«Μπλόκο» πτήσεων λόγω ελλείψεων

«Μπλόκο» πτήσεων λόγω ελλείψεων

55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε απώλεια εσόδων για τη χώρα και ανάσχεση της τουριστικής ανάπτυξης θα οδηγήσει η τεχνολογική υστέρηση που παρατηρείται στο σύστημα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, σε συνδυασμό με τις σημαντικές ελλείψεις προσωπικού, όπως καταγγέλλουν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας. Το βασικό ραντάρ, που εξυπηρετεί το σύνολο του ελληνικού εναέριου χώρου, εγκαταστάθηκε το 1999 κι έχει αναβαθμιστεί μία φορά έκτοτε, το 2008.

Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στα περιφερειακά ραντάρ. Σύμφωνα με τους Ελεγκτές, η διεθνής πρακτική θέλει την αντικατάστασή τους ανά 12 χρόνια, με συστηματικές όμως αναβαθμίσεις. Σημειώνουν, μάλιστα, ότι το 2002, το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη χώρα μας εξυπηρέτησε 411.000 πτήσεις με 707 άτομα προσωπικό. Το 2014 εξυπηρέτησε 678.00 πτήσεις, με 550 ελεγκτές. Δηλαδή εξυπηρετήθηκαν 65% περισσότερες πτήσεις με 22% λιγότερο προσωπικό. Οπως επισημαίνουν, το 2002 ο κάθε ελεγκτής εξυπηρέτησε 581 πτήσεις, ενώ το 2014 έφθασε τις 1.232, ήτοι αύξηση 112%. Η Ελλάδα προβλέπεται ότι μέχρι το 2022 θα παρουσιάζει αύξηση 5% στην ετήσια κίνηση στον εναέριο χώρο. Ωστόσο, εξηγούν ότι με τις σημερινές ελλείψεις σε προσωπικό, η κίνηση δεν θα μπορεί να εξυπηρετηθεί. Κάθε λεπτό καθυστέρησης κοστίζει περί τα 80 ευρώ στις αεροπορικές εταιρείες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή