Επενδύουν σε μεγαλύτερα και νεότερα πλοία

Επενδύουν σε μεγαλύτερα και νεότερα πλοία

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίστηκε και το 2014 η ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου με νεότερα και μεγαλύτερα πλοία, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ειδικότερα, το 2014 ολοκληρώθηκε με τη μεταφορική ικανότητα του ελληνόκτητου στόλου να ανέρχεται σε 303,6 εκατ. τόνους, μια αύξηση της τάξεως του 7,85% έναντι του 2013, όταν η μεταφορική ικανότητα διαμορφώθηκε σε 281,5 εκατ. τόνους. Είναι χαρακτηριστικό ότι το αντίστοιχο μέγεθος το 2005 δεν είχε ξεπεράσει τους 176,4 εκατ. τόνους, κάτι που σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας έχει σημειωθεί συνολική αύξηση κατά 127,2 εκατ. τόνους, ή 72,1%, δείγμα των σημαντικών επενδύσεων που έχουν υλοποιήσει οι Ελληνες πλοιοκτήτες για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς τους στο διεθνές στερέωμα.

Σε απόλυτα μεγέθη, ο αριθμός των πλοίων ελληνικών συμφερόντων αυξήθηκε κατά 134 το 2014, αριθμώντας πλέον 4.707 πλοία, έναντι 4.573 πλοίων το 2013 και 3.970 πλοίων το 2005. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχεδόν 64.500 τόνους, έναντι 61.550 το 2013 και μόλις 44.436 τόνους το 2005. Στον αντίποδα, συνεχίστηκε η τάση υστέρησης του ελληνικού νηολογίου, το οποίο δεν ακολουθεί την ίδια άνοδο, με αποτέλεσμα πλέον μόλις το 22% του ελληνόκτητου στόλου να υψώνει την ελληνική σημαία. Η συνολική πτώση αγγίζει το 10% από το 2005 μέχρι σήμερα.

Η εικόνα αυτή επιβεβαιώθηκε και από τη σχετική ετήσια έκθεση του Lloyd’s Register-fairplay και του Committee (Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας), που εκπροσωπεί τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν στο Λονδίνο. Βάσει αυτής, προκύπτει ότι ο στόλος υπό την ελληνική σημαία αυξήθηκε κατά μόλις 20 πλοία το 2014, αγγίζοντας τα 839 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 80,4 εκατ. τόνων. Σε κάθε περίπτωση, ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος βρίσκεται συνεχώς στην 1η θέση παγκοσμίως σε μεταφορική ικανότητα και στην 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης από πλευράς αριθμού πλοίων. Σύμφωνα με τη Review of Maritime Transport (2014), οι Ελληνες εφοπλιστές ήλεγχαν το 2014 το 15,5% της παγκοσμίου μεταφορικής ικανότητας (με πλοία μεγαλύτερα των 1.000 τόνων), με δεύτερη την Ιαπωνία (13,6%) και την Κίνα (11,9%) και διακινούν το 45% των θαλάσσιων μεταφορών της Ε.Ε.-28.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή