Μείωση προστίμων σε Μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ

Μείωση προστίμων σε Μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μείωση στην αξία αλλά και στα τεμάχια των προστίμων που επιβλήθηκαν στους λαθρεπιβάτες, τους δύο πρώτους μήνες του 2015, δεν αποδίδεται στην επιτυχή καταστολή της εισιτηριοδιαφυγής στα μέσα σταθερής τροχιάς. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών των αστικών συγκοινωνιών, οι δύο πρώτοι μήνες του έτους χαρακτηρίστηκαν από μια αρνητική περιρρέουσα ατμόσφαιρα, η οποία δυσχέραινε το έργο των ελεγκτών.

Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι οι ελεγκτές ήταν πιο επιφυλακτικοί κατά τη διεξαγωγή ελέγχων, καθώς διαπιστώθηκε ότι, ενώ δεν περιορίστηκαν οι έλεγχοι, μειώθηκαν τα επιβαλλόμενα πρόστιμα ανά ελεγκτή. Οι βάρδιες ήταν ακριβώς ίδιες, ο αριθμός των ελεγκτών δεν τροποποιήθηκε, ωστόσο οι ημέρες των εκλογών δεν αποτελούσαν και τις ευνοϊκότερες συνθήκες για το έργο των ελεγκτών, όπως σημειώνουν στελέχη των συγκοινωνιακών εταιρειών.

Συγκεκριμένα, το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν μειώθηκαν κατά 26,62% σε αριθμό και κατά 37,10% σε αξία, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Τον Ιανουάριο του 2015 επιβλήθηκαν 13.407 πρόστιμα, συνολικής αξίας 983.811 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στο παραπάνω δίμηνο εντάχθηκε και μια εκπαίδευση των ελεγκτών, η οποία διεξήχθη από ειδικό σώμα της αστυνομίας και από την εταιρεία ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες). Αποτέλεσμα ήταν το σώμα ελεγκτών να λειτουργεί για μία εβδομάδα αποδυναμωμένο, καθώς οι μισοί εκ των ελεγκτών δεν βρίσκονταν σε συρμούς και σταθμούς να πραγματοποιούν ελέγχους, αλλά παρακολουθούσαν το ειδικό εκπαιδευτικό σεμινάριο. Στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι ο ρυθμός επιβολής προστίμων θα αποκατασταθεί και θα επανέλθει στα περσινά επίπεδα, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι να μη χρειάζεται η επιβολή προστίμων, αλλά η εξάλειψη του φαινομένου της εισιτηριοδιαφυγής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΣΤΑΣΥ, ο αριθμός των προστίμων που επιβλήθηκε στο σύνολο του 2014 (82.176) ήταν αυξημένος κατά 36,01% σε σχέση με το 2013. Αντιστοίχως και η αξία των επιβληθέντων προστίμων ενισχύθηκε κατά 27,28%, καθώς διαμορφώθηκε στα 5,915 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, το σώμα ελεγκτών της ΣΤΑΣΥ, που καλύπτει τις ανάγκες του μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και του τραμ, αποτελείται από 85 άτομα. Στο μεταξύ, αναμένεται η επιστροφή 40-50 ελεγκτών που είναι μεταξύ των 200 συμβασιούχων του μετρό που είχαν απολυθεί, ύστερα από σχετικό πόρισμα του Ελεγκτή Δημόσιας Διοίκησης. Σημειώνεται ότι η επιστροφή τους προβλέπεται σε νομοσχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης και πληροφορίες αναφέρουν ότι εκκρεμούν οι υπογραφές των δύο συναρμόδιων υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Υποδομών.

Στο μεταξύ, άγονος, ύστερα από τρεις μεταθέσεις της καταληκτικής ημερομηνίας, κηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τη διαφημιστική εκμετάλλευση των συρμών του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ και των διαφημιστικών πάνελ σταθμών. Καμιά εταιρεία δεν «κατέβηκε» στον διαγωνισμό, ο οποίος ήταν μεγάλης σημασίας για τη ΣΤΑΣΥ, καθώς θα ενίσχυε τα έσοδά της κατά 58%, σύμφωνα με τα στατιστικά της. Αναλυτικά, ο ανάδοχος επρόκειτο να αναλάβει τη διαφημιστική εκμετάλλευση των συρμών για τέσσερα χρόνια με μίσθωμα 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως και 500.000 ευρώ για τα διαφημιστικά πάνελ. Ο ανάδοχος επρόκειτο να κριθεί με βάση τη διαδικασία της πλειοδοσίας, με ελάχιστη αύξηση ετησίως ποσοστού 5%.

Τα διαφημιστικά έσοδα της εταιρείας θα αυξάνονταν κατά 35%, ενώ ακόμη και χωρίς την κατ’ ελάχιστον αύξηση του 5%, η εταιρεία θα εισέπραττε σε βάθος τετραετίας τουλάχιστον 6 εκατ. ευρώ μόνο από τη διαφημιστική εκμετάλλευση των συρμών. Αντιστοίχως αναμενόταν εισροή τουλάχιστον 2 εκατ. ευρώ στα ταμεία της ΣΤΑΣΥ από την εκμετάλλευση των διαφημιστικών πάνελ, σε βάθος τετραετίας. Η αρνητική έκβαση του διαγωνισμού αποδίδεται στην κακή πορεία της διαφημιστικής αγοράς στις αρχές του έτους. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο διαγωνισμός θα «ξανατρέξει» σε δεύτερο χρόνο με τροποποιημένους, κατά πάσα πιθανότητα, όρους ώστε να αυξηθούν οι πιθανότητες ανάδειξης πλειοδότη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή