Νέες ταινίες: Η αγάπη ως πυρήνας του Σύμπαντος του Στίβεν Χόκινγκ

Νέες ταινίες: Η αγάπη ως πυρήνας του Σύμπαντος του Στίβεν Χόκινγκ

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

(**) Απόσταγμα της «Θεωρίας των πάντων» είναι μια ιστορία αγάπης και αυταπάρνησης, που λειτούργησε ως ανάχωμα απέναντι σ’ ένα άδικο χτύπημα της μοίρας. Η βιογραφία του κοσμολόγου Στίβεν Χόκινγκ σκηνοθετείται χωρίς πρωτοτυπία από τον Τζέιμς Μαρς, του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ «Man on Wire».

Αυτή η βιογραφία φαντάζει σαν μελόδραμα γύρω από την ευτυχία, αλλά και τη διαφορετικότητα: η συνάντηση μιας σπάνιας ευφυΐας και μιας επίσης σπάνιας αρρώστιας στο εύθραυστο νεανικό κορμί του Χόκινγκ. Το σενάριο, από το αυτοβιογραφικό βιβλίο της πρώτης συζύγου του κορυφαίου επιστήμονα, Τζέιν Γουάιλντ, με τίτλο «Traveling to Infinity: My Life with Stephen Hawking», περιγράφει τη γνωριμία τους και την κοινή τους ζωή.

Ο άθεος Χόκινγκ (Εντι Ρεντμέιν), ο οποίος καταρρέει σωματικά λόγω της εκφυλιστικής ασθένειας, προσπαθεί να βρει την εξίσωση που θα εξηγεί τη γέννηση του Σύμπαντος. Το τέλος του φαίνεται να πλησιάζει και αυτός επιμένει να θέλει να αποδείξει πως ο χρόνος έχει αρχή. Η Τζέιν (Φελίσιτι Τζόουνς), η οποία ήταν βαθιά θρησκευόμενη στα πρώτα τους ραντεβού, είναι πεπεισμένη για τη σχεδόν μεταφυσική δύναμη της αγάπης. Ο Ρεντμέιν κατάφερε το αδύνατο: στραμπούλιξε το κορμί του για να υποδυθεί τον Χόκινγκ. Η εντυπωσιακή του ερμηνεία έχει να κάνει κυρίως με την εξωτερική του μεταμόρφωση.

Ο «Κύριος Μορτντεκάι» (** 1/2) του Ντέιβιντ Κεπ είναι διασκεδαστική ταινία, στην παράδοση της κοσμοπολίτικης αστυνομικής περιπέτειας. Ο Τζόνι Ντεπ παίζει ένα ρόλο που θυμίζει άλλοτε καρικατούρα Σέρλοκ Χολμς και άλλοτε τον γκαφατζή Κλουζό. Ο Τσαρλς Μορτντεκάι (ξεπεσμένος αριστοκράτης, έμπορος τέχνης, αλλά και κομπιναδόρος) αναλαμβάνει μια επικίνδυνη αποστολή: να βρει έναν κλεμμένο πίνακα του Γκόγια που κρύβει ένα πανάκριβο μυστικό.

Η «Φυλή» (***)του πρωτοεμφανιζόμενου Ουκρανού σκηνοθέτη Μιροσλάβ Σλαμποσπίτσκι ανακαλεί στη μνήμη μας τις πιο εφιαλτικές και μηδενιστικές στιγμές του ρωσικού σινεμά της περεστρόικα, τις ταινίες του Βιτάλι Κανιέφκσι («Μην κινηθείς, πέθανε, αναστήσου»). Εκτυλίσσεται σ’ ένα ίδρυμα κωφάλαλων στην Ουκρανία, όπου λύνει και δένει μια συμμορία. Ενας νεοφερμένος μαθητής θα μπλέξει στο κύκλωμα πορνείας που έχει στήσει ο αρχηγός της συμμορίας, ένας «καθηγητής» του Ιδρύματος. Στο τέλος, όταν θα ερωτευτεί μια εκδιδόμενη, θα εκραγεί. Εξαιρετική είναι η κινηματογράφηση, αλλά και η αξιοποίηση του ρεαλισμού στην κλιμάκωση της ψυχολογικής έντασης του ήρωα. Κάποιες σκηνές, όμως, ακραία σοκαριστικές, σε κάνουν να θες να φύγεις από την αίθουσα.

Στο «Για πάντα» (***)η Μαργαρίτα Μαντά υπογράφει την πιο εμπνευσμένη «άσκηση» με θέμα το σινεμά του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Μια ιστορία για τη μοναξιά και τον έρωτα, παλλόμενη από συναίσθημα, σε μια άδεια και σχεδόν ασπρόμαυρη Αθήνα.

Ο «Ανθρωπος από την Μασσαλία» (**) βασίζεται στην αληθινή ιστορία του ανακριτή Πιερ Μισέλ, ο οποίος έδωσε τη ζωή του στον πόλεμο εναντίον της μαφίας των ναρκωτικών. Ατμόσφαιρα εποχής (δεκαετία του ’70) και αμηχανία. Γυρίστηκε από τον Σεντρίκ Χιμένεθ. Με τους Ζαν Ντιζαρντέν, Ζιλ Λελούς.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή