Λειτουργικά κέρδη ρεκόρ για τα ΕΛΠΕ

Λειτουργικά κέρδη ρεκόρ για τα ΕΛΠΕ

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την υψηλότερη λειτουργική κερδοφορία όλων των εποχών κατέγραψαν τα ΕΛΠΕ το τέταρτο τρίμηνο του 2014, εξέλιξη που αποδίδεται στην αύξηση ρεκόρ σε παραγωγή και εξαγωγές και στη βελτίωση των διεθνών περιθωρίων διύλισης, η οποία επηρέασε θετικά την ετήσια λειτουργική κερδοφορία του ομίλου.

Σημαντική ήταν, ωστόσο, η επιβάρυνση στα δημοσιευμένα αποτελέσματα του ομίλου από την πτώση των διεθνών τιμών αργού, λόγω των αποθεμάτων ασφαλείας που είναι υποχρεωμένα να διατηρούν τα διυλιστήρια.

Η συνολική ζημία λόγω πτώσης τιμών, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, ανήλθε στα 484 εκατ. ευρώ μετατρέποντας τα θετικά λειτουργικά αποτελέσματα του 2014 σε ζημίες ύψους 365 εκατ. ευρώ με βάση τα δημοσιευμένα στοιχεία.

Ανάλογες συνέπειες υπέστησαν το δ΄ τρίμηνο και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες διύλισης, όπως η πολωνική PKN με «απώλειες» 380 εκατ. ευρώ, η φινλανδική Neste με 330 εκατ., η ιταλική Saras με 350 εκατ. και 410 εκατ. το 2014 και η ουγγρική MOL με 340 εκατ. το έτος.

Τα συγκρίσιμα κέρδη ΕΒΙΤDA 2014 ανήλθαν σε 417 εκατ. ευρώ έναντι 178 εκατ. ευρώ το 2013. Ολες οι δραστηριότητες του ομίλου βελτίωσαν τις επιδόσεις τους, με ορισμένους κλάδους να επιτυγχάνουν ρεκόρ συνεισφοράς. Στα αποτελέσματα του κλάδου διύλισης συντέλεσαν το ευνοϊκό διεθνές περιβάλλον διύλισης κατά το δεύτερο εξάμηνο και οι καλύτερες επιδόσεις των διυλιστηρίων του ομίλου, μετά και τα έργα βελτίωσης στο διυλιστήριο Ελευσίνας στις αρχές του 2014. Τα παραπάνω ενισχύθηκαν περαιτέρω από τις προσπάθειες ελέγχου των εξόδων και την αύξηση των εξαγωγών, που ανήλθαν στο 50% των συνολικών πωλήσεων.

Βελτιωμένη ήταν η κερδοφορία και για τους κλάδους εμπορίας και πετροχημικών. Οι λειτουργικές ταμειακές ροές ήταν θετικές για δεύτερο συνεχές τρίμηνο, λόγω βελτιωμένων επιδόσεων και ομαλοποίησης των επενδυτικών δαπανών.

«Για το 2015 είμαστε προετοιμασμένοι για ένα περιβάλλον προκλήσεων, καθώς η μεταβλητότητα στις τιμές αργού και προϊόντων, το ξεκίνημα νέων ανταγωνιστικών διυλιστηρίων στη Μέση Ανατολή και η αβεβαιότητα του οικονομικού περιβάλλοντος αναμένεται να διατηρηθούν», δήλωσε μεταξύ άλλων σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γιάννης Κωστόπουλος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή