Ποιες οι προκλήσεις και τα καυτά θέματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι CEOs

Ποιες οι προκλήσεις και τα καυτά θέματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι CEOs

4' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ψυχραιμία και νηφαλιότητα, με δεδομένη την αδύναμη παγκόσμια οικονομία, απάντησαν οι 943 CEOs -επικεφαλής διακεκριμένων επιχειρήσεων ανά την υφήλιο- που ανταποκρίθηκαν στην ετήσια έρευνα The CEOs Challenge 2015, του οργανισμού The Conference Board. Τους ζητήθηκε να αναφερθούν στις προκλήσεις που αναμένουν ότι θα αντιμετωπίσουν το 2015 και, στη συνέχεια, διατύπωσαν και τις στρατηγικές τους με τις οποίες σκοπεύουν να ξεπεράσουν τα εμπόδια, ώστε οι επιχειρήσεις τους να προσαρμοσθούν στις θεμελιώδεις, όντως, αλλαγές που παρουσιάζει η συμπεριφορά των πελατών τους. Το θέμα της έρευνας είναι «CEO Challenge 2015 – Creating Opportunity Out of Adversity: building Innovative, People – Driven Organizations» (Δημιουργώντας ευκαιρίες από τις αντιξοότητες, οικοδόμηση καινοτομίας και ανθρωποκεντρικών οργανισμών).

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παγκόσμια έρευνα ηγεσίας, που έδωσε ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα ευρήματα και για την Ελλάδα, όπως τα παρουσίασε πρόσφατα στην Αθήνα ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος, επικεφαλής οικονομολόγος και επικεφαλής Στρατηγικής του The Conference Board, κ. Μπαρτ βαν Αρκ, σε ειδική διαδραστική εκδήλωση που οργάνωσε ο τομέας ηγεσίας της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων, με τον οποίο η ΕΕΔΕ έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας.

Το δημόσιο συμφέρον

Οπως είναι γνωστό, ο οργανισμός The Conference Board είναι παγκόσμια ανεξάρτητη πηγή οικονομικής και επιχειρηματικής γνώσης. Ιδρύθηκε το 1916 και εργάζεται για το δημόσιο συμφέρον, με μοναδική αποστολή του την παροχή της απαραίτητης τεχνικής γνώσης προς τις ηγετικές οργανώσεις του κόσμου, ώστε να βελτιώνουν την απόδοσή τους και να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις. Από το 1999 διενεργεί την ετήσια έρευνα CEO Challenge με την οποία καταγράφει τις απόψεις των επικεφαλής επιχειρήσεων ανά την υφήλιο, ως προς τις κρίσιμες προκλήσεις του επόμενου έτους.

Εφέτος, σύμφωνα με τις απαντήσεις τους, σε παγκόσμιο επίπεδο, στις κορυφαίες προκλήσεις για τη λειτουργία τους, όπως τις ιεραρχούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων, κυριαρχούν το ανθρώπινο κεφάλαιο, η καινοτομία, οι σχέσεις με τους πελάτες, η επιχειρησιακή αριστεία, η βιωσιμότητα, το εταιρικό brand και η φήμη, το ρυθμιστικό πλαίσιο, ο παγκόσμιος οικονομικοπολιτικός κίνδυνος και η εμπιστοσύνη στο επιχειρείν.

Ωστόσο, οι προκλήσεις που, κατά προτεραιότητα, απασχολούν τα διευθυντικά στελέχη που δραστηριοποιούνται σήμερα στη χώρα μας, είναι οι σχέσεις με τους πελάτες, το ανθρώπινο κεφάλαιο, το ρυθμιστικό πλαίσιο, η επιχειρησιακή αριστεία, η καινοτομία, ο παγκόσμιος πολιτικός και οικονομικός κίνδυνος, το εταιρικό brand και φήμη, η ανάπτυξη σε διεθνές και παγκόσμιο επίπεδο, η βιωσιμότητα και η εμπιστοσύνη στο επιχειρείν.

Οσο για τα «καυτά θέματα» που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, είναι οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, αλλά και η εμφάνιση νέων ανταγωνιστών σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον στη χώρα μας, οι συμμετέχοντες στην έρευνα ανέφεραν και τα ζητήματα που σχετίζονται με τη χρηματοπιστωτική αστάθεια στην Ευρώπη, τη μεταβαλλόμενη ρευστότητα, αλλά και τα social media – η διαχείριση των οποίων τα έχει αναδείξει σε βασικό ρυθμιστή για τη συμπεριφορά των πελατών. Αναφερόμενοι στην κρίση -και σε σχέση με το περσινό έτος- οι επικεφαλής των επιχειρήσεων δυσκολεύονται περισσότερο να καλύψουν βασικές θέσεις εργασίας – όχι μόνο εξαιτίας της οικονομικής στενότητας, αλλά και λόγω της έλλειψης του απαραίτητου εξειδικευμένου προσωπικού στη χώρα μας.

Ο πελάτης

Οσο για τις στρατηγικές που οι Ελληνες μάνατζερ υποστηρίζουν ως συναρτώμενες με την ανάκαμψη των επιχειρήσεών τους, είναι αυτές που εστιάζουν στον πελάτη και στις ανάγκες του, στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και στη διατήρηση των ταλέντων, στην καινοτομία που επικεντρώνεται όχι μόνο στην τεχνολογία αλλά και στην κουλτούρα της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας. Πρόκειται για στρατηγικές που στοχεύουν στη δέσμευση του ανθρώπινου δυναμικού, κάτι που βελτιώνει την παραγωγικότητα, ενώ οδηγεί και στην επιχειρηματική αριστεία. Τέλος, η έμφαση δίνεται κυρίως στην ευελιξία και στην προσαρμοστικότητα, παρά στην παραδοσιακή διαχείριση κινδύνων.

Κατά την παρουσίαση των συμπερασμάτων της έρευνας, ο κ. Μπαρτ βαν Αρκ έκανε σημαντικές επισημάνσεις για τις βασικές στρατηγικές τις οποίες οι επιχειρήσεις πρέπει να ακολουθήσουν, προκειμένου να ανταποκριθούν σε αυτές τις προκλήσεις. Συγκεκριμένα, για τις σχέσεις με τους πελάτες αναφέρθηκε στην προσωπική δέσμευση με τους βασικούς πελάτες, στη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών και στην ανάπτυξη μιας περισσότερο εξωστρεφούς πελατοκεντρικής κουλτούρας. Ανέφερε επίσης το εξατομικευμένο μάρκετινγκ, τις επικοινωνιακές εκστρατείες για βασικές ανάγκες των πελατών, όπως και τη χρησιμοποίηση πληροφοριών του ανταγωνισμού, ώστε να υπάρχει ευρύτερη κατανόηση των αναγκών των πελατών.

Ειδικότερα για το ανθρώπινο κεφάλαιο υπογράμμισε τη σημασία της κατάρτισης και της ανάπτυξης των εργαζομένων και την ανάγκη επένδυσης σε εκπαιδευτικά συστήματα για τη βελτίωση της ετοιμότητας του ανθρώπινου δυναμικού. Για το ρυθμιστικό πλαίσιο επισήμανε την ενίσχυση των εσωτερικών διαδικασιών κανονιστικής συμμόρφωσης και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται από αυτό. Επίσης, να ενθαρρύνεται μεγαλύτερη αυτορρύθμιση των κλάδων της αγοράς, να ασκούνται πιέσεις για ίσους όρους ανταγωνισμού και να ενισχυθεί η κατανόηση των διεθνών νομοθεσιών και κανόνων επιχειρηματικής συμπεριφοράς.

Η λογοδοσία

Ως συνιστώσα της επιχειρησιακής αριστείας έθεσε τη δέσμευση των εργαζομένων που οδηγεί στη βελτίωση της παραγωγικότητας και έκανε ιδιαίτερη μνεία στα μεσαία στελέχη, τα οποία πρέπει να βελτιώσουν την απόδοση και τη λογοδοσία τους. Ασφαλώς, ανέφερε την καινοτομία, τις νέες τεχνολογίες και την εφαρμογή τους σε προϊόντα, διαδικασίες, πληροφορίες κ.ά., και τη μεγαλύτερη επένδυση σε αυτές, τη δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας και την ανάπτυξη δεξιοτήτων καινοτομίας για όλους τους εργαζόμενους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή