Στο τραπέζι το μοντέλο των επιμέρους παραχωρήσεων

Στο τραπέζι το μοντέλο των επιμέρους παραχωρήσεων

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η υιοθέτηση του μοντέλου των επιμέρους παραχωρήσεων επανέρχεται μεταξύ των επιλογών για την αξιοποίηση του λιμανιού του Πειραιά μετά το de facto πάγωμά του με τη δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας. Ο κ. Θοδωρής Δρίτσας εξήγγειλε πως «ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού παραμένει» και ότι «η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σταματάει εδώ». Ετσι μένει να διευκρινιστεί το πώς ακριβώς και πότε θα προχωρήσει η όποια νέα διαδικασία που κατά πάσα πιθανότητα θα εστιαστεί σε παραχωρήσεις δραστηριοτήτων όπως η κρουαζιέρα, το car terminal και η ναυπηγοεπισκευή.

Εξάλλου στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ περιλαμβάνεται η θέση πως η νέα κυβέρνηση θα διερευνήσει τις δυνατότητες «να αναπτύξουμε ισότιμες σχέσεις και με χώρες εκτός Ε.Ε. (Κίνα, Ρωσία, χώρες του αραβικού κόσμου και της Λατινικής Αμερικής), επιδιώκοντας διακρατικές συμφωνίες και συμβάσεις μεταξύ δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών για αναπτυξιακούς σκοπούς». Με δεδομένο αυτόν τον προσανατολισμό διατηρείται ζωντανό το σενάριο να επεκταθεί η παρουσία της Cosco στον Πειραιά, σημειώνουν διπλωματικές πηγές.

Μένει επίσης να διευκρινιστεί το πώς θα προχωρήσει μια τέτοια διαδικασία, καθώς δεν είναι συμβατή με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και εντάσσεται έτσι στα προς διαπραγμάτευση θέματα με τους εταίρους της χώρας. Νομικοί κύκλοι επισημαίνουν πάντως πως οι διακρατικές συμφωνίες εντός ευρωπαϊκού πλαισίου δεν επιτρέπονται. Επιτρέπονται βέβαια οι διαγωνισμοί για τις παραχωρήσεις. Ηταν άλλωστε επιλογή της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ η υιοθέτηση του μοντέλου πώλησης μετοχών, έπειτα πάντως και από σχετικές εισηγήσεις των χρηματοοικονομικών συμβούλων. Τα ίδια ισχύουν προφανώς και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οσοι γνωρίζουν από κοντά τις εξελίξεις διαβεβαιώνουν πως ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι επίσης παγωμένος. Αξίζει όμως να σημειωθεί πως για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκδηλώθηκε οψίμως ενδιαφέρον και από την αμερικανική Watco Companies, LLC που συναντήθηκε προ ημερών με όλους τους εμπλεκόμενους θεσμικούς παράγοντες στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται πως στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενδιαφέρον είχε εκδηλώσει η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά και η γαλλική κρατική εταιρεία και μια ιδιωτική ρουμανική. Ομως οι δύο τελευταίες απείχαν πρακτικά από τη σχετική διαδικασία διαβούλευσης, ενώ η ρωσική υποψηφιότητα προσέκρουε στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από την Ευρώπη στη Ρωσία λόγω της κρίσης στην Ουκρανία. Ευρύτερο ήταν το ενδιαφέρον για την ΕΕΣΣΤΥ, την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, αφού συμμετείχαν στην ανάλογη διαδικασία τόσο η κοινοπραξία RZD-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και η κοινοπραξία της γαλλικής Alstom με την ελληνική DAMCO Energy SA αλλά και η γερμανική Siemens.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή