Σύντομα

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ CANALYS

Εξυπνα ρολόγια και περικάρπια

Ολοένα μεγαλύτερη απήχηση στο καταναλωτικό κοινό έχουν τα wearable γκάτζετ, όπως δείχνει πρόσφατη έκθεση της εταιρείας αναλύσεων Canalys, σύμφωνα με την οποία μέσα στο 2014 πουλήθηκαν παγκοσμίως 4,6 εκατομμύρια συσκευές της συγκεκριμένης κατηγορίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, σημαντικό ρόλο στην αυξανόμενη δημοφιλία των wearable έπαιξε το γεγονός ότι την περασμένη χρονιά σχεδόν όλοι οι κολοσσοί των ηλεκτρονικών κυκλοφόρησαν ένα «έξυπνο» ρολόι ή περικάρπιο, που αναλαμβάνει τη μέτρηση διάφορων βιομετρικών δεδομένων και το οποίο λειτουργεί επίσης ως ασύρματο τερματικό του smartphone του χρήστη, προβάλλοντας στην οθόνη του ενημερώσεις και μηνύματα που καταφθάνουν στο «έξυπνο» κινητό. Η Canalys προβλέπει επίσης ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν πολύ περισσότερο φέτος, κυρίως χάρις στην κυκλοφορία του «έξυπνου» ρολογιού Apple Watch της Apple από τον Απρίλιο.

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΕΩΣ ΚΑΙ 10 ΑΤΟΜΑ

Ηλεκτροκίνητο λεωφορείο χωρίς οδηγό

Ενα ηλεκτροκίνητο λεωφορείο της γαλλικής εταιρείας Induct Technology είναι το πρώτο όχημα χωρίς οδηγό που κυκλοφόρησε στο εμπόριο. Με όνομα Navia, το λεωφορείο μπορεί να μεταφέρει έως και 10 επιβάτες, αναλαμβάνοντας διαδρομές στα πάρκινγκ αεροδρομίων, πανεπιστημιουπόλεις, μεγάλα βιομηχανικά συγκροτήματα και εμπορικά κέντρα – αφού, τουλάχιστον προς το παρόν, σε καμία χώρα δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων χωρίς οδηγό στους δημόσιους δρόμους. Το λεωφορείο κινείται αργά, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα έως 21 χλμ./ώρα, ενώ χρησιμοποιεί δέσμες λέιζερ για να χαρτογραφεί συνεχώς το περιβάλλον γύρω του, σε ακτίνα 180 μέτρων, ώστε να φρενάρει στην περίπτωση που εμφανισθεί μπροστά του κάποιο εμπόδιο. Παρόλο που η τιμή του αγγίζει τα 250.000 δολάρια, η Induct Technology υποστηρίζει το λειτουργικό του κόστος είναι 40-60% μικρότερο απ’ ό,τι ενός συμβατικού λεωφορείου που χρησιμοποιείται για τον ίδιο σκοπό, με αποτέλεσμα η απόσβεσή του να γίνεται σχετικά γρήγορα.

ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ

Ρομποτικός πυροσβέστης στις ΗΠΑ

Ενα ρομποτικό πυροσβέστη αναπτύσσει το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ σε συνεργασία με το τεχνολογικό πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια, ο οποίος θα έχει τον πρώτο ρόλο στην κατάσβεση πυρκαγιών στα πλοία του αμερικανικού στόλου, αυξάνοντας έτσι την ασφάλεια των πληρωμάτων και περιορίζοντας την καταστροφή που μπορεί να προκαλέσει μια φωτιά. Το ανδροειδές ονομάζεται SAFFiR (Shipboard Autonomous Firefighting Robot), χρησιμοποιεί δύο πόδια για να ισορροπεί και να κινείται, ενώ με τους δύο βραχίονές του μπορεί να χειρισθεί μάνικες, πυροσβεστήρες και «χειροβομβίδες» αφρού. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, η «όραση» του SAFFiR βασίζεται σε υπέρυθρους αισθητήρες και λέιζερ, για να αντιλαμβάνεται και να παρακάμπτει τα εμπόδια που θα βρεθούν στον δρόμο του, αλλά και να βλέπει μέσα από τον καπνό. Θα μπορεί είτε να λειτουργεί εντελώς αυτόνομα είτε να δέχεται εντολές από τους ναύτες που συμμετέχουν στην κατάσβεση, με σκοπό να εκτεθούν σε όσο το δυνατόν λιγότερο κίνδυνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή