To 41% των θυμάτων ψηφιακής απάτης δεν ανέκτησε τα χρήματα του

To 41% των θυμάτων ψηφιακής απάτης δεν ανέκτησε τα χρήματα του

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι online αγορές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, αλλά μπορεί να μη έχουν πάντα την επιθυμητή κατάληξη για τους χρήστες. Πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International διαπίστωσε ότι το 41% των Ευρωπαίων χρηστών που έχασε χρήματα σε περιπτώσεις απάτης σε online συναλλαγές δεν κατάφερε να πάρει πίσω όλο ή έστω μέρος του ποσού που χάθηκε.

Παρότι πολλοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί δηλώνουν πρόθυμοι να επιστρέψουν τα χρήματα που χάνονται λόγω της ψηφιακής εγκληματικότητας, μόλις το 59% των Ευρωπαίων ανέφερε ότι κατάφερε να αποκαταστήσει πλήρως τις οικονομικές ζημιές που είχε υποστεί. Το 4% των θυμάτων στην Ευρώπη έλαβε μόνο μερική αποζημίωση, ενώ το 27% δεν κατάφερε να πάρει πίσω τίποτα. Οι απώλειες αυτές μπορεί να είναι σημαντικές, καθώς το μέσο ποσό που κλάπηκε από ψηφιακούς εγκληματίες ήταν $313, ενώ το 16% των ερωτηθέντων ανέφερε απώλειες άνω των $1.000.

Η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν έχουν όλοι οι χρήστες πλήρη επίγνωση για την ύπαρξη του κινδύνου της ψηφιακής απάτης. Συγκεκριμένα, το 16% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη πιστεύει ότι τα online εγκλήματα και η κλοπή χρημάτων είναι σπάνια γεγονότα, που δεν πρόκειται να συμβούν στους ίδιους. Ταυτόχρονα, μόνο το 22% φοβάται ότι μπορεί να αποτελέσει στόχο ψηφιακής επίθεσης. Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το 27% των Ευρωπαίων χρηστών αντιμετώπισε οικονομικές ψηφιακές απειλές τουλάχιστον μία φορά κατά το προηγούμενο έτος.

«Ακόμα και αν κάποιος είναι βέβαιος ότι η χρηματοοικονομική εταιρεία ή το ηλεκτρονικό κατάστημα θα επιστρέψει τα κλεμμένα χρήματα σε περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης, θα πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί. Πράγματι μπορεί να υπάρξει πλήρης αποζημίωση, αν και τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτό συμβαίνει λίγο πάνω από τις μισές περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο χαμένος χρόνος και το άγχος δεν αποζημιώνονται. Γι' αυτό είναι σημαντικό να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία των εμπιστευτικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών δεδομένων», δήλωσε η Elena Kharchenko, Head of Consumer Product Management της Kaspersky Lab.

Οι καταναλωτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν λύσεις που θα τους βοηθήσουν να προστατεύσουν τα δεδομένα και τα χρήματα τους. Για παράδειγμα, το Kaspersky Internet Security – Multi-Device 2015, εκτός από βασικά εργαλεία εναντίον των ψηφιακών απειλών, περιλαμβάνει και την ενσωματωμένη τεχνολογία Safe Money για λειτουργικά συστήματα Windows. Αυτή η τεχνολογία αναπτύχθηκε ειδικά για να παρέχει πρόσθετη ασφάλεια για τις online συναλλαγές. Όταν ένας χρήστης αποκτά πρόσβαση σε μια υπηρεσία πληρωμών ή είναι έτοιμος να πραγματοποιήσει μια αγορά από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, η τεχνολογία Safe Money πιστοποιεί την αυθεντικότητα της ιστοσελίδας, αντιπαραθέτοντας τη με μια βάση δεδομένων στο cloud. Ταυτόχρονα, εξασφαλίζει την προστασία των πληροφοριών που εισάγονται μέσω μιας λύσης «εικονικού πληκτρολογίου» (virtual keyboard), η οποία αποτρέπει την υποκλοπή από keyloggers.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή