Σε κίνδυνο βρίσκεται ο προϋπολογισμός των συγκοινωνιών

Σε κίνδυνο βρίσκεται ο προϋπολογισμός των συγκοινωνιών

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με εκτροχιασμό κινδυνεύουν τα οικονομικά των συγκοινωνιακών εταιρειών, καθώς ο πρώτος μήνας του 2015 εμφανίζεται ιδιαίτερα αδύναμος σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2014. Παρά το γεγονός ότι ο Ιανουάριος παραδοσιακά αποτελεί μήνα κατά τον οποίο παρατηρείται κάμψη των εσόδων των συγκοινωνιακών εταιρειών λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, στελέχη των εταιρειών αυτών κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την εξέλιξη του έτους. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η μείωση στα έσοδα του Ιανουαρίου είναι τόσο μεγάλη, που θέτει σε κίνδυνο τον προϋπολογισμό του συνόλου του 2015.

Ο πρωταρχικός κίνδυνος εντοπίζεται στην εταιρεία λεωφορείων και τρόλεϊ, η οποία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τα σοβαρότερα οικονομικά προβλήματα. Μεταξύ των παραγόντων που έχουν επηρεάσει την πορεία των εισπράξεων, πέραν της μείωσης της τιμής του εισιτηρίου και του περιορισμού των μετακινήσεων, είναι και η ανακατανομή των εσόδων μεταξύ των συγκοινωνιακών εταιρειών. Αντίστοιχο πρόβλημα προκλήθηκε και στο τέλος του 2014. Ωστόσο, η πορεία των εσόδων το πρώτο οκτάμηνο του 2014 ήταν τόσο αυξητική, που διασφάλισε ένα θετικό αποτέλεσμα για το δωδεκάμηνο.

Συγκεκριμένα, το πρώτο οκτάμηνο του 2014 τα έσοδα της εταιρείας ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) κινήθηκαν με ρυθμό αύξησης 17% σε σχέση με το 2013, ενώ το τελευταίο τετράμηνο του έτους τα έσοδα εμφάνισαν σημαντική υποχώρηση.

Οι αιτίες για τα οικονομικά

Η ανακατανομή των εσόδων από πωλήσεις, που κατηύθυνε το μεγαλύτερο μέρος των εισπράξεων στην εταιρεία ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), φαίνεται ότι ευθύνεται στον μεγαλύτερο βαθμό για την εξέλιξη των οικονομικών των ΣΤΑΣΥ (στο τέλος του έτους), σε συνδυασμό με τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων.

Η λειτουργική κερδοφορία του 2014 αναμένεται να κλείσει περίπου στα 130 εκατ. ευρώ (δεν έχει ολοκληρωθεί η κατάρτιση των οριστικών οικονομικών αποτελεσμάτων του 2014) έναντι 126 εκατ. ευρώ το 2013. Τα αποτελέσματα του έτους θα είναι μεν θετικά, ωστόσο η μείωση της τιμής των εισιτηρίων και η ανακατανομή των εσόδων από πωλήσεις επιβάλλουν ενίσχυση της κερδοφορίας, προκειμένου να διασωθεί η εταιρεία των οδικών μέσων.

Ακόμη ένα αγκάθι που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες είναι η μείωση της κρατικής επιδότησης, η οποία δεν θα ξεπεράσει τα 85 εκατ. ευρώ, έναντι 100 εκατ. ευρώ (ύστερα από προσθήκη επιπλέον 5 εκατ. ευρώ) που ήταν το 2014. Η επιδότηση μπορεί να κατευθύνεται μόνο στις ΟΣΥ, αλλά όσο περιορίζονται τα έσοδα των λεωφορείων και τρόλεϊ τόσο αυξάνεται η ανάγκη έμμεσης ενίσχυσής της από τις ΣΤΑΣΥ, άρα και η αύξηση εισροών συνολικά σε όλες τις εταιρείες.

Αισιόδοξη προοπτική

Θετική εξέλιξη ωστόσο θεωρείται ότι μετά τη μείωση στις τιμές εισιτηρίων έχουν ενισχυθεί οι πωλήσεις μαζικών προϊόντων (μηνιαίες, ετήσιες κάρτες κ.λπ.), με την τάση να είναι αυξητική, γεγονός το οποίο αφήνει κάποια προοπτική αισιοδοξίας για τους επόμενους μήνες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή