Η Sony, η νέα μεγάλη πολυεθνική πελάτις στο λιμάνι του Πειραιά

Η Sony, η νέα μεγάλη πολυεθνική πελάτις στο λιμάνι του Πειραιά

3' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ακόμη πιο επιτακτική κρίνεται η ανάγκη αναβάθμισης των υφιστάμενων υποδομών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, μετά τη νέα συμφωνία της Cosco με τον ιαπωνικό τεχνολογικό κολοσσό της Sony. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ο κινεζικός όμιλος έχει ήδη ξεκινήσει να προσφέρει υπηρεσίες εκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων της Sony και εν συνεχεία μεταφόρτωσής τους στον σιδηρόδρομο, με απώτερο προορισμό τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.

Πρόκειται για την τέταρτη μεγάλη πολυεθνική που επιλέγει τον Πειραιά ως μία από τις κύριες «πύλες εισόδου» των προϊόντων της στην Ευρώπη, μετά τις κινεζικές ZTE Corporation και Huawei, αλλά και την αμερικανική Hewlett Packard. Τα προϊόντα των εν λόγω εταιρειών κατευθύνονται σε σειρά αγορών, όπως η Αυστρία, η Ουγγαρία, η Δημοκρατία της Τσεχίας και τώρα η Σλοβακία, όπου η Sony διαθέτει κέντρο συναρμολόγησης και διανομής προϊόντων.

Σε σχετικές δηλώσεις του στο πρακτορείο Μπλούμπεργκ, ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρικής της Cosco, ανέφερε την ύπαρξη συμφωνίας με τέταρτο πολυεθνικό όμιλο από την Ασία (όχι όμως από την Κίνα), χωρίς να κατονομάσει τη Sony, καθώς υφίσταται εμπιστευτική συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, ώστε να μην υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση. Σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη, η ΣΕΠ δρομολογεί σήμερα περίπου τρεις με τέσσερις αμαξοστοιχίες του είδους σε εβδομαδιαία βάση, με πρόθεση να επεκταθεί ακόμη περισσότερο, καθώς πριν από λίγες εβδομάδες, ο Σταθμός άρχισε και να υποδέχεται τέτοια προϊόντα από την Κεντρική Ευρώπη, με στόχο τη διανομή τους εντός Ελλάδας ή τη μεταφόρτωσή τους σε πλοία με προορισμό άλλες αγορές του εξωτερικού. Εφόσον επεκταθεί η εν λόγω υπηρεσία, το λιμάνι του Πειραιά θα αναδειχθεί σε μείζον κέντρο διανομής προϊόντων υψηλής τεχνολογίας για την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.

Για να συμβούν, όμως, τα παραπάνω απαιτούνται νέες επενδύσεις για την περαιτέρω επέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να είναι σε θέση να διαχειριστεί μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων. Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που η ΣΕΠ Α.Ε. επιδιώκει την επίτευξη συμφωνίας με τον ΟΛΠ, μέσω της διαδικασίας του φιλικού διακανονισμού, όπου προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η τροποποίηση της αρχικής σύμβασης των δύο εταιρειών και η ανάληψη από τη ΣΕΠ της δημιουργίας μιας νέας προβλήτας στο δυτικό τμήμα της υφιστάμενης προβλήτας ΙΙΙ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε χθεσινό της δημοσίευμα, η Wall Street Journal χαρακτηρίζει την επένδυση της Cosco στον Πειραιά την πλέον επιτυχημένη ιδιωτικοποίηση της Ελλάδας τις τελευταίες δεκαετίες. Επισημαίνει ότι μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει επενδύσει κεφάλαια 1 δισ. ευρώ, ενώ δρομολογεί πρόσθετες επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω επέκταση των σχετικών υποδομών. «Πριν από την κινεζική επένδυση, το λιμάνι ήταν τελματωμένο στην αναποτελεσματικότητα και τις απηρχαιωμένες υποδομές. Το 2008, ένα χρόνο πριν από την άφιξη της Cosco στην πόλη, μόνο 433.582 εμπορευματοκιβώτια διακινούνταν μέσω του Πειραιά, ενώ πέρυσι ο αριθμός αυτός αυξήθηκε περισσότερο από επτά φορές σε 3,16 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια και το 80% αυτής της αύξησης σημειώθηκε χάρη στην Cosco», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο δημοσίευμα. «Εχουμε επιτύχει στον Πειραιά», δήλωσε ο κ. Φου Τσενγκ Κιου, διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά, προσθέτοντας ότι τα πράγματα δεν φαίνονταν ευοίωνα το 2009, καθώς «τότε υπήρχε η χρηματοπιστωτική κρίση και δεν είχαμε δουλειές». Σήμερα, το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται στα 10 μεγαλύτερα της Ευρώπης, με βάση τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ενώ δημιουργήθηκαν 1.000 νέες θέσεις εργασίας.

Διακίνηση

Κατά το φετινό 10μηνο, δηλαδή κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, η ΣΕΠ Α.Ε. έχει διακινήσει από το λιμάνι του Πειραιά συνολικά 2,48 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,05 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το περυσινό 10μηνο και 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων που είχε διακινήσει η εταιρεία στο σύνολο του 2013. Η φετινή αύξηση είναι της τάξεως του 20,5%, ωστόσο, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, πλέον η ανοδική πορεία (με βάση και την εικόνα που καταγράφεται το τελευταίο δίμηνο) έχει ανακοπεί, καθώς τον Οκτώβριο η ετήσια μεταβολή ήταν οριακή (0,7%).

Η εν λόγω εξέλιξη αποδίδεται στη σταδιακή εκμετάλλευση του 100% της δυναμικότητας του λιμανιού από την Cosco, καθώς, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, συνολικά κατά το 2014 αναμένεται να διακινηθούν περίπου 3,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, όση δηλαδή είναι η ετήσια δυνατότητα του λιμανιού (μαζί με την προβλήτα Ι που εξακολουθεί να διαχειρίζεται ο ΟΛΠ).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή