Μεγάλη πτώση ναύλων για τα δεξαμενόπλοια-αποθήκες

Μεγάλη πτώση ναύλων για τα δεξαμενόπλοια-αποθήκες

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μία ακόμη βιομηχανία «χαμένων» από την πτώση της τιμής του πετρελαίου είναι τα μεγάλα πετρελαιοφόρα που λειτουργούν ως αποθήκες πετρελαίου. Ο λόγος είναι ότι υπάρχει άφθονος χώρος για την αποθήκευση πετρελαίου στην ξηρά, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά το ενδιαφέρον για την αποθήκευση πετρελαίου στη θάλασσα και να υποχωρούν οι ναύλοι στα μεγάλα δεξαμενόπλοια.

Επικαλούμενο έκθεση της εταιρείας ερευνών του κλάδου RS Platou Markets, σχετικό ρεπορτάζ του Bloomberg αναφέρει πως τα κέρδη των μεγαλύτερων δεξαμενόπλοιων ενδέχεται να περιοριστούν φέτος στα 35.000 δολάρια ημερησίως, ποσό χαμηλότερο κατά 10.000 δολάρια σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση της ίδιας εταιρείας. Η προηγούμενη εκτίμηση βασιζόταν στην υπόθεση πως το 1% του παγκόσμιου στόλου θα αποθήκευε πετρέλαιο, κάτι που δεν έχει έως τώρα επιβεβαιωθεί.

«Αποθηκεύει κανείς σε δεξαμενόπλοιο μόνο όταν είναι πλήρεις οι αποθήκες στην ξηρά», σχολιάζει σχετικά ο Φορντ Μέρκενταλ, αναλυτής της Platou Markets, που διαπιστώνει πως είναι χαμηλότερος του αναμενόμενου ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνονται τα αποθέματα πετρελαίου στις αποθήκες της ξηράς.

Σύμφωνα με τον Μάικλ Βίτνερ, επικεφαλής της μονάδας ερευνών αγοράς πετρελαίου στη Societe Generale της Νέας Υόρκης, στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου υπάρχει διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος για 377 δισ. βαρέλια. Στη μέτρηση αυτή συμπεριλαμβάνονται οι μη χρησιμοποιούμενοι αποθηκευτικοί χώροι σε Κίνα και Ινδία, αλλά αφαιρούνται οι αποθηκευτικοί χώροι που υπάρχουν στους αγωγούς των ΗΠΑ και στους οποίους μπορούν να διατηρηθούν 120 εκατ. βαρέλια πετρελαίου. Οπως, πάντως, επισημαίνει ο κ. Βίτνερ, ο διαθέσιμος χώρος είναι σήμερα κατά 73% μεγαλύτερος από την προηγούμενη εκτίμηση της ίδιας εταιρείας για χώρο αποθήκευσης 218 εκατ. βαρελιών πετρελαίου.

Σύμφωνα, πάντα, με την ίδια έρευνα, η πτώση της τιμής του πετρελαίου έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η τιμή των εμπορευμάτων άμεσης παράδοσης σε σύγκριση με εκείνη των συμβολαίων για παράδοση μετά την πάροδο μηνών. Αποδεικνύεται έτσι πιο κερδοφόρα επιχείρηση η αποθήκευση του εμπορεύματος, με αποτέλεσμα οι διαπραγματευτές να επιλέγουν να αποθηκεύουν εμπορεύματα. Σημειώνεται πως το κόστος για την αποθήκευση ενός βαρελιού πετρελαίου σε μεγάλο δεξαμενόπλοιο ανέρχεται σε 1,10 δολάριο τον μήνα.

Χθες η τιμή του πετρελαίου παρέμεινε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων σχεδόν έξι ετών, με το αργό ΗΠΑ στα 42,63 δολάρια το βαρέλι και το Brent στα 53,15 δολάρια το βαρέλι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή