Κάτω από 2 δισ. ευρώ τα έσοδα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας πέρυσι

Κάτω από 2 δισ. ευρώ τα έσοδα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας πέρυσι

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Tο έβδομο κατά σειρά έτος ύφεσης διήλθε πέρυσι η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας. Σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), που έγινε για λογαριασμό της Ενωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (EEKT), το 2014 τα έσοδα των επιχειρήσεων του κλάδου της κινητής τηλεφωνίας υποχώρησαν κατά 4,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και ανήλθαν σε κάτι λιγότερο από δύο δισ. ευρώ (1.991 εκατ. ευρώ). Η επίδοση αυτή είναι η χαμηλότερη από το 2000 και εμφανίζει υποχώρηση περίπου 54% από του 2007, που ήταν η κορυφαία ιστορικά επίδοση της αγοράς κινητής τηλεφωνίας. Το 2007, τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας είχαν ανέλθει σε 4,31 δισ. ευρώ.

Αντίστοιχη είναι και η πτώση (-57%) των λειτουργικών κερδών (EBITDA) του κλάδου. Από περίπου 1,73 δισ. ευρώ το 2007, πέρυσι περιορίσθηκαν σε 740 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τη μελέτη του ΟΠΑ, η μόνη πηγή εσόδων με δυναμική είναι τα έσοδα από δεδομένα (data revenues), τα οποία αποτέλεσαν το 10,1% των συνολικών εσόδων των παρόχων το 2013. Το ποσοστό αυτό, ωστόσο, υπολείπεται σημαντικά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Στο δ΄ τρίμηνο του 2014, ο δείκτης δεδομένων (MB) προς λεπτά ομιλίας ήταν 0,63 στην Ελλάδα, έναντι 1,71 του μέσου ευρωπαϊκού όρου. Αυτή η υστέρηση, σύμφωνα με τους μελετητές του ΟΠΑ, έχει σημαντική επίπτωση στις επιδόσεις της χώρας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης που ονομάζεται «Ψηφιακή Ατζέντα».

Κατά τους μελετητές του ΟΠΑ, απαραίτητη προϋπόθεση για να επιτευχθούν οι στόχοι της Ε.Ε. από τη χώρα μας είναι η επίλυση των χρόνιων θεμάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας. Οι καθυστερήσεις στην αδειοδότηση σταθμών βάσης και η υψηλή φορολογική επιβάρυνση των καταναλωτών θεωρούνται οι βασικοί παράγοντες στην καθυστέρηση της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών από τους καταναλωτές. Η μελέτη αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει τη δεύτερη μεγαλύτερη έμμεση φορολογική επιβάρυνση, μετά την Ουγγαρία, στην Ε.Ε. Η φορολογία αυτή αντιστοιχεί στο 38% της δαπάνης, όταν το υψηλότερο ποσοστό της Ουγγαρίας ανέρχεται σε 42%. Στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. η έμμεση φορολόγηση των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας δεν ξεπερνά το 25%. «Αυτό το καθεστώς φορολόγησης συντελεί σημαντικά στη διατήρηση των συνολικών υψηλών τιμών που πληρώνουν οι καταναλωτές, συγκριτικά με την Ε.Ε.» παραδέχονται οι μελετητές. Οι ίδιοι καταγράφουν μια σημαντική μείωση της εφαρμοζόμενης μέσης χρέωσης προ φόρων, τόσο στη χρήση φωνής όσο και στη χρήση δεδομένων του Internet.

Τέλος, η μελέτη αναφέρει ότι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας συνεχίζουν να επενδύουν και πέρυσι οι επενδύσεις ανήλθαν σε περίπου 700 εκατ. ευρώ. Από αυτά, τα 381 εκατ. ευρώ αφορούσαν στο τίμημα που κατέβαλαν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για το «ψηφιακό μέρισμα» και 309 εκατ. ευρώ σε κεφαλαιουχικές δαπάνες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή