«Τροχοδρομεί» νέο κινεζικό project

«Τροχοδρομεί» νέο κινεζικό project

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ποσό άνω του ενός δισεκατομμυρίου από τα οκτώ συνολικά που θα επενδύσει άμεσα το Πεκίνο στα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη φέρεται να προορίζεται για την Ελλάδα. Αυτό προκύπτει από τις πληροφορίες που διέρρευσαν κατά τη σύνοδο κορυφής Κίνας και 16 κρατών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης στο Βελιγράδι. Ο γνώριμος στην Αθήνα Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κετσιάνγκ αποκάλυψε εμμέσως πού μπορεί να πάνε τα λεφτά αυτά, συμπληρώνοντας κρίσιμα κομμάτια του παζλ. Διότι ξέρουμε ότι τα 230 εκατ. ευρώ πάνε για την αναβάθμιση των προβλητών του Πειραιά και ακόμα περισσότερα προορίζονται για το Θριάσιο.

Τα υπόλοιπα φαίνεται πως σχεδιάζεται να διοχετευθούν σε έργα αναβάθμισης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου εάν και εφόσον βέβαια οι πολιτικές εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί επιτρέψουν την επίτευξη συμφωνίας. Κρίνοντας από την παροιμιώδη υπομονή των Κινέζων πάντως, όπως αποδείχτηκε στον φιλικό διακανονισμό, αλλά και τις επαφές της κινεζικής πρεσβείας με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, μάλλον θα προχωρήσει το πλάνο. Πολλοί, πάντως, στην Αθήνα εντυπωσιάστηκαν προ μηνών όταν κινεζική αποστολή παρουσίαζε σε αρμόδια κυβερνητικά στελέχη όλα τα προβληματικά σημεία του ελληνικού δικτύου, συνοδεύοντας μάλιστα τις προτάσεις τους με μελέτες για την αναβάθμισή τους. «Ξέρουν το ελληνικό δίκτυο καλύτερα από πολλούς αρμοδίους χιλιόμετρο προς χιλιόμετρο» σχολιάζει πηγή παρούσα σε εκείνες τις παρουσιάσεις.

Οταν ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι επισπεύδεται η προεδρική εκλογή, η αντίδραση των επενδυτών ήταν άμεση και οδήγησε την απόδοση των ομολόγων σε δυσθεώρητα επίπεδα (του 3ετούς έφθασε στο 11% από 6% μέσα σε λίγες ημέρες), υπό τον φόβο πολιτικής αστάθειας. Οσο πλησιάζουμε, όμως, στην επαλήθευση των ανησυχιών τους, οι αποδόσεις υποχωρούν (την Παρασκευή ήταν στο 9,5%). Οπως φαίνεται οι αγορές έχουν αρχίσει ήδη να… προσαρμόζονται στα ελληνικά δεδομένα, ανεξαρτήτως του τι θα γίνει τελικά.

Προοπτικές ανάπτυξης των logistics

Τα πρώτα απτά στοιχεία των προοπτικών ανάπτυξης του ελληνικού κλάδου των logistics είναι γεγονός. Ο κύκλος εργασιών στην αποθήκευση και στις υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, παρουσίασε αύξηση 4,0%, έναντι μείωσης 8,3% που είχε παρουσιάσει το 2013. Σύμφωνα με τα ευρήματα πανελλαδικής έρευνας, που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ο κλάδος παράγει αξία ύψους 13,3 δισ. ευρώ, η οποία προέρχεται από την εμπορία, μεταποίηση και παροχή υπηρεσιών logistics. Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 44η θέση του δείκτη Logistics Performance Index, με την Τουρκία και τη Ρουμανία να καταλαμβάνουν την 30ή και 40ή θεση αντίστοιχα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή