Προς έγκριση σήμερα από τη γενική συνέλευση του ΟΛΠ η νέα σύμβαση με Cosco

Προς έγκριση σήμερα από τη γενική συνέλευση του ΟΛΠ η νέα σύμβαση με Cosco

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το προτελευταίο βήμα -έπεται η Βουλή- για να ξεκινήσει η νέα επένδυση ύψους 230 εκατ., ευρώ της Cosco στον Πειραιά αναμένεται να γίνει σήμερα στη γενική συνέλευση της ΟΛΠ Α.Ε. Η εμπλοκή που σημειώθηκε στην προηγούμενη γενική συνέλευση στις 11 Νοεμβρίου και αφορούσε την ερμηνεία της εγκριτικής απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου ξεπεράστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, στο χθεσινό διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η λύση εντοπίζεται στη συμφωνία για ελάχιστο εγγυημένο φορτίο που θα διαχειρίζεται η θυγατρική της Cosco στην οποία έχει ήδη συμφωνήσει η κινεζική πλευρά. Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή, υπάρχει «ισοδύναμο αποτέλεσμα» με το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα που αναστέλλεται. Και αναστέλλεται λόγω της χρηματοδότησης από την κινεζική πλευρά της επένδυσης των 230 εκατ. ευρώ στο δυτικό τμήμα του λιμανιού.

Οπως σημειώνεται χαρακτηριστικά από το μάνατζμεντ της εισηγμένης, στην εισήγηση που θα γίνει σήμερα στη γενική συνέλευση των μετόχων (το 74,5% ελέγχεται από το ΤΑΙΠΕΔ) «με τη συμφωνία αυξάνονται σημαντικότατα τα έσοδα από παραχωρήσεις για την εταιρεία μας, αφού η δυναμικότητα αυξάνεται από 3.700.000 εμπορευματοκιβώτια σε 6.200.000 εμπορευματοκιβώτια παραμένοντος σταθερού του ποσοστού είσπραξης επί των ενοποιημένων εσόδων της ΣΕΠ Α.Ε. στο 24,5%». Με τον τρόπο αυτό «η καθαρή παρούσα αξία της νέας σύμβασης θα κυμαίνεται πλέον μεταξύ 860 εκατ. έως 1,05 δισ. ευρώ» σημειώνει το μάνατζμεντ, ξεκαθαρίζοντας επίσης πως ήδη «από το 2013 το συνολικό συμβατικό αντάλλαγμα είναι μεγαλύτερο του ελάχιστου εγγυημένου».

Το κατασκευαστικό έργο του δυτικού προβλήτα ΙΙΙ, του προβλήτα πετρελαιοειδών και ο εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ αναμένεται να ολοκληρωθούν το αργότερο το 2021, οπότε και η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Πειραιά, στο οποίο λειτουργούν ως διαχειριστές η θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ Α.Ε. (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ) και η ΟΛΠ Α.Ε. (προβλήτας Ι) αναμένεται να ξεπεράσει τα 7.200.000 εμπορευματοκιβώτια.

Μετά την επιτυχή, όπως αναμένεται, έγκριση της νέας σύμβασης κατά τη σημερινή γενική συνέλευση της ΟΛΠ Α.Ε. θα πρέπει το τελικό κείμενο, ως σχέδιο νόμου, να αποσταλεί από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Βουλή για να κυρωθεί και να δημοσιευτεί σε ΦΕΚ ώστε να τεθεί σε ισχύ. Κύκλοι του υπουργείου υπολογίζουν πως η κοινοβουλευτική διαδικασία μπορεί να έχει ολοκληρωθεί ακόμα και την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου.

Η διευθέτηση του φιλικού διακανονισμού βάζει τέλος και στον κίνδυνο προσφυγής της κινεζικής πλευράς στη διαιτησία όπως συμβατικά προβλέπεται να επιλύονται οι μεταξύ τους διαφορές. Μια εξέλιξη που θα τορπίλιζε και τον εν εξελίξει διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67,7% της ΟΛΠ. Οπως χαρακτηριστικά σημειώνουν κύκλοι της εισηγμένης, με τη νέα συμφωνία «αποφεύγεται κάθε δικαστική εμπλοκή με την εταιρεία ΣΕΠ Α.Ε. λόγω των απαιτήσεών της, οι οποίες συνδέονται με την οικονομική κρίση και τη μη μετακίνηση του προβλήτα και των δικτύων πετρελαιοειδών, συμβατικής ευθύνης του ΟΛΠ Α.Ε.».

Αξίζει να σημειωθεί πως τις ημέρες αυτές αναμένεται και η ολοκλήρωση της συμφωνίας μεταξύ Δημοσίου και ΟΛΠ για τη σύμβαση παραχώρησης με την οποία ο τελευταίος εκμεταλλεύεται τις υποδομές που είναι και θα παραμείνουν και μετά την ιδιωτικοποίηση περιουσία του ελληνικού Δημοσίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή