Ο «θάνατος του εμποράκου» έρχεται από τις online αγορές μέσω κινητών

Ο «θάνατος του εμποράκου» έρχεται από τις online αγορές μέσω κινητών

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα έρευνα που διεξήχθη από την PayPal και την Ipsos καταγράφει ότι το κινητό ηλεκτρονικό εμπόριο (mobile commerce) αναπτύσσεται με ρυθμό σχεδόν τρεις φορές ταχύτερα από την αύξηση του συνολικού ηλεκτρονικού εμπορίου. Από το 2013 έως το 2016, ο μέσος σύνθετος ρυθμός ετήσιας ανάπτυξης πολλαπλών χωρών για το κινητό εμπόριο υπολογίζεται σε ποσοστό 42% έναντι του 13% για το e-commerce συνολικά (συμπεριλαμβανομένου του mobile commerce). Η έρευνα, η οποία κατέγραψε τις κινητές αγοραστικές συνήθειες για πάνω από 17.500 καταναλωτές σε 22 χώρες, αποκαλύπτει επίσης σημαντικά στοιχεία για την κινητή αγοραστική συμπεριφορά, τα εμπόδια και τις αναπτυσσόμενες αγορές.

«Βρισκόμαστε στην ακμή της πρώτης εποχής των κινητών», δήλωσε ο Anuj Nayar, Senior Director of Global Initiatives της PayPal. «Στην PayPal, έχουμε δει την αύξηση της δύναμης των κινητών να κυμαίνεται από ποσοστό λιγότερο από 1% στον όγκο πληρωμών το 2010, σε άνω του 20% το 2014».

Ως ποσοστό των διεθνών online αγορών, το κινητό εμπόριο έχει ακόμη σχετικά χαμηλά νούμερα: σύμφωνα με την έρευνα, οι αγορές μέσω έξυπνων κινητών συσκευών καλύπτουν το 9%, ενώ οι αγορές μέσω tablets ευθύνονται για μόλις το 5% των online αγορών. Εντούτοις, και οι δύο επισκιάζονται από τη χρήση laptops, desktops και notebooks, τα οποία αθροιστικά χρησιμοποιούνται για το 85% των online αγορών.

Ενώ τα νούμερα των αγορών μπορεί να είναι χαμηλά, η εξάπλωση της κινητής αγοράς είναι ιδιαίτερα σημαντική. Το ένα τρίτο (33%) των online αγοραστών που τέθηκε υπό έρευνα δηλώνει ότι έχει αγοράσει ένα είδος μέσω smartphone το προηγούμενο 12μηνο και το 20% αναφέρει αγορές μέσω tablet. Η αύξηση στο εμπόριο μέσω έξυπνων κινητών συσκευών οφείλεται σε νεαρούς ενήλικες. Το 59% των smartphone shoppers είναι κατά μέσον όρο σε διεθνές επίπεδο μεταξύ 18-34 ετών, σε σχέση με το 44%, το συνολικό ποσοστό των online αγοραστών.

Η Κίνα, η Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κυριαρχούν στο εμπόριο μέσω smartphones. Οι online αγοραστές στα Εμιράτα συμβάλλουν σε ένα ποσοστό 24% των ηλεκτρονικών αγορών τους που πραγματοποιούνται με τη χρήση έξυπνων κινητών, οι Κινέζοι καταναλωτές ακολουθούν κατά πόδας με ποσοστό 21%, ενώ οι Τούρκοι έρχονται τρίτοι στην κατάταξη με ποσοστό 19%. Οι τρεις αυτοί πληθυσμοί προηγούνται επίσης στην υψηλή αγορά smartphones.

Στην Κίνα, πάνω από τα δύο τρίτα (68%) των online αγοραστών έχουν κάνει χρήση ενός smartphone για να προβούν σε μια αγορά στο διάστημα των προηγούμενων 12 μηνών. Το ίδιο έπραξαν πάνω από τους μισούς (57% και 53% αντίστοιχα) των αγοραστών στα Εμιράτα και στην Τουρκία.

Παγκοσμίως, το 64% των αγοραστών μέσω smartphone έχουν υλοποιήσει την αγορά μέσω μιας εφαρμογής (app) και το 52% μέσω του περιηγητή ιστού (browser). Ανάμεσα σε εκείνους που χρησιμοποίησαν και τις δύο πλατφόρμες, οι εφαρμογές είναι αυτές που προτιμώνται κυρίως (το 47% προτιμά να ψωνίζει μέσω εφαρμογής).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή