Mάχη για την επικράτηση στην online μουσική

Mάχη για την επικράτηση στην online μουσική

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρίσκεται η νέα υπηρεσία online ροής δεδομένων μουσικής (streaming) της Apple. Τα σχετικά αναφέρουν σε άρθρο τους οι Financial Times, όπου επισημαίνεται ότι ο αμερικανικός κολοσσός έχει συνάψει συμφωνίες με δισκογραφικές εταιρείες και εταιρείες ψηφιακής διάθεσης μουσικού περιεχομένου εν όψει της νέας υπηρεσίας. Πρόκειται για τη δυνατότητα ροής δεδομένων μουσικής, που θα προσφέρει από το καλοκαίρι η Apple δωρεάν στους χρήστες της με τη συνοδεία διαφημίσεων. Η υπηρεσία έρχεται να ανταγωνιστεί τη Spotify, την Google και την Deezer.

Προς το παρόν, οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές έχουν αποστείλει στις προαναφερθείσες εταιρείες της μουσικής βιομηχανίας ερωτηματολόγιο για να διερευνήσουν τι ακριβώς έχει συμφωνηθεί με την Apple. Συνήθως τα ερωτηματολόγια ακολουθούν μία καταγγελία η οποία έχει γίνει προς την Κομισιόν και εκείνη προχωρεί σε ελέγχους.

Ορισμένοι υποπτεύονται ότι η καταγγελία έχει γίνει από μία από τις εταιρείες, η οποία παρέχει δωρεάν υπηρεσία ροής δεδομένων. Οι έλεγχοι της Κομισιόν μπορεί να μην καταλήγουν πάντα σε επίσημες έρευνες σχετικά με την παραβίαση της λειτουργίας του υγιούς ανταγωνισμού. Εντούτοις, η μέχρι στιγμής κινητοποίηση έχει θορυβήσει αρκετά τους κύκλους της μουσικής βιομηχανίας για το ποιος έχει κάνει τη σχετική καταγγελία. Η καινούργια υπηρεσία της Apple, όπως αναφέρουν οι FT, θα παρέχει απεριόριστη πρόσβαση αντί 10 δολαρίων τον μήνα. Δεν θα έχει, όμως, και τμήμα που θα παρέχει δωρεάν περιεχόμενο με πηγή εσόδων από διαφημίσεις, όπως η ανταγωνιστική Spotify. Η Spotify διατηρεί 15 εκατομμύρια συνδρομητές, οι οποίοι καταβάλλουν 10 δολάρια τον μήνα για απεριόριστη ακρόαση, ενώ 60 εκατομμύρια άνθρωποι είναι όσοι κάνουν χρήση της δωρεάν υπηρεσίας της με τη συνοδεία διαφημίσεων. O Τζίμι Αϊοβάιν, ιδρυτής της Beats Music μαζί με τον γνωστό ράπερ Dr. Dre, είναι αντίθετος στη μέθοδο της δωρεάν διάθεσης μουσικής, επειδή δεν αποτιμά σωστά την αξία των ηχογραφήσεων. Η Beats Music προσέφερε ένα μήνα δωρεάν δοκιμής, αν και αργότερα, σε αντίθεση με τη Spotify και την Deezer, ζητούσε κανονική συνδρομή από τους χρήστες. Παράλληλα, ορισμένοι διάσημοι μουσικοί, όπως ο Τζέι-Ζεντ, η Μαντόνα και η Αλίσια Κις, λανσάρουν τη δική τους υπηρεσία ροής δεδομένων με την επωνυμία Tidal, η οποία θα είναι και αυτή συνδρομητική.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή