Το μυστικό βρίσκεται στο δεύτερο «μαύρο κουτί»

Το μυστικό βρίσκεται στο δεύτερο «μαύρο κουτί»

3' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σοκ και αποτροπιασμό προκάλεσε η ανακοίνωση του εισαγγελέα της Μασσαλίας για τα αίτια συντριβής του Αirbus A320 της Germanwings στις Γαλλικές Αλπεις. Η «ανάγνωση» των καταγραφών του «μαύρου κουτιού» του αεροσκάφους, δήλωσε ο Γάλλος δικαστικός, υποδεικνύει ότι η συντριβή του Αirbus A320 της θυγατρικής της Lufthansa οφείλεται σε ηθελημένη ενέργεια του συγκυβερνήτη της πτήσης Αντρέα Λούμπιτζ, 28 ετών.

Η πτήση 4 U 9525 απογειώνεται από τη Βαρκελώνη στις 09.01 της 24ης Μαρτίου με προορισμό το Ντίσελντορφ. Πετά πάνω από τη θάλασσα προς τη Γαλλία και σε 30 λεπτά φτάνει το ύψος πτήσης των 38.000 ποδών. Στις 09.30 κάνει την τελευταία επαφή με τον πύργο ελέγχου και στις 09.31 ξεκινά καθοδική πορεία. Στις 09.40 τα ραντάρ εντοπίζουν για τελευταία φορά το αεροσκάφος, ενώ πετά στα 6.000 πόδια, λίγο πριν συντριβεί στις Αλπεις. Οι συνταρακτικές καταγραφές των τελευταίων λεπτών φωτίζουν πολλά από τα ερωτήματα που γέννησε αυτό το μυστηριώδες αεροπορικό δυστύχημα. Οι ηχητικές καταγραφές δείχνουν ότι ο Λούμπιτζ κλείδωσε τον κυβερνήτη Πάτρικ Σοντενχάιμερ έξω από τον θάλαμο διακυβέρνησης, όταν αυτός βγήκε προκειμένου να πάει στην τουαλέτα. Ο κυβερνήτης ακούγεται να χτυπά την πόρτα, ξανά και ξανά χωρίς να λαμβάνει καμία απάντηση μέχρι που καταβάλλει προσπάθεια να τη σπάσει, ενώ το αεροπλάνο ακολουθεί με μεγάλη ταχύτητα καθοδική πορεία. Στις επανειλημμένες εκκλήσεις του πύργου ελέγχου που ζητεί να μάθει για ποιο λόγο το αεροσκάφος έχει αλλάξει ύψος πτήσης, ο Λούμπιτζ σιωπά. Σύμφωνα, μάλιστα, με την ιστοσελίδα FlightRadar24, στοιχεία από τον αναμεταδότη του αεροσκάφους δείχνουν ότι σε αυτό το διάστημα ο Λούμπιτζ έθεσε εκτός λειτουργίας τον αυτόματο πιλότο και προγραμμάτισε την καθοδική πορεία του αεροσκάφους από τα 38.000 πόδια. Καθ’ όλη τη διάρκεια της καθόδου προς τον θάνατο, ο Λούμπιτζ ακούγεται να αναπνέει ήρεμα και φυσιολογικά, ενώ την τελευταία στιγμή πριν από την πρόσκρουση ακούγονται τα ουρλιαχτά των επιβατών.

Κατάθλιψη

Τις περασμένες ημέρες πραγματοποιήθηκαν εξονυχιστικές έρευνες στο σπίτι του Λούμπιτζ και σε αυτό των γονέων του χωρίς, ωστόσο, να βρεθεί σημείωμα αυτοκτονίας. Βρέθηκαν, όμως, σκισμένες αναρρωτικές άδειες, ακόμα και για την ημέρα της μοιραίας πτήσης. Πάντως, όσοι γνώριζαν τον Λούμπιτζ επιμένουν ότι εμφανιζόταν χαρούμενος και ευγενικός και δεν είχε δημιουργήσει υποψίες ότι κάτι τον απασχολούσε. Παρά την εντύπωση που έδινε, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε διακόψει στο παρελθόν την εκπαίδευσή του λόγω κατάθλιψης ή ψυχικής εξάντλησης, ενώ την Παρασκευή πολλά δημοσιεύματα ανέφεραν ότι ο Λούμπιτζ είχε πρόσφατα χωρίσει από τη σύντροφό του όπως, εξάλλου, και ότι βρισκόταν ακόμα υπό ψυχιατρική παρακολούθηση. Η γερμανική εισαγγελία αναφέρει ότι ο πιλότος έκρυψε την πάθησή του από την εργοδότρια εταιρεία.

Ενώ η έρευνα στην ψυχική κατάσταση αλλά και στο κίνητρο του Λούμπιτζ συνεχίζεται, πολλές αεροπορικές εταιρείες έσπευσαν να ανακοινώσουν ότι πλέον εφαρμόζουν νέους κανόνες σύμφωνα με τους οποίους δεν επιτρέπεται να παραμείνει κανείς από τους χειριστές μόνος του στο πιλοτήριο, οιαδήποτε στιγμή. Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογα μέτρα έλαβαν οι Μαλαισιανές Αερογραμμές, την επαύριο της εξαφάνισης της πτήσης ΜΗ370 στις 8 Μαρτίου του 2014, καθώς ένα από τα σενάρια που εξετάστηκαν ήταν αυτό της αυτοκτονίας – ομαδικής δολοφονίας ενός εκ των χειριστών.

Τέλος, καθώς τα συνεργεία έρευνας και διάσωσης αναζητούν στις απόκρημνες πλαγιές των Γαλλικών Αλπεων το δεύτερο «μαύρο κουτί» που θα αποκαλύψει ποιες ακριβώς ήταν οι ενέργειες του πιλότου και ποια η κατάσταση του μοιραίου αεροσκάφους, για ακόμα μία φορά έρχονται στο προσκήνιο εκκλήσεις για την υιοθέτηση συστημάτων που θα αποστέλλουν τα δεδομένα της πτήσης σε πραγματικό χρόνο, βοηθώντας έτσι τους εμπειρογνώμονες της διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα του τι ακριβώς συνέβη από την πρώτη στιγμή.

Δυστυχώς, η αλήθεια είναι ότι το πρόσφατο δυστύχημα δεν είναι το μοναδικό που αποδίδεται σε αυτοκτονία του χειριστή, ενώ όπως επισημαίνει ο Ντέιβιντ Πάουελ, ειδικός της αεροπορικής ιατρικής «είναι πρακτικά αδύνατο να αποκλεισθεί το ενδεχόμενο ότι κάποιος άλλος χειριστής στο μέλλον, δεν θα προκαλέσει ηθελημένα ένα παρόμοιο δυστύχημα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή