Το οδηγείν επικινδύνως καλά κρατεί

Το οδηγείν επικινδύνως καλά κρατεί

3' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανησυχία έχουν προκαλέσει τα περιστατικά τροχαίων δυστυχημάτων τον τελευταίο καιρό, καθώς μπορεί ο συνολικός αριθμός ατυχημάτων να βαίνει μειούμενος, λόγω της περιορισμένης κινητικότητας, ωστόσο η άσφαλτος εξακολουθεί να μετρά θύματα. Τα στοιχεία για το 2014 είναι βελτιωμένα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ωστόσο 801 άτομα έχασαν τη ζωή τους –60 λιγότερα από το 2013– σε 747 δυστυχήματα (μείωση 6,5%), ενώ σημειώθηκαν και άλλα 895 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (μείωση 19,6%). Κατά 2,3% λιγότερα ήταν τα ελαφρά ατυχήματα, που διαμορφώθηκαν στα 10.037.

Αποθαρρυντικά είναι τα στοιχεία της Τροχαίας Αττικής για τον Δεκέμβριο του 2014 και τον Ιανουάριο του 2015. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Δεκέμβριο έχασαν τη ζωή τους 16 άτομα σε 15 δυστυχήματα, ενώ 30 άνθρωποι τραυματίστηκαν σε 26 σοβαρά ατυχήματα. Σε 473 ελαφρά ατυχήματα τραυματίστηκαν 607 άτομα. Τα περιστατικά μπορεί να μειώθηκαν τον Ιανουάριο του 2015, ωστόσο ο αριθμός των νεκρών αυξήθηκε, καθώς έχασαν τη ζωή τους 20 άνθρωποι που ενεπλάκησαν σε 19 δυστυχήματα. Οι σοβαρά τραυματίες του Ιανουαρίου ανήλθαν σε 13, ύστερα από 10 ατυχήματα, ενώ 439 άτομα τραυματίστηκαν ελαφρά σε 368 ελαφρά περιστατικά.

Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή (η λεγόμενη επικίνδυνη οδήγηση), η παραβίαση προτεραιότητας, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων οδήγησε σε σοβαρότερους τραυματισμούς.

Μόνο κατά τον Δεκέμβριο του 2014, βεβαιώθηκαν συνολικά 21.607 παραβάσεις από τις οποίες 416 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος. Συγκεκριμένα, 617 οδηγοί βρέθηκαν να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ (οι 61 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος), 1.099 ξεπέρασαν το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, 260 οδηγοί πέρασαν με κόκκινο, 824 μιλούσαν στο κινητό τηλέφωνο, 333 δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας, ενώ 535 μοτοσικλετιστές δεν φορούσαν κράνος.

Τον προηγούμενο μήνα μειώθηκαν οι παραβάσεις σε 20.030, ενώ οι 645 από αυτές αφορούσαν οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (71 εξ αυτών σε βαθμό πλημμελήματος). Υπερβάσεις ορίου ταχύτητας διαπιστώθηκαν σε 1.357 περιπτώσεις, 297 οδηγοί πέρασαν με κόκκινο, 725 μιλούσαν στο κινητό τηλέφωνο, 286 δεν φορούσαν ζώνη και 364 δεν φορούσαν κράνος.

Μπορεί το βράδυ να θεωρείται πιο επικίνδυνο για την οδήγηση, ωστόσο διαπιστώνεται ότι μεταξύ και 9 π.μ. και 1 μ.μ. έλαβαν χώρα 80 (τα περισσότερα) από τα συνολικά 328 δυστυχήματα. Επόμενη πιο επικίνδυνη ώρα είναι η απογευματινή ώρα αιχμής (5 μ.μ. – 9 μ.μ.), οπότε και σημειώθηκαν 67 δυστυχήματα. Ο κυκλοφοριακός φόρτος, που οδηγεί σε μείωση της ταχύτητας κίνησης δεν περιορίζει την πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος και μάλιστα θανατηφόρου, όπως διαπιστώνεται από τα στοιχεία. Η τρίτη πιο επικίνδυνη ώρα μέσα στην ημέρα είναι μεταξύ 1 μ.μ. και 7 μ.μ. (63 δυστυχήματα) και ακολουθεί το διάστημα από τα μεσάνυχτα έως τις 7 το πρωί, οπότε και καταγράφηκαν 58 δυστυχήματα. Ο ίδιος αριθμός (30) θανατηφόρων ατυχημάτων παρατηρήθηκε μεταξύ 7 π.μ. και 9 π.μ. και από τις 9 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα. Την ίδια στιγμή, καταρρίπτεται η πεποίθηση ότι στην πλειονότητα των δυστυχημάτων τα θύματα είναι οι νέοι, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας συχνότερα θύματα (131 από τα 346) ήταν τα άτομα άνω των 55 ετών. Μεταξύ 36 και 45 ετών ήταν τα 64 θύματα, από 18 έως 25 ετών τα 51, μεταξύ 26 και 35 τα 47, ενώ 13 από τους νεκρούς της ασφάλτου το πρώτο 6μηνο του 2014 ήταν ανήλικοι.

Συνολικά, μέσα στο 2014 διαπιστώθηκε ότι η κυριότερη αιτία πρόκλησης ατυχήματος ήταν κίνηση στο αντίθετο ρεύμα (70 δυστυχημάτων από τα συνολικά 747). Η παραβίαση προτεραιότητας (52) ακολουθεί στον κατάλογο με τα αίτια πρόκλησης δυστυχημάτων, ενώ σε 43 περιπτώσεις η απόσπαση της προσοχής του οδηγού απέβη μοιραία. Η υπερβολική ταχύτητα ευθύνεται για 41 δυστυχήματα, για 11 η παραβίαση του κόκκινου, για 8 το αντικανονικό προσπέρασμα, για ένα η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τα υπόλοιπα 521 δυστυχήματα σχετίζονται με την οδηγική συμπεριφορά και με παράγοντες όπως η μέθη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή