Ενα… Μήλο αξίας 128 δισ. δολαρίων

Ενα… Μήλο αξίας 128 δισ. δολαρίων

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πιο ακριβό εμπορικό σήμα στον κόσμο παραμένει και φέτος εκείνο της Apple (128,3 δισ. δολάρια) με δεύτερο της Samsung (81,7 δισ. δολάρια) και τρίτο της Google (76,6 δισ. δολάρια), όπως καταγράφεται στη σχετική έρευνα της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων Brand Finance. Φαίνεται, λοιπόν, η ισχύς της υψηλής τεχνολογίας σε επίπεδο εμπορικού σήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σήμα της Αpple είναι και το ακριβότερο στην ιστορία στα 128,3 δισ. δολάρια, όταν η χρηματιστηριακή αξία της ως εταιρείας φθάνει τα 647,3 δισ. δολάρια, έναντι 208,5 δισ. δολαρίων της Samsung και 329,7 δισ. δολαρίων της Google. Στη δε κατάταξη των πιο ισχυρών εμπορικών σημάτων στον κόσμο την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Lego, ακολουθεί η PWC (PricewaterhouseCoopers) και μετά η Red Bull. Το 2014 στην πρώτη θέση του ισχυρότερου εμπορικού σήματος συναντούσαμε εκείνο της ιταλικής Ferrari με τα πανάκριβα αυτοκίνητα και τα αγωνιστικά οχήματα. Φέτος το brand της Ferrari παρέμεινε στη δεκάδα, αλλά υποχώρησε στην ένατη θέση. Αρκετά χρόνια τώρα δεν έχει κερδίσει τίτλο στους αγώνες της Formula 1 και η αποχώρηση από το πηδάλιο του Λούκα ντι Μοντετζέμολο δημιουργεί αβεβαιότητα για το μέλλον της.

Σύμφωνα με την Brand Finance, η οποία διεξάγει σε ετήσια βάση την έρευνα, η επιλογή των εμπορικών σημάτων με κριτήριο την ισχύ τους βασίζεται σε αρκετούς παράγοντες όπως είναι η αναγνωρισιμότητά τους, η εξοικείωση του καταναλωτικού κοινού μαζί τους, η αφοσίωσή του σε αυτά, η προβολή και προώθησή τους, η ικανοποίηση των εργαζομένων στην αντίστοιχη εταιρεία και η φήμη της. Αναφορικά τώρα με τα εμπορικά σήματα, τα οποία εμφανίζουν και την ταχύτερη ανάπτυξη, τις πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν τα κοινωνικά δίκτυα Twitter, Baidu και Facebook, ενώ ακολουθεί η αλυσίδα εστιατορίων γρήγορου φαγητού Chipotle και η εταιρεία περίθαλψης Humana. Υπενθυμίζεται ότι το Twitter είδε την αξία του ως εμπορικό σήμα να τριπλασιάζεται μέσα στον τελευταίο χρόνο. Συγκεκριμένα, από 1,5 δισ. δολάρια στις αρχές του 2014, ανήλθε σήμερα στα 4,4 δισ. δολάρια. Ανάλογη είναι η ενίσχυση και των brand των δικτύων Baidu και Facebook κατά 161% και 146% αντίστοιχα. Φαίνεται πως τα τρία κοινωνικά δίκτυα διαχειρίζονται αποτελεσματικότερα τη μετάβαση της διαφήμισης από Η/Υ σε κινητές συσκευές.

Η επιτυχία της Lego

Το εμπορικό σήμα της Lego, της πασίγνωστης εταιρείας παιχνιδιών με τα ομώνυμα τουβλάκια, είχε άριστες επιδόσεις στους επιμέρους δείκτες της Brand Finance, που χρησιμοποιούνται για να γίνει η τελική αξιολόγηση. Για τον λόγο αυτό αποτελεί το ισχυρότερο εμπορικό σήμα, όχι όμως και το ακριβότερο. Τα τουβλάκια της Lego αποτελούν μοναδικά παιχνίδια για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών. Σε έναν κόσμο που έχει κορεστεί από την τεχνολογία, οι γονείς επιλέγουν την επιστροφή στις ρίζες. Παρακινούν τα παιδιά να γίνουν δημιουργικά και επινοητικά, συναρμολογώντας και αποσυναρμολογώντας πάμπολλα τουβλάκια, ενώ έχουν και μία αίσθηση νοσταλγίας για τους γονείς τους. Οπως επισημαίνει η Brand Finance, η Lego εντόπισε αυτό το κοινό στοιχείο που δένει δυο γενιές και το κεφαλαιοποίησε, μεταφράζοντάς το σε εμπορική επιτυχία. Η επιτυχία αυτή αποτυπώθηκε στην περυσινή ταινία The Lego Movie, η οποία συνέβαλε στο να εκτιναχθεί το εμπορικό σήμα στην πρώτη θέση ισχύος. Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από 66 χρόνια στη Δανία από τον Ολε Κιρκ Κρίστιανσεν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή