Αντικαταστάσεις προσωπικού από το 80% των επιχειρήσεων λόγω έλλειψης δεξιοτήτων

Αντικαταστάσεις προσωπικού από το 80% των επιχειρήσεων λόγω έλλειψης δεξιοτήτων

3' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ικανό, εξειδικευμένο και ευέλικτο προσωπικό στους τομείς των πωλήσεων και της ανάπτυξης αγορών εξωτερικού δυσκολεύονται να βρουν οι επιχειρήσεις. Μάλιστα, μία στις δύο, δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε αντικαταστάσεις προσωπικού, διατηρώντας όμως όλο το ανθρώπινο δυναμικό, κατά την επόμενη τριετία, με στόχο τη σταθεροποίηση.

Αυτά είναι κάποια από τα βασικά συμπεράσματα έρευνας της εταιρείας στρατηγικών λύσεων και υπηρεσιών ανθρωπίνου δυναμικού People for Business (PfB) «Η στρατηγική και οι νέες ανάγκες των επιχειρήσεων σε ανθρώπινο δυναμικό για την επόμενη τριετία» που παρουσιάζει η «Κ».

Αναλυτικά, η έρευνα που πραγματοποιήθηκε το διάστημα από 20 Οκτωβρίου έως 20 Νοεμβρίου 2014, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 396 επιχειρήσεων από την Αττική, τη Βοιωτία και την Κόρινθο είχε στόχο να διερευνήσει τη στρατηγική τους για την επόμενη τριετία και τις ανάγκες που προκύπτουν σε επίπεδο προσωπικού.

Η έρευνα δείχνει ότι το 39,58% των επιχειρήσεων βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε φάση σταθεροποίησης, το 33,34% «φλερτάρει» με την ανάπτυξη και το 27% διανύει φάση αναδιάρθρωσης.

Βασικά συμπεράσματα είναι:

–  Το 40% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα βρίσκεται σε φάση σταθεροποίησης, το 33,34% σε φάση ανάπτυξης και το 27% σε φάση αναδιάρθρωσης.

–  Σε μειώσεις προσωπικού προχώρησε το 50,27% των επιχειρήσεων, τα τελευταία τρία χρόνια, με το 16,67% παράλληλα να έχει διατηρήσει τις θέσεις εργασίας και το 33,06% να έχει κάνει προσλήψεις.

–  Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων, περίπου το 80%, έχει κάνει αντικαταστάσεις προσωπικού την τελευταία τριετία, κυρίως λόγω χαμηλής απόδοσης και έλλειψης δεξιοτήτων που απαιτεί το σύγχρονο περιβάλλον, ενώ αντικαταστάσεις σχεδιάζει και για την επόμενη τριετία μία στις δύο επιχειρήσεις.

–  Προκειμένου να επιτύχουν τους στρατηγικούς στόχους τους, περίπου 96% των εταιρειών, την επόμενη τριετία, θεωρούν ότι πρέπει να διατηρήσουν ή να αυξήσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους.

–  Οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται να βρουν στελέχη που διαθέτουν τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως ανάπτυξη αγορών εξωτερικού (ποσοστό 43,75%) και ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου (ποσοστό 41,14%).

–  Τη δυσκολία να εντοπίσουν υποψηφίους που διακρίνονται για την ευελιξία, την επίλυση προβλημάτων και την ανάληψη πρωτοβουλιών σε ποσοστό περίπου 65% εκφράζουν οι επιχειρήσεις.

«Την τελευταία τριετία, έχουμε βιώσει δραματικές αλλαγές στο περιβάλλον εργασίας, με σαφή όμως σημάδια σταθεροποίησης και ελαφράς ανάκαμψης για το 2014. Η περίοδος άμυνας για τις επιχειρήσεις φαίνεται να πλησιάζει στο τέλος της και πλέον έχουμε μπει στην περίοδο ανασυγκρότησης και –γιατί όχι– επιθετικής πολιτικής σε κάποιες περιπτώσεις. Ετσι σήμερα είναι ακόμη πιο σημαντικός ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα και οι δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξει, ώστε να οδηγήσει αποτελεσματικά τις επιχειρήσεις στην επόμενη ημέρα, σε νέες αγορές, με νέα δεδομένα», επισημαίνει η CEO της PfB Ρεβέκκα Πιτσίκα.

Η επόμενη ημέρα

Για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, το 61,53% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι θα πρέπει να αυξήσει τις θέσεις εργασίας, το 34,05% να τις διατηρήσει σταθερές και το 4,42% να τις μειώσει. Αναφορικά με τις αντικαταστάσεις μέσα στην επόμενη τριετία, το 51,11% των επιχειρήσεων σκοπεύει να τις συνεχίσει, σε αντίθεση με το 48,49% που δεν σχεδιάζει να προβεί σ’ αυτές.

Οι τομείς στους οποίους αναμένονται οι αντικαταστάσεις είναι οπωσδήποτε οι πωλήσεις (28,39%) και σε δεύτερο χρόνο το marketing και η πληροφορική.

Οσον αφορά το επίπεδο των θέσεων, οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν αντικαταστάσεις κυρίως σε προϊσταμένους, ποσοστό 28,39%. Αναφορικά με τα προγράμματα επαναπροσδιορισμού καριέρας, το 45,83% των εταιρειών απάντησε ότι θα έδινε ανά περίπτωση στο προσωπικό του. Από την έρευνα προκύπτει ότι οι ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό εστιάζονται κυρίως σε επίπεδο υπαλλήλων (27,85%) και προϊσταμένων (22,15%). Αντίστοιχα οι ανάγκες για νέο προσωπικό όσον αφορά στους τομείς επικεντρώνονται: 39,41% στις πωλήσεις, 35,15% στην ανάπτυξη αγορών εξωτερικού και 32,16% στην παραγωγή.

Τα κριτήρια που λαμβάνουν υπόψη τους οι επιχειρήσεις για την επιλογή ανθρωπίνου δυναμικού είναι κυρίως τα προσωπικά χαρακτηριστικά σε ποσοστό 64,19% και οι εξειδικευμένες γνώσεις σε ποσοστό 41,16%.

Σημαντικά όμως είναι και η επιπρόσθετη μόρφωση (51,59%), οι τεχνικές γνώσεις (48,59%), αλλά και τα πτυχία (40,13%).

Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα δυσκολεύονται να βρουν στελέχη που να διαθέτουν τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:

–  Ανάπτυξη αγορών εξωτερικού (43,75%).

–  Ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου (41,14%).

–  Πωλήσεις (39,16%).

–  Social media (35,14%).

–  Παραγωγή (32,16%).

Επίσης, έλλειψη στελεχών συναντούν οι επιχειρήσεις και όσον αφορά σε προσωπικά χαρακτηριστικά, όπως:

–  Ευελιξία (68,75%).

–  Επίλυση προβλημάτων (67,16%).

–  Ανάληψη πρωτοβουλιών (62,55%).

–  Διαχείριση συγκρούσεων (61,16%).

–  Επιχειρηματική αντίληψη (55,16%).

–  Δέσμευση (54,22%).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή