Αυξάνονται οι online αγορές στην Ελλάδα, στην κορυφή οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες

Αυξάνονται οι online αγορές στην Ελλάδα, στην κορυφή οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγαλύτερος και ωριμότερος γίνεται πλέον και στην Ελλάδα ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου και ειδικά η κατηγορία των πωλήσεων προς τον τελικό καταναλωτή (business to consumer), καθώς όχι μόνο αυξάνονται οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για τις αγορές τους, αλλά πλέον αξιολογούν τον συγκεκριμένο κλάδο όχι μόνο βάσει του στοιχείου της ασφάλειας. Την ίδια ώρα αποδεικνύεται ότι οι επιχειρήσεις που επένδυσαν στις ηλεκτρονικές πωλήσεις επιβραβεύονται από τους καταναλωτές.

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την ετήσια έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα, η οποία επαναλαμβάνεται τα τελευταία πέντε χρόνια, διεξήχθη την περίοδο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2014 με τη συμμετοχή 1.197 καταναλωτών που πραγματοποιούν αγορές μέσω Διαδικτύου.

Το 2014 οι Ελληνες καταναλωτές αύξησαν περίπου κατά 10% τον αριθμό των κατηγοριών προϊόντων που αγόρασαν μέσω Διαδικτύου. Μεγαλύτερη είναι και η συχνότητα των διαδικτυακών αγορών, από μία κάθε μήνα το 2013 σε τρεις κάθε δύο μήνες το 2014.

Τα προϊόντα και υπηρεσίες που κυρίως αγοράζουν οι Ελληνες καταναλωτές μέσω του Διαδικτύου είναι οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (όπως αεροπορικά εισιτήρια και ενοικίαση αυτοκινήτου), η διαμονή σε καταλύματα, εισιτήρια για εκδηλώσεις και θεάματα, εξοπλισμός για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, είδη ένδυσης και υπόδησης και ηλεκτρονικές συσκευές και κινητά τηλέφωνα.

Αν και τα σουπερμάρκετ βρίσκονται ακόμη χαμηλά στη σχετική κατάταξη (μόλις το 24% των καταναλωτών που ψωνίζουν μέσω Διαδικτύου προμηθεύονται τα βασικά καταναλωτικά είδη από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων σουπερμάρκετ) εμφανίζουν θεαματική ανάπτυξη. Μαζί με την κατηγορία των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, των εισιτηρίων, των ασφαλειών και των παραφαρμακευτικών προϊόντων περιλαμβάνεται στις κατηγορίες που σημείωσαν ανάπτυξη πάνω από 10% το 2014 σε σύγκριση με το 2013. Η εξέλιξη αυτή σχετίζεται με σημαντικές επενδύσεις που έχουν γίνει από τους επιχειρηματίες του κλάδου και μάλιστα συχνά από νέους επιχειρηματίες (όπως για παράδειγμα στον τομέα των ασφαλειών).

Σύμφωνα με τους ερευνητές ο Ελληνας καταναλωτής-αγοραστής μέσω Διαδικτύου εμφανίζει πλέον στοιχεία ωριμότητας, καθώς δίνει πλέον ιδιαίτερη βαρύτητα όχι μόνο στην ασφάλεια των συναλλαγών, αλλά και στην εξυπηρέτηση που του παρέχει το ηλεκτρονικό κατάστημα κατά τη διάρκεια και μετά τις αγορές. Επίσης, ο Ελληνας καταναλωτής ενδιαφέρεται πλέον για τη χρηστικότητα της ιστοσελίδας, για τις τιμές και τις πληροφορίες που παρέχονται, αλλά ακόμη και για τη διαφήμιση.

Το στοιχείο της έρευνας που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις επενδύσεις στις οποίες σχεδιάζουν να προβούν οι επιχειρήσεις είναι αυτό που συνδέεται με την «πολυκαναλική» συμπεριφορά των καταναλωτών. Το 1/3 των καταναλωτών αγοράζει τα προϊόντα από το συμβατικό κατάστημα, αφού πρώτα έχει κάνει έρευνα αγοράς στο Διαδίκτυο τόσο για τις τιμές όσο και για τα χαρακτηριστικά των προϊόντων. Συχνά όμως ισχύει και το αντίστροφο. Ενα 40% των καταναλωτών, αφού διερεύνησε τα προϊόντα στο συμβατικό κατάστημα (δοκίμασε για παράδειγμα ένα ρούχο) προχώρησε σε αγορά τους από το ηλεκτρονικό κατάστημα, κυρίως διότι οι τιμές ήταν χαμηλότερες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή