρυφές πλευρές της πόλης, αλλά και να εντρυφήσουν σε κάποιο ειδικό αντικείμενο») «απλώνονται» θεματικά σε πολλά και διαφορετικά μέτωπα: γαστρονομικός περίπατος, λογοτεχνικός περίπατος, «η Αθήνα των περιηγητών» (The Orientalist’s Walk), η Αθήνα του Μοντερνισμού, η «ομοερωτική» Αθήνα, η Αθήνα της νεοκλασικής ουτοπίας (The Greek Revival Walk), η παρ-ιλίσια Αθήνα (Secrets of the Lost River) και πολλά ακόμα, σε κόστος που αρχίζει από τα 30 ευρώ και μπορεί να φτάσει τα 50 (γαστρονομικός περίπατος). Το κόστος καλύπτει τα εισιτήρια σε σημεία ενδιαφέροντος και τους φόρους. Ο τρόπος κράτησης είναι είτε ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος online κρατήσεων είτε με email στο info@bigolive.org. Οι «περίπατοι ανοικτής συμμετοχής», όπως ονομάζονται (join-in walks), πραγματοποιούνται σε μικρές ομάδες υπό την καθοδήγηση ενός εισηγητή. Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων ανά ομάδα είναι δώδεκα και οι γλώσσες διεξαγωγής είναι τα αγγλικά και τα ελληνικά ανάλογα και με το γλωσσικό «προφίλ» κάθε γκρουπ. Οι περίπατοι διατίθενται και ιδιωτικά βάσει των εκάστοτε προδιαγραφών. Συμπληρωματικά η εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες εξατομικευμένης φιλοξενίας (διαμονή, μετακινήσεις, εστίαση) καθώς και ακαδημαϊκού τύπου έρευνα σχετικά με αθηναϊκά θέματα στους τομείς ειδίκευσης των συνεργατών μας.

Στους δέκα μήνες πλήρους λειτουργίας της Big Olive, ο Γιάννης Ζάρας έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένος. «Μέσα σε αυτό το σχετικά μικρό χρονικό διάστημα πραγματοποιήσαμε μεγάλα projects για σημαντικούς οργανισμούς (ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών/Ελληνική Προεδρία στην Ε.Ε., Πανεπιστήμια Ζυρίχης, Λωζάννης, Delft, New Jersey, Δήμος Αθηναίων, Πρεσβεία της Ολλανδίας, Google Inc κ.λπ.), συναντήσαμε θερμή ανταπόκριση από μεγάλα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα και αναπτύξαμε ένα ευρύ δίκτυο συνεργασιών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό». Οσο για το «πελατολόγιο», το 30% είναι Ελληνες και οι υπόλοιποι ξένοι, κυρίως από ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, Ολλανδία και Βέλγιο.

Η σύντομη αλλά πυκνή εμπειρία του ενός χρόνου έχει κάνει τον Γιάννη Ζάρα να βλέπει τις δυνατότητες της «τουριστικής» Αθήνας με άλλο μάτι. «Η Αθήνα διαχρονικά αντανακλά στην όψη της το συναίσθημα όσων την κατοικούν και την επισκέπτονται.

Διεθνές ενδιαφέρον

Κάθε αντανάκλαση κρύβει πίσω της μια ιστορία, μια αφήγηση που με τον κατάλληλο σχεδιασμό και τη σωστή προβολή θα μπορούσε να δημιουργεί έσοδα σε πολλούς τομείς της οικονομικής δραστηριότητας. Η ανάδειξη ειδικών διαδρομών πόλης (ιστορικών, αρχιτεκτονικών, καλλιτεχνικών, γαστρονομικών κ.ο.κ.) με πρωτοβουλία διαφόρων ομάδων πολιτών και οργανισμών τα τελευταία χρόνια έχει προσελκύσει διεθνές ενδιαφέρον, ανεβάζοντας την Αθήνα στους πλέον υποσχόμενους προορισμούς. Χαρακτηριστικά είναι τα πρόσφατα δημοσιεύματα των Νew York Times, Buzzfeed, TBEX Europe 2014, τα οποία παρουσιάζουν την Αθήνα ως μια πολύπλευρη, αυθεντική πόλη, η οποία ξαναγεννιέται. Η συμμετοχή των Αθηναίων στα δρώμενα της πόλης έρχεται να πλαισιώσει μεγάλα έργα υποδομής ή πολιτιστικού ενδιαφέροντος που έχουν δρομολογηθεί, όπως είναι μεταξύ άλλων το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» και η ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου, ο ανασχεδιασμός κομβικών αξόνων της πόλης από το Rethink Athens, το νέο κτίριο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και η επέκταση της Εθνικής Πινακοθήκης. Το στοίχημα είναι, μέσα από τις πρωτοβουλίες αυτές, να αναδειχθεί ένα “συγκριτικό πλεονέκτημα” για την Αθήνα, ώστε να παραταθεί η διαμονή των επισκεπτών, να αμβλυνθεί η εποχικότητα του προορισμού και, κατ’ επέκταση, να αυξηθούν τα συνολικά έσοδα των υπηρεσιών της πόλης».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

 

 Πτυχές 
 

Δείτε τις διαδρομές του Ν. Βατόπουλου στο διαδραστικό χάρτη