Στην κυκλοφορία όλα τα τμήματα στον Μαλιακό

Στην κυκλοφορία όλα τα τμήματα στον Μαλιακό

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πρώτο από τα δύο νέα τμήματα της εθνικής οδού στον Μαλιακό κόλπο δόθηκε προχθές, Σάββατο, στην κυκλοφορία. Πρόκειται για την παράκαμψη Λαμίας, μήκους 4 χιλιομέτρων, η οποία θα αποσυμφορήσει την είσοδο της πρωτεύουσας της Φθιώτιδας. Χθες δόθηκε στην κυκλοφορία και ο κλάδος προς Αθήνα του τμήματος Αγίας Μαρίνας – Στυλίδας, μήκους 20 χιλιομέτρων, με το αντίθετο ρεύμα να αναμένεται να παραδοθεί την Παρασκευή.

Ολα δείχνουν ότι οι οδηγοί που θα εκδράμουν στην κεντρική και βόρεια Ελλάδα για τις ημέρες του Πάσχα θα ξεχάσουν τον «εφιάλτη» της παλαιάς εθνικής οδού στον Μαλιακό κόλπο. Ηδη, το Σάββατο δόθηκε σε κυκλοφορία το πρώτο τμήμα (Νέα Κοίτη Σπερχειού – Ροδίτσα), μήκους 4,1 χλμ., στην είσοδο της Λαμίας. Την ίδια ημέρα ανακοινώθηκε από την κοινοπραξία Κεντρική Οδός (η οποία θα διαχειριστεί τον δρόμο για τα επόμενα 30 χρόνια) ότι χθες, δόθηκε σε κυκλοφορία το ρεύμα προς Αθήνα της παράκαμψης Στυλίδας και Ραχών (Αγία Μαρίνα – Ράχες, περίπου 20 χλμ.) και ότι την Παρασκευή το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη.

Η λειτουργία του νέου τμήματος θα συνοδευτεί από τη λειτουργία ενός νέου μετωπικού σταθμού διοδίων στη θέση Μαυρομαντήλα, ανάμεσα στους κόμβους Αγίας Παρασκευής και Αγίας Μαρίνας (ενδεικτικά, 1,75 ευρώ για τα Ι.Χ.) και δύο πλευρικών σταθμών, στην Αγία Μαρίνα και τη Στυλίδα (Καραβόμυλος). Τα διόδια θα εξυπηρετούνται, όπως και τα υπόλοιπα της Κεντρικής Οδού, από τον πομποδέκτη της «αδελφής» κοινοπραξίας Νέα Οδός (Fast Pass) και τα έσοδά τους θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του εναπομείναντος τμήματος του Ε65 (Ξυνιάδα – Τρίκαλα).

Η ιστορία του συγκεκριμένου τμήματος είναι πολύπαθη. Τα δύο τμήματα –που κατασκευάζονται από το Δημόσιο– θα έπρεπε να ήταν έτοιμα τον Σεπτέμβριο του 2009 και τον Σεπτέμβριο του 2010, αντίστοιχα. Ωστόσο, στις αρχές του 2010 τα έργα «πάγωσαν» λόγω της οικονομικής αδυναμίας της εταιρείας που τα είχε αναλάβει να συνεχίσει. Οι διαδοχικές εκλογές επιβάρυναν την κατάσταση και τελικά η υπόθεση απεμπλάκη το 2012 με την ανάθεση της παράκαμψης Στυλίδας (Στυλίδα – Ράχες, 19,2 χλμ.) στην κοινοπραξία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ και της παράκαμψης Λαμίας (Νέα Κοίτη Σπερχειού – κόμβος Ροδίτσας, μήκους 4,1 χλμ.) στην εταιρεία Μοχλός. Τελικά, τα έργα ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2014, αλλά καθυστέρησαν να παραδοθούν στην κυκλοφορία για διάφορους λόγους.

Η τυπική παράδοσή τους από το Δημόσιο στην Κεντρική Οδό θα γίνει μέσα στο επόμενο διάστημα, αφού ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες. Εκκρεμεί επίσης μια «εργολαβία-σκούπα» που θα αφορά τα υπόλοιπα τμήματα του Μαλιακού (αυτά που έχουν ήδη δοθεί στην κυκλοφορία) και η οποία θα καλύψει διάφορες ελλείψεις των προηγούμενων εργολάβων (παραδρόμους, αντιπλημμυρικά και άλλα). Να σημειωθεί ότι το Δημόσιο θα καταβάλει πριμ στις κατασκευάστριες ύψους 19,8 εκατ. ευρώ για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή