Βιβλία δυσνόητα που δυσκολεύουν μαθητές και δασκάλους

Βιβλία δυσνόητα που δυσκολεύουν μαθητές και δασκάλους

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εχουν δυσνόητη και πολύ μεγάλη ύλη, ασάφειες, άχρηστες λεπτομέρειες, σημεία που δυσκολεύουν ακόμη και τους δασκάλους! Επίσης, κάποια επικρίνονται διότι έχουν χάσματα στην ύλη τους σε σχέση με ό,τι έχουν διδαχθεί οι μαθητές στην προηγούμενη τάξη. Αυτό συμπεραίνει, μεταξύ άλλων, έρευνα που εκπονήθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για να αξιολογηθούν τα συνολικά 30 προγράμματα σπουδών μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου και τα αντίστοιχα βιβλία τους, σε μια προσπάθεια να βελτιωθούν. Στην έρευνα μετείχαν 322 σχολικοί σύμβουλοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στο στόχαστρο βρίσκονται κυρίως τα προγράμματα σπουδών -και εύλογα τα αντίστοιχα βιβλία- των Μαθηματικών της Β΄ και της Ε΄ Τάξης, ενώ συνεχίζει να προβληματίζει το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Τάξης. Πρόκειται για το βιβλίο που πήρε τη θέση εκείνου της συγγραφικής ομάδας με επικεφαλής την πανεπιστημιακό Μαρία Ρεπούση, το οποίο ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων και τελικά αποσύρθηκε τον Σεπτέμβριο του 2007. Ουσιαστικά, τα Μαθηματικά και η Ιστορία είναι οι μεγαλύτεροι «πονοκέφαλοι» για τους μαθητές στο Δημοτικό. Ειδικότερα, από την έρευνα προκύπτουν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

• Η συντριπτική πλειονότητα των βιβλίων έχει μεγαλύτερη ύλη σε σχέση με τον σχολικό χρόνο. Η πιο ακραία περίπτωση είναι των Μαθηματικών Ε΄ Τάξης, για το οποίο το 86,67% των σχολικών συμβούλων θεωρεί ότι έχει πολύ μεγάλη ύλη. Ακολουθούν η Ιστορία Στ΄ Τάξης (78,6%), τα Μαθηματικά Β΄ Τάξης (75,79%) και τα Μαθηματικά Δ΄ Τάξης (56,84%).

• Ακόμη και οι δάσκαλοι συναντούν δυσκολίες στη διδασκαλία των Μαθηματικών Ε΄ και Β΄ Τάξης, όπως πιστεύει το 89,92% και 80% των σχολικών συμβούλων αντίστοιχα. Και πάλι η Ιστορία Στ΄ Τάξης πλασάρεται μεταξύ των πρώτων θέσεων, αυτή τη φορά ως προς τις δυσκολίες (66,67% το υποστηρίζει) που προκαλεί στους δασκάλους η διδασκαλία της.

• Σε βαθιά νερά πέφτουν ξαφνικά οι μαθητές της Ε΄ Τάξης όταν παίρνουν το βιβλίο των Μαθηματικών στα χέρια τους. Το 81,05% των συμβούλων αποφάνθηκε ότι στο μάθημα οι απαιτήσεις αυξάνονται υπερβολικά σε σχέση με το επίπεδο στην προηγούμενη τάξη. Δύσκολα για το επίπεδο των μαθητών είναι τα Μαθηματικά Β΄ Τάξης (69,47%) και η Ιστορία Στ΄ Τάξης (51,23%).

• Τα Μαθηματικά Ε΄ Τάξης απαιτούν τον περισσότερο χρόνο μελέτης από τους μαθητές στο σπίτι. Ακολουθούν τα Μαθηματικά της Στ΄ και της Β΄ Τάξης, η Ιστορία Στ΄, η Γλώσσα της Ε΄ και της Στ΄ Τάξης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή