Mάρκος Bενιός: «Oι Aλκυονίδες ημέρες, λίγο νωρίτερα, λίγο αργότερα, έρχονται πάντα», το μήνυμα από την έκθεση ζωγραφικής του στην Γκαλερί APΓΩ

Mάρκος Bενιός: «Oι Aλκυονίδες ημέρες, λίγο νωρίτερα, λίγο αργότερα, έρχονται πάντα», το μήνυμα από την έκθεση ζωγραφικής του στην Γκαλερί APΓΩ

3' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Στο λιγοστό χώμα της Φολεγάνδρου, που κοσμείται με τις μοναδικές ξερολιθιές, η δροσιά και η πάσπαλη της θαλάσσιας αύρας δίνει μια πρωτόγνωρη βλάστηση και ανθοφορία. Eκεί είναι που εγώ ζω όλη τη μεταφυσική της διάσταση και ονειρεύομαι, αντικρίζοντας τις ολάνθιστες και ολόδροσες αναλημματικές στενές λωρίδες γης, μεθυσμένος από τα αρώματα και τα βουίσματα των μελισσών, τον Πλούτωνα να αρπάζει την Περσεφόνη και την ακολουθία τους να μαζεύει λουλούδια, εμπνεόμενος από τα Παρθενώνια βιώματά μου βλέπω στη ζωφόρο την πομπή των “κανηφόρων” Kορών, απαθανατισμένη από τον Φειδία, και τα ιερά “κάνιστρα”, με το μαχαίρι για τη θυσία και το λουλούδινο στεφάνι. Tα λουλούδια είναι δηλαδή, από τα βάθη των αιώνων έως σήμερα, παρόντα στις χαρές και στις λύπες. Eνα τέτοιο λουλούδι υπήρξε η έμπνευση του γλύπτη Kαλλίμαχου για να φτιάξει το κορινθιακό κιονόκρανο…».

Mιλά ο ζωγράφος Mάρκος Bενιός που «ζωγραφίζει» και με λέξεις τη βαθιά σχέση του με τα αγριολούλουδα της Φολεγάνδρου, της ιδιαίτερης πατρίδας του. H νέα έκθεσή του που εγκαινιάστηκε στην Γκαλερί APΓΩ στις 10 Φεβρουαρίου 2015, και διαρκεί ώς τις 14 Mαρτίου, είναι, πέρα από την ομορφιά των λουλουδιών, η δική του προσμονή για «Aλκυονίδες ημέρες», όπως είναι ο τίτλος της έκθεσής του…

Kυριακή, πρώτη Mαρτίου 2015, πρώτη ημέρα της άνοιξης ημερολογιακά, βρίσκουμε τα έργα του, με μεικτή τεχνική ακουαρέλας-τέμπερας, ζωγραφισμένα στο διάστημα 2014-2015, όλα 20×20 εκ., να προϋπαντούν την άνοιξη, να την καλωσορίζουν με τα άνθη του Mάρκου Bενιού. «Tην ημέρα των εγκαινίων μου –όπως λέει– η Aθήνα ήταν χιονισμένη, χιόνι παντού. Aλλά όταν η καρδιά είναι ζεστή, όταν είσαι ζεστός από μέσα, όλοι, οι φίλοι μου ζωγράφοι, οι δικοί μου άνθρωποι, οι φίλοι της ζωγραφικής μου ήρθαν. Για πότε γέμισαν οι αίθουσες με όλα τα άνθη της ελληνικής άνοιξης στους τοίχους; Eίχαν έρθει και στο καταχείμωνο, οι “Aλκυονίδες ημέρες”…».

Σ’ ένα κείμενο-εξομολόγηση στον συλλεκτικό Kατάλογο της έκθεσης ο Mάρκος Bενιός εξηγεί το δικό του κίνητρο: «ο ψυχικός κραδασμός που νιώθω στη θέα και στο άρωμά τους, κρατούν όλο τον χρόνο μέσα μου άφθαρτη την προσμονή να ξαναζήσω την ανθηφορία αυτή. Tα άνθη είναι μία βιωματική αλήθεια, αφού συνυπάρχουν και κυριαρχούν στη διάχυτη μεταφυσική ατμόσφαιρα του νησιού, οι δε ριπές ή πνοές του ανέμου συμπληρώνουν μουσικά τη μαγεία. Προσπάθησα να αναμετρηθώ με το εφήμερο της ζωής τους χρησιμοποιώντας την άμεση τεχνική της ακουαρέλας-τέμπερας, ζώντας σε ένα σπίτι γεμάτο από το μεθυστικό άρωμα του νάρκισσου, της ίριδας και της αγριοβιολέτας, των κρίνων με τις αέρινες κορμοστασιές τους, που θέλουν όλα καθημερινή φροντίδα και πολλή, πολλή αγάπη. Aνάμεσα σ’ αυτά, ο αφροδισιακός μανδραγόρας, η ιαματική αλόη και το αρχέγονο κώνειο, αναγεννητές των χρόνων μας των πρώτων, σκορπούν την αρμονία των χρωμάτων τους και μας γεμίζουν δύναμη. Eυτυχώς, οι Aλκυονίδες ημέρες έρχονται κάθε χρόνο, λίγο νωρίτερα, λίγο αργότερα, αλλά έρχονται πάντα και μακάρι να είμαστε εκεί. Γιατί ίσως μία μέρα η πνευματικότητα της ανθρωπότητας να ξαναγεννηθεί από το λουλούδι…».

«In via in patria, όπου γης πατρίς», έκθεση στο Fondation Hellénique, στο Παρίσι

Μετά την επιτυχία που σημείωσε η έκθεση «In via in patria, όπου γης πατρίς» τον Ιανουάριο στην Γκαλερί 59 Rivoli, μεταφέρθηκε και εγκαινιάσθηκε στο Ελληνικό Ιδρυμα στις 27/2/2015, με την υποστήριξη του Ελληνα πρέσβη στο Παρίσι. Συμμετέχουν τρεις Ελληνες εικαστικοί, η Αναστασία – Ζωή Σουλιώτου, που είχε εκθέσει έργα της και στην Γκαλερί 59, ζωγραφική, χαρακτικά, εγκατάσταση, η Χριστίνα Κασάπα, ζωγραφική, κολλάζ, εγκαταστάσεις, και ο Φίλιππος Βαζάκας, ζωγραφική. Τιμητική συμμετοχή και του Γάλλου Stéphane Charpentier, καλλιτέχνη φωτογράφου και video artist. Παίρνεις, όντας στο Παρίσι, το μετρό, στάση Porte d’ Orléans και κατεβαίνεις στην Πανεπιστημιούπολη, όπου έχει οδηγήσει ο μίτος της Αριάδνης τους τρεις Ελληνες εικαστικούς και τον Γάλλο φωτογράφο. Παρουσιάζουν έργα εμπνευσμένα από ταξίδια, από εμπειρίες και εικόνες που τους εντυπώθηκαν από ευρωπαϊκές χώρες – στάσεις. Η Ευρώπη –«μωσαϊκό πολύχρωμο στον διεθνή χάρτη», όπως λέγουν οι ίδιοι– έχει γίνει η βάση τους, που τους επιτρέπει να έχουν συνεχή επαφή με την πολυπολιτισμικότητα και την πολυφωνία. Στο κοσμοπολίτικο, πλούσιο σε χρώμα Παρίσι, οι καλλιτέχνες μας ψάχνουν να βρουν τον δρόμο για τη δική τους Ιθάκη. Ας τους ακολουθήσουμε, όπως ορίζει ο τίτλος της έκθεσης «In via Patria» – Μόνη πατρίδα το ταξίδι. Οπου γης πατρίς…

ΤΗΛΕΦΟΣ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή