Η Cosco δεν βλέπει λόγο ανησυχίας για τη σύμβαση παραχώρησης

Η Cosco δεν βλέπει λόγο ανησυχίας για τη σύμβαση παραχώρησης

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Δεν βλέπουμε να υπάρχει λόγος για οιαδήποτε ανησυχία αναφορικά με τη λειτουργία της ΣΕΠ Α.Ε.» αναφέρουν στην «Κ» κύκλοι της ελληνικής θυγατρικής της Cosco, που έχει τη σύμβαση παραχώρησης της λειτουργίας και εκμετάλλευσης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά. «Τίποτα από όσα είπαν τα μέλη της νέας κυβέρνησης δεν αμφισβητεί την παραχώρηση και την πρόσφατα εγκεκριμένη από την ελληνική Βουλή τροποποίηση της σύμβασης που σχετίζεται με την επένδυση των 230 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και εκμετάλλευση του δυτικού τμήματος του προβλήτα τρία» υπογραμμίζουν. Σχολιάζουν δε, πως «αντιθέτως, έγινε λόγος για σεβασμό των συμβάσεων και των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει διά αυτών το ελληνικό κράτος» αναφερόμενοι στις σχετικές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα την Τετάρτη το απόγευμα στο υπουργείο. Διευκρινίζεται όμως, πως οι αναφορές αυτές γίνονται για τη σύμβαση παραχώρησης και όχι για τη ματαίωση της πώλησης των μετοχών του 67,7% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ. Δύο υποθέσεις που συχνά συγχέονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κίνα.

Σημειώνεται ότι ο αν. υπουργός Ναυτιλίας και ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γ. Σταθάκης συναντήθηκαν την Πέμπτη το απόγευμα με αντιπροσωπεία της κινεζικής πρεσβείας στην Αθήνα υπό τον πρέσβη Ζου Ξιάολι, έπειτα από αίτημα του διπλωμάτη. Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας στη συνάντηση «επιβεβαιώθηκε η κοινή θέση των δύο πλευρών για αναβάθμιση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας, σε πολλαπλά επίπεδα, με αναγνώριση των αρχών της ισότητας, της αμοιβαίας ωφέλειας, και με σεβασμό στον πολιτισμό και στη μακραίωνη ιστορία των δύο λαών». Οι δύο υπουργοί και ο πρέσβης συμφώνησαν μάλιστα «για τη δρομολόγηση ενός εποικοδομητικού διαλόγου για την ενίσχυση της αμοιβαίας συνεργασίας». Η επίσκεψη του πρέσβη στην Ακτή Βασιλειάδη ήλθε μετά την επίσκεψή του στο Μέγαρο Μαξίμου την Τρίτη το πρωί οπότε και συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό. Και, κυρίως, πραγματοποιήθηκε σε λιγότερες από 12 ώρες μετά τις δηλώσεις την Πέμπτη το πρωί από τα υπουργεία Εμπορίου και Εξωτερικών της Κίνας. Το πρώτο εξέφρασε την «ανησυχία του» για τη διακοπή της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, τη στιγμή που ο κινεζικός όμιλος Cosco ήταν υποψήφιος για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών. Το δεύτερο, το Εξωτερικών, διά της εκπροσώπου του, διαμήνυσε στην Αθήνα πως «το 2008, ο όμιλος Cosco εξασφάλισε μία σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη των δύο κύριων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στον λιμένα Πειραιώς. Αυτό το πρόγραμμα είναι υπόδειγμα αμοιβαίας επωφελούς συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες και θεωρούμε ότι οι δύο κυβερνήσεις θα παραμείνουν προσηλωμένες στη συνέχιση της συνεργασίας σε διάφορους τομείς, αφού προσκομίζει ωφέλειες και για τους δύο λαούς». Διατύπωση που φαίνεται να ακολούθησε πιστά η ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Ναυτιλίας.

Διπλωματικοί κύκλοι που ερωτήθηκαν σχετικά από την «Κ» εκτιμούν, πως το κινεζικό διπλωματικό μπαράζ γίνεται με αυτό τον εμφατικό τρόπο αφενός, για να δοθεί ξεκάθαρα προς πάσα κατεύθυνση το μήνυμα της σημασίας που προσδίδει το Πεκίνο, όχι μόνο στις υπάρχουσες επενδύσεις του στην Ελλάδα αλλά και σε αυτές που είχε προγραμματίσει και συμφωνήσει να κάνει όπως ήταν η συμμετοχή στην ιδιωτικοποίηση και, αφετέρου, για να ξεκαθαριστεί στους Ευρωπαίους εταίρους της Ελλάδας ότι δεν υπάρχει οιαδήποτε ατζέντα μεταξύ Αθήνας και Πεκίνου την οποία αυτοί δεν γνωρίζουν. Προσθέτουν δε οι ίδιες πηγές, με νόημα, πως το κινεζικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια, σιδηροδρόμους και το Θριάσιο εμπορευματικό πεδίο συνδέεται άμεσα με τη συμμετοχή της χώρας στην Ευρωζώνη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή