«Η Carlsberg σχεδιάζει και τη μεταφορά παραγωγής προϊόντων της στην Ελλάδα»

«Η Carlsberg σχεδιάζει και τη μεταφορά παραγωγής προϊόντων της στην Ελλάδα»

3' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μεταφορά της παραγωγής στην Ελλάδα προϊόντων του ομίλου Carlsberg που σήμερα παράγονται εκτός Ελλάδας, καθώς και η μετατροπή της χώρας μας σε κόμβο για την παραγωγή και την εξαγωγή προϊόντων του δανικού κολοσσού στην Ανατολική Μεσόγειο, αποτελούν δύο από τις βασικότερες αναπτυξιακές προοπτικές πίσω από τη συγχώνευση της εταιρείας Μύθος Ζυθοποιία (θυγατρική της Carlsberg στην Ελλάδα) και της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (εταιρεία που παράγει την μπίρα ΦΙΞ). Τα παραπάνω δεν αποτελούν όνειρα θερινής νυκτός. Οπως επισημαίνει σήμερα, μιλώντας στην «Κ», ο κ. Αλέξανδρος Καραφυλλίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μύθος Ζυθοποιία, ο σχεδιασμός που έχει γίνει στα κεντρικά της Carlsberg στη Δανία προβλέπει υλοποίηση των κινήσεων αυτών εντός της προσεχούς πενταετίας.

– Η εγχώρια αγορά μπίρας ακολουθεί φθίνουσα πορεία. Για ποιο λόγο, λοιπόν, να επενδύσει μια πολυεθνική εταιρεία, όπως η Carlsberg, στην αγορά αυτή;

– Πράγματι και το 2014 ήταν μια χρονιά δύσκολη, για δύο λόγους: το εισόδημα συνέχισε να συρρικνώνεται, ενώ οι πολλές βροχοπτώσεις από τα μέσα Μαΐου μέχρι και τον Ιούλιο επέδρασαν αρνητικά στην κατανάλωση. Από την άλλη όμως, έχουμε κάποια άλλα δεδομένα. Η ψυχολογία του Ελληνα είναι καλύτερη και για εμάς ο κύριος καταναλωτής είναι ο Ελληνας καταναλωτής –η κατανάλωση από τους τουρίστες είναι πολύ χαμηλότερη– και υπάρχει η αίσθηση ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα. Αυτό φάνηκε και από τα στοιχεία για το ΑΕΠ. Οι καλύτερες ημέρες είναι μπροστά μας. Μπορεί να μην είναι όπως το 2008 ή το 2004, αλλά εκτιμώ ότι θα είναι καλύτερες.

Επιπλέον, η Carlsberg είδε ότι υπάρχει προοπτική ανάπτυξης σε μια αγορά που είχε μόνο έναν βασικό παίκτη. Μέσα σε τέσσερα χρόνια και σε δύσκολες συγκυρίες καταφέραμε από μερίδιο 10% να είμαστε τώρα κοντά στο 17%. Οταν δε η εγχώρια κατά κεφαλήν κατανάλωση είναι γύρω στα 32 λίτρα ετησίως, πολύ χαμηλή δηλαδή, σημαίνει ότι μπορείς να μεγαλώσεις την «πίτα».

– Εχει ακολουθήσει ξανά στην Ευρώπη το μοντέλο της συγχώνευσης με τη συγκεκριμένη μετοχική αναλογία η Carlsberg;

– Ο όμιλος συμμετέχει με χαμηλότερο ποσοστό σε τοπικές εταιρείες εδώ και αρκετά χρόνια στην Πορτογαλία, τη Ρουμανία, το Ισραήλ. Το εγχείρημα στην Ελλάδα προκάλεσε, είναι η αλήθεια, το ενδιαφέρον και μεγάλων ξένων ΜΜΕ, όπως το Bloomberg. Κι έδειξε ότι ακόμη και σε μια δύσκολη αγορά, όπως η ευρωπαϊκή, υπάρχουν ευκαιρίες. Εν προκειμένω συνδυάζεται η επιτυχημένη επιχειρηματική σκέψη του Γιάννη Χήτου που επαναλάνσαρε το ιστορικό σήμα της ΦΙΞ και η τεχνογνωσία και η οικονομική ευρωστία της Carlsberg. Και το πολύ σημαντικό για να υπάρχει ένα δυνατό κράμα είναι να υπάρχει και από τις δύο πλευρές ένα κοινό όραμα. Εάν βεβαίως κάποιος από τους μετόχους της μειοψηφίας που θα συμμετέχουν στη νέα εταιρεία θελήσει να αποχωρήσει, στη συμφωνία προβλέπεται ότι οι μετοχές θα μεταβιβασθούν υποχρεωτικά στην Carlsberg.

– Το επενδυτικό σας πλάνο προβλέπει επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2015-2019. Πού θα επικεντρωθούν αυτές οι επενδύσεις;

– Κατ’ αρχάς στην υποστήριξη των υφιστάμενων σημάτων. Επιπλέον, δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στις επενδύσεις στη βαρελίσια μπίρα. Εχουμε ήδη επενδύσει την τελευταία τριετία περί τα 18 εκατ. ευρώ σε αυτό τον τομέα, κατέχουμε μερίδιο κοντά στο 30% και επομένως θα επενδύσουμε αρκετά επιθετικά. Επιπλέον, θα επεκτείνουμε την παραγωγική μας δυνατότητα μέσα από την εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής στις υφιστάμενες μονάδες. Σχεδιάζουμε τη μεταφορά της παραγωγής της μπίρας Carlsberg από τη Σερβία που γίνεται σήμερα στην Ελλάδα. Επίσης, σχεδιάζουμε την παραγωγή μπίρας χωρίς αλκοόλ, ενώ από την 1/1/2015 θα παράγουμε πλέον εμείς το τόνικ και τη σόδα Tuborg. Επενδύσεις θα γίνουν και σε νέα, εξελιγμένα μηχανήματα παραγωγής.

– Θα μπορούσε η Ελλάδα να παίξει κομβικό ρόλο για τον όμιλο της Carlsberg;

– Αυτό που ήδη εξετάζει ο όμιλος είναι να αξιοποιηθούν οι υποδομές στην Ελλάδα για την παραγωγή προϊόντων –που δεν καταναλώνονται στην Ελλάδα– και την εξαγωγή τους από το λιμάνι του Πειραιά προς τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, όπου έχει έντονη δραστηριότητα η Carlsberg. Γι’ αυτό τονίζω ότι η συγχώνευση αυτή έχει αναπτυξιακή προοπτική. Θα δημιουργήσει νέες ανάγκες σε προσωπικό, νέες ανάγκες σε θέσεις εργασίας.

– Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με το εάν η Αθηναϊκή Ζυθοποιία καταχράστηκε ή όχι τη δεσπόζουσα θέση της. Αυτή τη στιγμή λειτουργεί ο ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά μπίρας;

– Μπορεί να μην υπάρχουν πλέον σε έντονο βαθμό οι στρεβλώσεις του παρελθόντος, θεωρώ όμως ότι υπάρχουν ακόμη πολλά περιθώρια να λειτουργήσουν τα πράγματα πιο σωστά. Υπάρχουν ακόμη λογικές αποκλειστικότητας σε διάφορα στάδια της τροφοδοτικής αλυσίδας. Πέραν των όσων μπορεί να προβλέπει για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία η απόφαση και τα οποία φυσικά δεν γνωρίζουμε, το σημαντικό είναι να υπάρξει ενημέρωση προς τους καταναλωτές και προς την τροφοδοτική αλυσίδα. Είμαι αισιόδοξος ότι τα πράγματα μπορεί να γίνουν καλύτερα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή