Ανοιχτά σύνορα

1' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αμαρτία εξομολογημένη: αντέδρασα αρνητικά στην hellenic dance company (h.d.c.), την ομάδα που δημιούργησε η κ. Παυλίνα Βερέμη, διευθύντρια της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, με απόφοιτους και σπουδαστές, ακριβώς της Κ.Σ.Ο.Τ. Γιατί αυτός ο τίτλος που παραπέμπει σε χορευτικό σύνολο της… Αστόρια, Νέας Υόρκης; Ή μήπως οι στόχοι αφορούν το εξωτερικό μάλλον παρά το εσωτερικό; Ας αφήσουμε ήσυχη την Αστόρια και ας παραμείνουμε στα χωρικά ύδατα, Ελλάδα και Ευρώπη. Ας συμμετείχε τμήμα της h.d.c. με την ομάδα της Μάρθα Γκράχαμ στη Νέα Υόρκη και στο Ηρώδειο. Εγραψα για τα αποτελέσματα αυτής της δουλειάς («Κ» 5/9).

Επανέρχομαι στα «χωρικά ύδατα» και με το χέρι στην καρδιά ανακράζω: ναι στην Ευρώπη και ακόμη ναι στην Ελλάδα, ως επίσημος θεσμός πια, επαγγελματικό συγκρότημα με οργανόγραμμα, συμβάσεις, μισθούς, ασφάλεια και όσα συνεπάγονται σε ένα κρατικό χορευτικό σώμα. Κάτι αντίστοιχο του Μπαλέτου της ΕΛΣ σε σύγχρονο χορό. Διότι η παράσταση «Ανοιχτά Σύνορα» που είδα στο Μέγαρο Μουσικής (30/10) δεν συναγωνιζόταν απλώς αντίστοιχες του εξωτερικού που μας προσφέρουν εν αφθονία τα Φεστιβάλ Αθηνών και Καλαμάτας, τα ξεπερνούσε κατά πολύ από πάσης πλευράς.

Χορογράφοι διεθνείς (Γκράχαμ, Ακραμ Καν, Πασκάλ Ριού – Γάλλος; Τόνο Λάτσκι – Ισλανδός;) προσέφεραν συναρπαστικές χορευτικές δημιουργίες με άψογα επιλεγμένες μουσικές επενδύσεις, εκλεκτούς σχεδιασμούς κοστουμιών, εξαιρετικές προσαρμογές των φωτισμών από τις εκάστοτε πρωτότυπες και, από όσο μπορώ να κρίνω γνωρίζοντας μόνο το έργο «Panorama» της Γκράχαμ, άψογες διδασκαλίες του πρωτότυπου ρεπερτορίου. Τι άλλο λοιπόν; Τα παιδιά –παιδιά είναι ακόμη αυτοί οι «διεθνείς» μας χορευτές– βάζουν με την ενέργεια, το πάθος, την κινησιολογική τους εκφραστικότητα, στο τσεπάκι τους πολλούς αλλοδαπούς ομολόγους πρώτης γραμμής. Μπράβο! Αν ξεχώρισα, προσωπική ευαισθησία, το Μπαλέτο «Wien» του Ριού στη μουσική του «Βαλς» του Ραβέλ είναι γιατί έκανε σκόνη αντίστοιχα βαλς μεγάλων χορογράφων όπως ο Αστον ή ο Μπεζάρ. Μία ερώτηση για το εγγύς, εύχομαι, μέλλον: κανένας Ελληνας χορογράφος ίσως;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή